24801
netweters
|
152781
antwoorden
|
20740
vragen
|
Ik ontvang mijn mails via webmail van Telenet / Iphone / Ipad. Deze synchroniseren met elkaar.
Dus wat ik ontvang of verwijder, wordt op alle inboxen uitgevoerd.
Daarnaast gebruikt ik heel sporadisch outlook. De mails worden dan "binnengetrokken" maar blijven weliswaar in mijn inbox van Telenet webmail staan.
Ik heb ook niets aangepast aan de instellingen van bovenvermelde mailboxen (telenet, outlook, iphone, ipad). Alles werkte goed tot 2 dagen geleden.
Gisterenavond en de dag ervoor, zijn al mijn mails uit mijn inbox van telenet verdwenen. Op geen enkele media nog te bespeuren. Nergens. Spam en prullenmand gecheckt.
Waar zijn deze mails naartoe ? Kan ik ze terugkrijgen/vinden ?
Hoe kan ik ervoor zorgen dat dit in de toekomst niet meer voorvalt ?
Alvast dank om me te helpen want ik ben nu even radeloos !
Kijk eens in Outlook bij de verwijderde items. Je zal daar misschien nu niets zien.
Maar je kan de verwijderde items terug opvragen.
Dit staat er bij mij: Items herstellen die uit deze map zijn verwijderd
Je kan dan uit die lijst aanduiden welke mails je wilt herstellen
Mijn outlook heb ik nu pas geopend om te checken of ik daar de verloren mails kon terugvinden. De laatste berichten die ik daar had waren van 3 weken geleden. Ik open outlook quasi nooit. Dus de verloren berichten heb ik daar niet gevonden. Het verdwijnen van de mails kan volgens mij ook niet met mijn outlook te maken hebben daar ik deze zo goed als niet gebruik.
Maar hoe komt het dat ik 2 dagen op rij, mijn mails uit mijn inbox zie verdwijnen op webmail / iphone ? Ik heb niets aan de instellingen gewijzigd.
Zorg dat de volgende Outlook-instelling aangevinkt is:
"Een kopie van berichten op de server achterlaten"
Ja dat heb ik ook gedaan. Maar nu krijg ik mijn mails dubbel, dus 2 keer in outlook. Ook de verstuurde mails staan dubbel in mijn postvak “verstuurd”??? Hoe los ik dit op? En het moet iets met Telenet te maken hebben want toen ik bij Proximus was had ik geen dubbele mailing op mijn outlook account. Ik gebruik outlook 2016 gekocht met het pakket Microsoft 365...
@Domi1963 schreef:Ja dat heb ik ook gedaan. Maar nu krijg ik mijn mails dubbel, dus 2 keer in outlook. Ook de verstuurde mails staan dubbel in mijn postvak “verstuurd”??? Hoe los ik dit op? En het moet iets met Telenet te maken hebben want toen ik bij Proximus was had ik geen dubbele mailing op mijn outlook account. Ik gebruik outlook 2016 gekocht met het pakket Microsoft 365...
Dit heeft niets met Telenet te maken. Het is de configuratie van je outlook 2016
Ik zou zeggen, verwijder deze account eens in Outlook en stel hem opnieuw in.
Je kan eventueel een copy nemen van het . ost bestand op je HD
.ost is het bij Wondows, Apple weet ik niet
Maar hierdoor is de starter van deze topic nog niet geholpen
@Ex-Netweter Wat bedoel je met "Ik ontvang mijn mails via webmail van Telenet / Iphone / Ipad"?
Doe je overal https://webmail.telenet.be? Gebruik je de mailapp van iPhone en iPad?
In het tweede geval wat zijn de instellingen.
Wat zijn de instellingen van je Outlook?
Heb je in Webmail al eens op klein geel gevuld cirkeltje geklikt (op klikken geeft om beurt alle mails, enkel ongelezen mails)?
...
Op mijn pc gebruik ik de webmail van telenet.
Op mijn ipad/iphone gebruik ik de mailapp waarbij ik 2 inboxen heb
1) van telenetmailadres
1) van icloud.com
klein geel gevuld cirkeltje ? Ik zie niet echt wat je hiermee bedoelt ?
een beeld is beter dan duizend woorden.
@Domi1963 schreef:
Ja dat heb ik ook gedaan. Maar nu krijg ik mijn mails dubbel, dus 2 keer in outlook. Ook de verstuurde mails staan dubbel in mijn postvak “verstuurd”??? Hoe los ik dit op? En het moet iets met Telenet te maken hebben want toen ik bij Proximus was had ik geen dubbele mailing op mijn outlook account. Ik gebruik outlook 2016 gekocht met het pakket Microsoft 365...
@Domi1963 indien je een ander probleem hebt dan de topic starter zelf, is het best om even een nieuw topic te starten ervoor. 😉
Mijn webmail ziet er anders uit... geen geel cirkeltje
@Ex-Netweter
Dat gele bolletje kan je op uw scherm krijgen door: weergeven/leesdeelvenster/onderaan te kiezen.
Zoals @janne_man geschreven heeft kan je de zichtbaarheid van wel/niet gelezen mails veranderen.
Groeten
ok, nu kan ik het "geel" bolletje wel zien, maar dit verandert niet veel aan de zaak.
De mails van de voorbije 2 dagen ben ik nog steeds kwijt en ik weet niet waaraan het ligt. Ik had niets aan mijn instellingen veranderd dus ik vrees of het al dan niet nog eens zal gebeuren. Daar ik de oorzaak niet ken.
@Ex-Netweter
Jammer dat het bolletje niet de oplossing was.
Heb je geen mails in je prullenbak staan? Zet er een aantal in je inbox en hou die in de gaten.
Op die manier kan je zien of er wat gebeurt en verlies je niets van belang.
Groeten