24770
netweters
|
152559
antwoorden
|
20720
vragen
|
Hallo,
Sinds een maand ontvangt iedereen in ons gezin honderden spam mails per dag. Allemaal komen ze van email adressen die eindigen op .xyz . Wij hebben allemaal een antivirus en anti spyware programma , spelen geen spelletjes en laten nergens ons email adres achter. Wij kunnen toch niet de enigen zijn die daar mee te maken hebben. Telkens er eentje binnenkomt word deze in outlook als spam aangeduid. Maar telkens komt het met een nieuw e-mailadres die eindigt op xyz. Heeft telenet hier ook niet zijn verantwoordelijkheid. Zij moeten mails die op XYZ eindigen toch kunnen tegenhouden ?
Opgelost! Ga naar oplossing.
Als die mail adressen een vast stuk bevatten kan je toch een filter aanmaken voor deze mails en ze afleiden naar een map met behoudbeleid van hoogstens enkele dagen.
Op die manier heb je nog even de kans om controle te doen, indien gewenst.
Ik weet niet of dat in Outlook kan, in Thunderbird lukt dat in elk geval.
Groeten
Het email adres is steeds een ander, maar eindigen altijd .XYZ , wat volgens mij niet bestaat.
Ik werk met outlook , ik heb telkens een filter aangemaakt , maar dat helpt niet omdat ze steeds van email veranderen. Kan je enkel mails blokkeren die eindigen op xyz ? En hoe doe je dat.
Mijn persoonlijke mening is , dat het niet aan de gebruiker maar aan de provider toekomt om die rommel te blokkeren.
- In mijn Telenet kan je instellen dat deze spam mails naar de spam map gaan ipv naar de inbox.
- Je kan ze ook verder laten merken met [spam] in het onderwerp en in webmail een regel maken die deze mails wegwerpt. Dit laatste heeft het voordeel dat er niets in uw verbruik komt van de SPAM mails.
Telenet en ook andere providers zullen zelden SPAM mails wegwerpen want er moest maar eens een gewone mail als SPAM herkent worden. Daarom worden ze gemerkt als spam of in een spam map geplaatst.
Ga dat eens proberen met outlook door enkel xyz in te vullen
Als gebruiker ben je verantwoordelijk voor je eigen mail. Persoonlijk vind ik dat Telenet moet afblijven van mijn mail. Met een degelijke mailclient kan je dit soort spam makkelijk filteren.
@Gilbert Als het over je Telenet e-mailadres gaat moet je dat niet in Oulook aanpakken, maar in Webmail van Telenet.
Ga naar Instellingen, in de linker kolom E-mail regels, Nieuwe regel, een willekeurige naam als regelnaam ingeven bijvoorbeeld spam xyz, bij onderwerk kies je Van, voor het volgende veldje kies je bevat of komt exact overeen, in het volgende en laatste veld kies je Domein.
Bij Handeling zou ik in eerste instantie kiezen voor naar map verplaatsen en in het volgende veld kies je de spam folder.
Laat dat één dag zo. Kijk 's anderendaags terug eens op webmail en controleer de spam folder (zonder een e-mail te openen). Als alles naar wens is kan je de handeling van de regel aanpassen door naar map verplaatsen te vervangen door weggooien.
Bedankt voor de tip , ik wist helemaal niet dat je ook regels kon aanmaken in de Telenet mailbox.👍
Dit ga ik dadelijk proberen.
deze domeinnaam .xyz bestaat wel degelijk, je kan bij een provider voor hosting soms een jaar gratis die domein gebruiken voor je site.
vraag me soms af waarom je zo een domeinnaam zou gebruiken, en kennelijk gebruiken ze het voor zo doeleinden 😞
Sinds gisteren is de spam volledig weggevallen na het instellen van de telenet filter.
Dank zij dit forum. 👋