Beantwoorden
Foxster
Freshman Weetjesweter
Berichten: 27
Trick or treat? Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest!

smtp server telenet werkt niet meer

Sinds kort gaat mijn uitgaande mail niet meer. ALtijd wachten op smtp.telenet.be.

De whats up helpdesk zegt maar iets en lult over pop etc... 

Er bestaat daar een blz over voor o.a. iphone ... daar moet ik ssl aanzetten etc... maar ze geven daar in.telenet.be en uit.telenet.be in. Dat toepassen verandert geen fluit. Zelfs uit.telenet.be "antwoord" niet. Met outlook werkt het al helemaal niet meer. 

Helpdesk zegt dat mijn pop niet goed staat, daar waar ik altijd imap server gebruik. Hopeloos wordt je daarvan... wie heeft hetzelfde probleem of een oplossing. Dit duurt nu al een week en helpdesk komt altijd met iets af maar dat werkt voor geen **bleep**n. Nu moest ik inloggen op een bepaalde blz maar ook dat ging niet. Met dank voor elke suggestie

20 reacties
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

smtp server telenet werkt niet meer

Zorg voor een goed paswoord op je mailbox: Hoofdletters, kleine letters, cijfers, leestekens. Minstens 8 tekens liefst meer.

Meer een meer toestellen reageren allergisch als dit niet zo is.

Authenticated SMTP

  • Servernaam: smtp.telenet.be
  • Poort: 587
  • Beveiligingstype: TLS


  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Ex-Netweter
 

smtp server telenet werkt niet meer

Foxster
Freshman Weetjesweter
Berichten: 27
Trick or treat? Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest!

smtp server telenet werkt niet meer

bedankt voor uw antwoord - ja heb alle blz gelezen en de helpdesk whatsap geraadpleegd.... geen oplossing.....denk dat ze het zelf niet weten: alleen denk ik dat mijn email adres van telenet niet meer aanvaard wordt door de smtp server....maar wie ben ik....

0 Likes
Foxster
Freshman Weetjesweter
Berichten: 27
Trick or treat? Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest!

smtp server telenet werkt niet meer

't ja.... heb dat ook allemaal gelezen, maar op die blz staat dat het aangewezen is imap te gebruiken.

Als je pop gebruikt staat de mail op uw toestel, dus uw mail wordt verspreid tussen iphone, laptop vast pc ....etc... Ten andere telenet raad zelf aan imap te gebruiken. Onduidelijk, volgens mij zeggen ze dat pop enkel nog met SSL wordt ondersteund, dus imap is in principe niets veranderd. Versta er niets van (ten andere helpdesk ook niet geloof ik -;)

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

smtp server telenet werkt niet meer

Kan je gewoon via webmail nog aan je mail? Anders het account verwijderen en opnieuw installeren in je client. POP3 moet nog altijd lukken , dat is voor het inkomend verkeer. SMTP is voor uitgaand. POP3 is mails downloaden op je toestel en verwijderen op de server, standaard onmiddelijk, of in te stellen op x aantal dagen.

 



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2247
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

smtp server telenet werkt niet meer

lukt het met webmail wel om mails te ontvangen en te zenden.


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5214
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

smtp server telenet werkt niet meer

uit.telenet.be

mail-out.telenet.be

smtp.telenet.be

 

Dit is allemaal hetzelfde (al geeft de laatste wel een ander IP.) Kijk bij @igvfer voor de instellingen.

 

Je zegt dat Outlook niet meer werkt, maar je geeft verder geen info. Krijg je een foutmelding en zo ja, welke (exact)? POP heeft trouwens niets te maken met mail verzenden, wél met ontvangen.

 

Als je IMAP gebruikt, dan blijven je mails bewaard op de server. Verschillende mailclients gaan dan hetzelfde zien. Gebruik je POP3, dan haalt de mailclient de mails van de server af. Gebruik je dan een andere mailclient, dan kan die de reeds opgehaalde mails niet meer binnenhalen.

