25.160
netweters
|
154.990
antwoorden
|
20.982
vragen
|
Sinds zaterdag heb ik problemen met webmail in Google Chrome.
Ik was gewoon bezig in mijn webmail, toen ik er ineens uitgegooid werd (zie foto).
Daarna kreeg ik steeds dezelfde melding bij proberen inloggen.
Het rare is, bij Firefox werkt het met dezelfde link wel.
Cookies verwijderd, hielp niet.
Is dit een algemeen probleem of kan iemand helpen wat ik nu best doe?
Opgelost! Ga naar oplossing.
Neen, als ik op mijn laptop via Google de link gebruik, krijg ik telkens opnieuw hetzelfde scherm. Google is ook de enige, via de rest kan ik perfect om mijn webmail ...
Bedankt voor uw reactie. Ik kan met de computer werken maar verder reikt mijn kennis niet. Is dit een probleem dat Telenet dient op te lossen of kan ik hier zelf iets mee doen ?
Mvg
Er is niets dat u zelf kan doen, het probleem zit bij Telenet.
Bij mij werkt het sinds gisteren ook niet meer. 😞
Dus terug op Edge om mijn mails te lezen.
Gewoon doorgeven meer kan je niet doen en wachten
Met de vakantie kan het beetje langer duren
Bedankt voor jullie antwoorden !!!
Als computerleek weet ik nu tenminste iets meer
Mvg
Beste,
Ik begrijp steeds minder hoe het probleem als "Opgelost" bestempeld kan worden, want echt "opgelost" is het allerminst.
Ik heb e.e.a. opnieuw gecontroleerd bij mijzelf en mijn vriendin en enkele vrienden:
https://secure.telenet.be (secure aanmelding) en dus alle achterliggende diensten (!) werken opnieuw *niet* meer in Chrome én in Edge (fully updated) onder Windows 11.
Het probleem doet zich dus opnieuw voor in Chrome én in Edge onder Windows 11 (er zijn géén problemen onder Windows 10).
Daardoor hebben meerdere honderdduizenden klanten al ruim twee weken geen toegang meer tot hun Webmail, Mijn Telenet, Telenet TV etc.
Maar toch lijkt de sense of urgency om het probleem op te lossen (de juiste HTTP/2 protocollen installeren en correct configureren op de "secure" aanmeldingsservers) bij Telenet totaal te ontbreken.
Dat een bedrijf met zeker anderhalf miljoen klanten en 3500 werknemers dit dan nog aan "de vakantieperiode" durft te wijten, tart eigenlijk elke verbeelding.
Ondertussen zag ik het bij Telenet nog altijd onopgelost HTTP/2 probleem ook al op een technisch Microsoft forum besproken worden. Het besluit was dat de provider "extremely disrespectful and arrogant" was of anders "totally incompetent". Tja...
Telenet komt er mee weg doordat er volgens allestoringen.be en de Status-pagina "geen problemen" zouden zijn, terwijl in werkelijkheid dus honderdduizenden Chrome en Edge gebruikers onder Windows 11 (alles fully updated) gewoon hun Webmail, Mijn Telenet en Telenet TV niet secure meer kunnen gebruiken. Als dat geen zware storingen zijn, wat dan eigenlijk wél...
Zelfs op de simpele vraag wat nu precies het probleem is en waarom het maar niet opgelost geraakt, geeft Telenet geen antwoord (aan mij toch niet). Moet het respect tussen Telenet en de klanten niet van beide kanten komen?
@Antoon De storing staat nog steeds in onderzoek bij onze collega's en is dus niet opgelost. Een andere webbrowser kan een tijdelijke oplossing zijn maar sowieso werken onze interne diensten aan de volledige oplossing hiervoor.
1. Hoe kom je aan die 'honderdduizenden'? Heb je daar ergens een bron voor of schud je dit gewoon los uit de mouw?
2. Dit is niet het antwoord dat je wil horen, maar vermits Chrome de minst privacyvriendelijke browser is én onlangs uBlock Origin (adblocker) kreupel heeft gemaakt is het misschien een goed idee om eens een andere browser te proberen, Mozilla Firefox bijvoorbeeld. Wachtwoorden, bladwijzers, geschiedenis van Chrome kan je importeren.
https://support.mozilla.org/en-US/kb/switching-chrome-firefox#firefox:win8:fx140
Of gebruik een mailclient (bijv. Mozilla Thunderbird) om je mail via IMAP binnen te halen. TB heeft een zelflerende spamfilter en eentje die je kan koppelen aan bijv. SpamPal of SpamAssassin.
Aan jou de keuze.
Nochtans is Chrome toch één van de, of mss zelfs de meest gebruikte browser wereldwijd. Je kan andere beter vinden maar dat is en blijft een persoonlijke overweging. Waar het hier werkelijk om draait is dat er een probleem is bij Telenet en dat dit niet opgelost geraakt.
Ja, je kan het omzeilen, ja je kan een andere browser gebruiken maar dat neemt niet weg dat Telenet hier te kort schiet. Het probleem ligt bij hen, niet bij de persoon die om welke reden dan ook een bepaalde browser gebruikt.