24772
netweters
|
152594
antwoorden
|
20720
vragen
|
Ik heb sinds enkele weken een probleem met mijn mail:
Titel gewijzigd door Lieselotte (mod) | Vorige titel: Wachttijd verbinding met server verstreken
Opgelost! Ga naar oplossing.
@ldubbelo Het moment dat je de connectie verliest, ben je dan bezig op je pc of niet ?
Je kan instellen op je pc of laptop dat je internetconnectie zal afsluiten bij het niet gebruiken. Dit is om energie te besparen.
Dit is zeker zo bij laptops maar is ook mogelijk bij pc's. Zet deze optie (spaarstand) even af op je pc of laptop en probeer nog eens.
Neen, ik gebruik geen spaarstand op mijn PC
Gebruik zelf deze email client niet maar misschien eens proberen je wachtwoord te veranderen ?
Weet nu niet of dit veel kan helpen maar je kan dat eens proberen.
Anders eens eventueel proberen om je email adres opnieuw in te stellen en zie wat daar het resultaat van is.
Ik heb ook Thunderbird, weliswaar één uprade hoger, de 115.8.1 (64bits), maar het grote verschil is dat ik met pop3 werk.
Ik ervaar geen enkel probleem.
Of die laatste upgrade er voor iets tussenzit? Dat kan je weten door hem uit te voeren ..
Ik heb net hetzelfde probleem.
Het rare is dat mijn vrouw met haar telenet adres dat probleem niet heeft en dit met verschillende email programmas.
Ik heb dat probleem op 2 computers en met 2 verschillende email programmas
Al de instellingen zijn juist.
Ik kan wel verbinding maken als ik de computer heropstart maar na een tijdje geen verbinding meer.
Ik kan zonder problemen naar webmail.
Na lang zoeken en proberen ben ik tot de conclusie gekomen dat de fout in Microsoft Windows (10) zit (of de samenwerking Windows - Thunderbird).
Een herstelinstallatie hielp ook wel niet.
Intussen heb ik een nieuwe computer gekocht met Windows 11, en alles werkt (was ik al van plan, maar bespoedigd door de mail-perikelen).
Dank aan allen die meedachten naar een oplossing.
Ik zoek nog altijd een oplossing
w11 gaat niet op mijn computer
Update
Na lang zoeken en van alles uitproberen is mijn conclusie:
de fout ligt bij Thunderbird, want ik ben nu overgeschakeld op Outlook (Microsoft), en alles werkt prima.
Outlook is niet zo handig en veelzijdig, maar de mail is ok, zonder haperen.
Ik heb ook geprobeerd een oudere versie van Thunderbird te vinden, maar dat lukt niet (schakelt automatisch naar het nieuwste).
@ldubbelo schreef:Update
Na lang zoeken en van alles uitproberen is mijn conclusie:
de fout ligt bij Thunderbird, want ik ben nu overgeschakeld op Outlook (Microsoft), en alles werkt prima.
Outlook is niet zo handig en veelzijdig, maar de mail is ok, zonder haperen.
Ik heb ook geprobeerd een oudere versie van Thunderbird te vinden, maar dat lukt niet (schakelt automatisch naar het nieuwste).
Nu spreekt ge uzelf wel tegen hé @ldubbelo ...
Enkele posten terug schrijf je dat de schuld bij Windows lag, want na overstappen naar Win 11 was het probleem opgelost ... Nu schrijf je dat het probleem bij Thunderbird ligt want na overstappen naar Outlook is het probleem opgelost ...
Welk van de twee is het nu? Windows 10 of Thunderbird?
Het is Thunderbird (115.8.1) dat na een tijd de verbinding verbreekt met Telenet.
Met de vorige versies ging het jaren goed.
Nu gebruik ik Outlook en er is geen probleem, met Thunderbird blijft het probleem zich voordoen.
Sorry voor de tegenstelling, maar ik ben blijven zoeken en heb mijn conclusie gewijzigd.
Ik ben niet geneigd te geloven dat Thunderbird de verbinding verbreekt. Wat ik wel mogelijk acht is dat Telenet de verbinding blokkeert.
De e-mail van Telenet moet je zelf gaan halen. Als je dikwijls kort achter elkaar een vraag stelt aan Telenet of je mail hebt, kan ik me voorstellen dat na een zekere tijd Telenet deze vraag gaat negereren.
Wat staat er in uw instellingen van Thunderbird?
Naast het automatisch proces dat in het voorbeel hierboven op 10 minuten staat, kan je ook manueel opvragen door op het wolkje te klikken (links onder Bestand).
Ik ben geneigd om de redenering van @janne_man te volgen ...
Ikzelf gebruik reeds vele jaren Thunderbird en heb nooit ook maar enig probleem ondervonden ermee ...
Maar goed, hoofdzaak is dat je nu een werkbare oplossing hebt en je bent er mee tevreden, dat is al wat telt 😉