 

Tegenwoordig wordt inderdaad IMAP aangeraden, maar er niets op tegen om POP3 te gebruiken. Zelf heb ik Mozilla Thunderbird ingesteld op POP3 (makkelijk voor back-up). Mijn smartphone ook, maar die is ingesteld om mails op de server te laten staan, zodat ik die alsnog via TB kan binnenhalen.

 

Huisregel is: hoe méér informatie jij geeft (welk programma? welke versie? welke instellingen? welke foutmelding?), hoe makkelijker men je kan helpen en op dit moment ben je bijzonder karig met informatie. "Het werkt niet!" is echt niet voldoende.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Foxster
Freshman Weetjesweter
Berichten: 27
Trick or treat? Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest!

smtp server telenet werkt niet meer

Dank voor uw reply. Ik weet verschil tussen pop en imap. Alleen sinds werkt smtp.telenet.be niet meer voor mijn email adres. Ik heb contact gehad met whapsapp helpdesk en ten lange laatste zeggen ze: outlook is geen telenet prog dus ....

Bij toevoegen van account vul je imap en smtp server in met wachtwoord en je kan niet meer verder. Ik heb die account weggeveegd op aanraden helpdesk (ik kreeg nog enkel imap mail binnen) kon niets meer versturen.

Dus nu vul ik de gegevens in en dan komt direct een pop up waar imap en mijn email adres ingevuld is en je kan niets meer verder (reden: alles wordt voorbereid maar er gebeurd niets)

Nu met mijn iphone is er ook een probleem. Als je daar de mail tracht te configureren werkt alles en komt de mail binnen. Echter, verzenden van mail vanaf de iphone lijkt in orde, maar in de box uitgaand blijft de mail zichtbaar.  Klik je daar op die mail en zend ze: ze verdwijnen maar ze staan niet in verstuurd, noch ze komen toe bij de bestemmeling. 

Helpdesk zegt: outlook niet goed geconfigureerd, apple iphone niet goed  (heeft altijd goed gewerkt op en op zelfde moment "in panne" gevallen) maar het zijn geen soft van telenet dus 'not there problem.' 

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

smtp server telenet werkt niet meer

@Foxster 

Geef eens alle instellingen die je in Outlook doet voor je Telenet mail. Ik vrees dat je ergens een detail over het hoofd ziet.

0 Likes
Arnie
Professional Allesweter
Berichten: 1744
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

smtp server telenet werkt niet meer

In je oorspronkelijke vraag vermelde je een probleem met het versturen van emails.

Dat is dan sowieso SMTP gerelateerd.

POP3 en IMAP zijn protocollen voor het ontvangen van email, dus niet relevant voor je probleem. Of is er ook een probleem met ontvangst?

 

De smtp instellingen die @igvfer al vermelde zijn noodzakelijk wanneer je een connectie opzet van buiten het telenet netwerk. Let er ook op dat je in dat geval password authenticatie gebruikt.

Voor apparaten die je enkel thuis gebruikt (bijvoorbeeld een desktop PC) hoef je deze instellingen niet te gebruiken. Je kunt dan nog gewoon SMTP via port 25 gebruiken, zonder security of authenticatie.


   Arnie | Krak
   Meten is weten. Gissen is missen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
NofanTasi
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 480
Meer goede raad dan tante Kaat Opgeruimd staat netjes! WOW! Lees je nog iets anders? ;-)

smtp server telenet werkt niet meer

@Foxter : onlangs kon een vriendin geen Telenet mail meer zenden (het was van op MacOSX en iPhone). Telenet webmail werkte nog wel. De oplossing bleek na wat proberen om account te verwijderen en terug aan te maken (en wat oude settings van oude accounts weg te halen) in de client applicatie. Ze gebruikte IMAP dus haar emails in de cloud en op haar devices bleven. Ik weet niet of het je kan helpen. Toch dacht ik het even te melden. Success!

