24750
netweters
|
152322
antwoorden
|
20691
vragen
|
Ik heb nu nog voldoende capaciteit over, maar als je mailbox ooit vol zou zitten, wat gebeurt er dan met mails? Gaat webmail nieuwe mails weigeren of oude automatisch dus zonder je toestemming deleten en in welke volgorde?
Ga je daarnaast op tijd ervoor of op het moment zelf als je mailbox vol zit een waarschuwing krijgen via popup en/of email notificatie?
Alvast dank.
Eigenlijk heel simpel als je mailbox vol is , 5 GB opslag , dan krijg je gewoon geen enkele mail meer binnen. Dus je emails die erin staan blijven staan en die behoud maar je zal toch zelf iets moeten verwijderen om dan weer nieuwe te ontvangen.
Dank voor de reply. Hoe weet je dit als ik mag vragen? Al zelf ondervonden? Staat de uitleg hierover trouwens ergens online? Link? Begrijp ik daarnaast goed dat je dus geen melding via mail of popup gaat krijgen? Nogmaals dank.
Dit heb ik niet ondervonden nee gelukkig houd ik alles goed bij en verwijder ik op tijd mijn emails 🙂
Daarnaast weet ik dit omdat ik zelf altijd zelf bij Telenet gewerkt heb en het is ook online te raadplegen. Als je mailbox vol gaat raken dan krijg je ook een melding dat je bijna aan je limiet zit dus je wordt op tijd gewaarschuwd hiervoor. Daarnaast kan ik je ook een link geven met daarin de info als je geen emails meer kan ontvangen. LET WEL OP ....want een email niet ontvangen kan ook een andere oorzaak hebben dan enkel een volle mailbox. Je hebt ook boven recht deze kleine balk staan zoals in de foto , staat onder je email adres , die geeft ook aan als je mailbox vol is.
Nieuwe mail wordt dus geweigerd. Of je nu webmail, pop3 of imap gebruikt speelt eigenlijk geen rol. Het is een en dezelfde mailbox van 5GB.
Een provider zal/mag ook niet zomaar random mails verwijderen, ook niet de oudste als er geen plaats meer is.
https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/wat-als-mijn-telenet-mailbox-volledig-vol-zit/
Als iemand een email stuurt naar een volle mailbox dan krijt die een foutmelding dat die mailbox vol zit. Die mailzender(s) zullen je dan wel verwittigen dat je mailbox vol zit.
Maar dan heb je al een verwittiging van je mailprovider geïgnoreerd dat je box bijna vol is.
@Steven-E schreef:Of je nu webmail, pop3 of imap gebruikt speelt eigenlijk geen rol. Het is een en dezelfde mailbox van 5GB.
Technisch correct, het is echter wel zo dat de meeste mail programma's die pop3 gebruiken standaard de email van de server verwijderen, na deze te hebben gedownload. Daardoor zal de mailbox normaaal gesproken minder snel vol raken.
Het downloaden en verwijderen van emails van de server heeft voor- en nadelen:
Voordelen: je zult minder snel een volle mailbox hebben. Lokaal op je eigen PC kun je een vvel groter email-archief aanleggen dan op de server. Ik heb een archief van vele jaren emailverkeer
Nadelen: je zult backups van je emailfolder moeten maken, anders is er een risiko dat alles wag is na een PC/HD crash. Eenmaal dat de email van de server is, kun je die ook niet langer zien vanaf een ander apparaat (bijvoorbeeld gsm)
Je e-mails bewaren 'in the cloud' is anders ook geen waterdichte garantie tegen verlies van data. Voor zover ik weet heb je geen verhaal tegen Telenet als zij door een fout al jouw mails verliezen.
De kans is misschien kleiner, maar ik zie eigen backups maken niet als een nadeel, maar eerder als een voordeel.
Ik persoonlijk doe dit ook zo. Lokaal BU maken met redundantie. Misschien van de oude stempel, maar ik vind dit ook de meest betrouwbare manier van werken.
Zoals Roger van Dobbit altijd zegt: wat je zelf doet, doe je meestal beter ... 😋
Of je cloud gaat of niet, hangt van een groot stuk af van hoeveel vertrouwen (of wantrouwen) je hebt in je cloud provider.
Persoonlijk ga ik full cloud, omwille van de verhoogde productiviteit, de automatiche backups, de native functies en het ten alle tijden beschikbaar zijn van je gegevens, onafhankelijk van waar je connecteert en op welk device.
Natuurlijk rekening houdend met security. De eerste vereiste, zeker voor email, moet de ondersteuning van MFA zijn. Naar mijn mening mag het niet kunnen dat je aan je mail kunt met enkel een username en password (ook niet met een complex password). Tenzij vanop een vertrouwd apparaat waar je minstens om de 30 dagen eens met MFA moet inloggen.
Voor mij dus geen offline email clients meer, al sinds ongeveer 17/18 jaar. Mail bij Telenet sowieso niet, los van het gebrek aan security en functionaliteit, hang je ook vast aan je provider. Niet zo simpel om zomaar te veranderen.
Ik draai alles in Google, (mail, documenten, kalender, adresboek) zowel privé als professioneel.