Beantwoorden
boossy
Freshman Weetjesweter
Goed gevonden! Netjes! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Telenet webmail reageert regelmatig niet meer

De voorbije maand 'bevriest' de webmail regelmatig. Als het heel lang duurt, verschijnt zelfs de melding 'Page unresponsive' .

Het kan gebeuren in eender welke map, evenals wanneer ik een mail venstergroot geopend heb.

Ik heb dat met geen enkele andere site. Wat is de oorzaak of wat kan daaraan gedaan worden.

Ik gebruik de 'klassieke' webmail, doorgaans in de browser Brave.

6 reacties
Yince
Moderator
Topicvreter! Topicwurm! Dag van de Chocolade Verander-je-wachtwoord-dag

Hey iedereen!

Kan er iemand @boossy helpen met een oplossing te vinden voor het 'bevriezen' van webmail? 

Dankjewel om mee te denken! 

https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.png?version=previewYince | Moderator

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

janne_man
Professional Superweter
Dat verdient een trofee! Een echt antwoordkanon jij! MVP, Most Valuable Poster! De gouden postveer is voor jou

Ik heb eens getest wet Brave, maar alles is normaal.  Mijn situatie is uiteraard niet te vergelijken met de uwe, want ik probeer dat nu eens en kan dus niets zeggen bij frequent gebruik.  De webmail van Telenet is uiteindelijk meer één van de vele mailcliets. Het specifieke hieraan is dat het een webtoepassing is. Maar ook daar bestaan er anderen.

Uw situatie niet kennende, probeer ik me gevallen voor te stellen die problemen kunnen geven, niet wetende of dat al dan niet van toepassing is bij u.

Je gebruikt een beveiligingsprogramma die al die alle inhoud van alle mails scant bij het binnenhalen.

Je hebt externe mail toegevoegd aan je webmail.

Je toestel is besmet met een virus.

Een deel van het geheugen van je pc is uitgevallen (heeft een invloed op al uw browsers).

Er is een probleem met uw utp-kabel (indien je een vaste verbinding gebruikt).

Er is een probleem met je Wifi (indien je verbindt met Wifi).

Er is iemand anders die zeer sterk aan het downloaden is, of aan het streamen via een vpn verbinding (of ook zonder, maar de vpn verbinding kan een grote invloed hebben indien Telenet de snelheid beperkt).

Tot zover mijn fantasie (omdat het alleen maar mogelijke veronderstellingen zijn). 

sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Tag away, my dear! TAGGING MASTER! Professional organizer! Krak 2017

Heb je dit probleem enkel met Brave? Brave is gericht op privacy en houdt ads en trackers tegen. Misschien blokkeert ie een tracker van Telenet.

Bjørn (sb) | Ere-Krak
  An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
boossy
Freshman Weetjesweter

Alvast dank voor dit antwoord. Ik ga puntsgewijs jouw suggesties af:

Je gebruikt een beveiligingsprogramma die al die alle inhoud van alle mails scant bij het binnenhalen.
► Ik vertrouw gewoon op Windows Defender (geen extra security-programma), ook in de browser zelf heb ik geen security extensions

Je hebt externe mail toegevoegd aan je webmail.
► Dat is niet het geval.

Je toestel is besmet met een virus.
► Het komt zowel voor op mijn toestellen thuis als op mijn kantoortoestel, dan zou ik al drie toestellen moeten hebben met een virus (wat uiteraard kan...)

Een deel van het geheugen van je pc is uitgevallen (heeft een invloed op al uw browsers).
► Dan zou ik het ook alleen op één toestel mogen hebben, toch?

- Er is een probleem met uw utp-kabel (indien je een vaste verbinding gebruikt).
- Er is een probleem met je Wifi (indien je verbindt met Wifi).
► Ook dit zou dan moeten terug te leiden zijn tot één toestel, wat niet het geval is.

Er is iemand anders die zeer sterk aan het downloaden is, of aan het streamen via een vpn verbinding (of ook zonder, maar de vpn verbinding kan een grote invloed hebben indien Telenet de snelheid beperkt).
► Mooie suggestie, maar dan zou ik toch nog moeten kunnen scrollen in het geopende mailvenster, niet? De data is al binnen. Het hele venster bevriest gewoon. Ik kan wel een tweede tab openen waarin de webmail dan weer normaal opent en juist reageert.

Tot zover mijn fantasie (omdat het alleen maar mogelijke veronderstellingen zijn).
► Merci!

boossy
Freshman Weetjesweter

Bedankt voor je antwoord, SB.

Dat valt niet uit te sluiten natuurlijk. Ik gebruik Brave al 5 jaar, en de "Brave Shields" staan uitgeschakeld voor de Telenet webmail, maar browsers evolueren natuurlijk constant. 

Het is nu zowat een maand dat ik het wekelijks zeker een paar keer heb dat het webmailvenster bevriest. 

Ik hou jullie op de hoogte.

janne_man
Professional Superweter
Dat verdient een trofee! Een echt antwoordkanon jij! MVP, Most Valuable Poster! De gouden postveer is voor jou

Goed dat je dat meldt @sb , dat doet me eraan denken dat ik allergisch ben aan het automatisch binnenhalen van externe afbeeldingen. Dus die instelling staat uit bij mij.

janne_man_0-1764770867433.png

Voor zij die zouden vragen waarom dit goed is: nooit gehoord van de één pixel afbeelding in mail? Ik wens niet gevolgd te worden, zeker niet via mail.  Dus een aantal van mijn mails zijn onvolledig als ik ze zie. Ook deze van Telenet en van de Netweters. 

Hieronder een voorbeeld van de melding in webmail en de eerste lijn die niet toont wat Telenet wil tonen.

janne_man_1-1764771357729.png

Ik heb nog nooit nuttige informatie gemist met deze manier van werken.

Vermits Brave niets bijhoudt in tegenstelling tot gewone ander browsers, Gaat Brave elke keer alle externe zaken ophalen. De gewonde browserd gebruiken hun cache en gaan niet alles vernieuwen.