{*niet* 'like'-en aub}
0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5214
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

smtp server telenet werkt niet meer

@Foxster 

 

Werk je toevallig met verschillende mailboxen met een verschillend wachtwoord? Vroeger was dat niet nodig, maar tegenwoordig (al een tijdje) is het een vereiste dat je voor een alias het wachtwoord gebruikt van de mailbox waaraan die alias gekoppeld is. Ik denk niet dat dit het probleem is, maar je weet nooit...


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1574
Champagne, lezer van het jaar! Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf! Boek alvast het Sportpaleis!

smtp server telenet werkt niet meer


@Arnie  schreef:

In je oorspronkelijke vraag vermelde je een probleem met het versturen van emails.

Dat is dan sowieso SMTP gerelateerd.

POP3 en IMAP zijn protocollen voor het ontvangen van email, dus niet relevant voor je probleem.


Dat is een zeer goede opmerking 🤗.

Als ik de hele topic herlees komt het woord "imap" hier al 15 keer in voor. Onbegrijpelijk, want alle antwoorden met uitleg over pop3 en imap zijn absoluut niet relevant, en zelfs volledig off-topic 😫. Dit gaat alléén over smtp ...

 


@Foxster  schreef:

... ja heb alle blz gelezen en de helpdesk whatsap geraadpleegd.... geen oplossing.....denk dat ze het zelf niet weten: alleen denk ik dat mijn email adres van telenet niet meer aanvaard wordt door de smtp server....maar wie ben ik....


Volgens mij heb jij de juiste analyse analyse gemaakt: jouw e-mail adres wordt niet meer aanvaard - als gebruikersnaam - door de SMTP server.

Oplossing: gebruik een gebruikersnaam die wel aanvaard wordt 🤔.

 

Je moet het onderscheid maken tussen:

  1. het e-mail adres van de afzender (dat is zichtbaar voor de ontvanger).
  2. de gebruikersnaam om in te loggen op de SMTP server (dat is absoluut onzichtbaar voor de ontvanger van de mail).

Er is dus geen enkele noodzaak dat beide met elkaar gerelateerd moeten zijn, of identiek moet zijn.

 

Als je bijvoorbeeld een alias gebruikt om e-mails te versturen, kan je perfect in de SMTP instellingen van jouw mail client opgeven:

  • bij e-mail adres: xxxxx@telenet.be
  • bij gebruikersnaam: xxxxxxx@telenet.be (dit is de naam van de mailbox, meestal dus jouw hoofd-emailadres).
  • bij wachtwoord: het wachtwoord van jouw mailbox.

Ik gebruik deze methode bijvoorbeeld voor "push" mails vanuit de Fritz!Box. Als voorbeeld:

Hopelijk helpt dit jouw probleem?

 

Ik spreek me niet uit over de oorzaak van het probleem.

SMTP, IMAP en POP3 zijn niet alleen verschillende protocollen, maar bij Telenet ook verschillende servers. Deze servers moeten natuurlijk allemaal dezelfde database gebruiken met gebruikersnamen (e-mail adressen) en paswoorden.

Ik vermoed dat er ergens een fout is bij Telenet: de SMTP server (uitgaand) kent jouw e-mail adres niet, de IMAP server (inkomend) wel.

 

Het volledig verwijderen van de alias, en dan opnieuw toevoegen zou misschien helpen (dan wordt alles terug gesynchroniseerd). Het verwijderen van een alias geeft geen invloed op de mailbox (er gaan geen mails verloren).

@moderators:

de hierboven gebruikte mailadressen zijn louter fictief als voorbeeld, er zijn dus geen privacy issues of noodzaak om mijn post te verwerpen.

 

Inhoud gewijzigd door jasmin (mod) | Reden: volledige e-mailadressen

0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5214
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

smtp server telenet werkt niet meer

@flip1953 

 

En toch zal men je bericht moeten aanpassen, want je gebruikt (misbruikt in feite) e-mailadressen die mogelijk kunnen zijn, nu of in de toekomst. Wil je voorbeelden geven, dan je gebruik je beter example.com. Daarvoor dient dit domein.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes