Beantwoorden
Stadhuis2
Professional Meerweter
Lezersgoud. Respect! Een bus vol! Topicvreter! BINGO!

Belgisch voetbal

Vanaf heden terug Belgisch voetbal op Play Sport (eindelijk). Als dat geen goed nieuws is voor de liefhebbers.

35 reacties
waterrat1978
Professional Meerweter
Jij #DTV. Goed bezig! Lees je nog iets anders? ;-) WOW! Full speed writing!

Belgisch voetbal

in het persbericht staat dus letterlijk van,

Telenet deelt in de zomermaanden meer informatie over de verschillende combinaties en nieuwe abonnementen binnen de Play Sports line-up.

dit doet me vermoeden dat play sports mogelijks een abonnement zal uitbrengen met alleen de huidige play sports-kanalen,
en anderzijds een abonnement met ook alle dazn-kanalen inbegrepen.

maar ondanks sommigen vrezen voor een dure prijs,maak ik hier toch een bedenking erbij.
telenet deelt nu de premier league-rechten samen met proximus en orange(die een groot deel van die kompetitie nu ook kunnen uitzenden).
de formule 1 is volgens mij wellicht nog gratis te zien via rtbf.
ik vermoed dat telenet dus niet gaat riskeren om het pakket met enkel de play sports-kanalen(zonder de dazn-kanalen),
te duur te gaan aanbieden.want hierbij hebben ze nu de concurrentie van proximus en orange.
(en proximus heeft dus ook nog voor 1 jaar de champions league-rechten).

en play sports heeft volgens mij veel klanten die vooral voor de premier league play sports hebben?

voor het totale abonnement inclusief de dazn-kanalen zou telenet wel een duurdere prijs kunnen aanrekenen,
aangezien telenet ongetwijfeld een serieus bedrag zal hebben betaald aan dazn voor de dazn-kanalen te mogen uitzenden.
en aangezien proximus en orange momenteel o.a. het belgisch voetbal dus niet in hun pakket hebben.
ik weet het niet,ik denk maar na.

WG94
Professional Meesterweter
PhD in problem solving! Jij bent geliefd! Jij Netweters wikipedia! De nieuwe Einstein!

Belgisch voetbal

@waterrat1978  schreef:

dit doet me vermoeden dat play sports mogelijks een abonnement zal uitbrengen met alleen de huidige play sports-kanalen,
en anderzijds een abonnement met ook alle dazn-kanalen inbegrepen.

Lijkt mij met hun "Maak je Telenet nu
helemaal op jouw maat" strategie een logische zet.

@waterrat1978  schreef:

voor het totale abonnement inclusief de dazn-kanalen zou telenet wel een duurdere prijs kunnen aanrekenen,
aangezien telenet ongetwijfeld een serieus bedrag zal hebben betaald aan dazn voor de dazn-kanalen te mogen uitzenden.
en aangezien proximus en orange momenteel o.a. het belgisch voetbal dus niet in hun pakket hebben.
ik weet het niet,ik denk maar na.

Play Sports + DAZN via Telenet zou niet duurder mogen/kunnen zijn dan dat je Play Sports via Telenet en DAZN rechtstreeks bij DAZN afneemt. Die prijszetting zou dom zijn...

WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
waterrat1978
Professional Meerweter
Jij #DTV. Goed bezig! Lees je nog iets anders? ;-) WOW! Full speed writing!

Belgisch voetbal

ik denk dat telenet wellicht wel serieus zal mogen betalen aan dazn voor de nieuwe deal,

wat wellicht toch enige gevolgen zal hebben voor de prijs van play sports.

Kcquipor
Professional Meerweter
Lees je nog iets anders? ;-) Lezersgoud. Respect! Een bus vol! Topicvreter!

Belgisch voetbal

De vragenlijst gaf 3 opties aan (wat ik mij nog kan herinneren 

Play Sports (19,99€) zoals het nu is.

DAZN By Play Sports (24,99€): alleen de DAZN kanalen blijkbaar. 
Play Sports Ultimate (39,99€): Play Sports + de DAZN Kanalen. 

De vraag is gewoon: wat gaan de kanalen zijn, want als we het complete Total pakket gaan krijgen, hebben we soms 10 kanalen nodig om alle wedstrijden te zien die bezig zijn live, natuurlijk met IP Kanalen gaat dit veel makkelijk dan toen ze nog op Coax zaten, benieuwd wat hun plan is. 

Hofkens
Professional Bijna Allesweter
Champagne, lezer van het jaar! Waar zijn die handjes? En wanneer slaap jij? De race is begonnen!

Belgisch voetbal

@Kcquipor  schreef:

De vragenlijst gaf 3 opties aan (wat ik mij nog kan herinneren 

Play Sports (19,99€) zoals het nu is.

DAZN By Play Sports (24,99€): alleen de DAZN kanalen blijkbaar. 
Play Sports Ultimate (39,99€): Play Sports + de DAZN Kanalen. 

De vraag is gewoon: wat gaan de kanalen zijn, want als we het complete Total pakket gaan krijgen, hebben we soms 10 kanalen nodig om alle wedstrijden te zien die bezig zijn live, natuurlijk met IP Kanalen gaat dit veel makkelijk dan toen ze nog op Coax zaten, benieuwd wat hun plan is. 

Waarschijnlijk ga je voor DAZN de app moeten gaan gebruiken met misschien nog enkele lineaire kanalen erbij via de TV Box. Maar als je dan een wedstrijd wilt zien die niet lineair wordt uitgezonden zal je waarschijnlijk een account kunnen linken van DAZN aan je Telenet-account zoals je nu ook kan doen voor bijvoorbeeld Netflix en Disney+. Je hebt dan een account bij de app in kwestie, maar je betaalt niet rechtstreeks aan hen maar aan Telenet.

luc55
Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou MVP, Most Valuable Poster! Jij alziend oog. ;-)

Belgisch voetbal

Er is weer een akkoord goed voor de  mensen die niet met de tv app overweg konden zeker de oudere deze zullen blij zijn 

Als deze nog altijd klant waren van Play sport met de tv box zullen ze kunnen kijken op de tv kanalen  kanalen 212 en 213

en ook de niet   Play Sports-abonnees  met de tv box kunnen enkel  de laatste wedstrijden gratis zien 

Wat daarna de prijs gaat zijn geen idee zal niet min zijn zal wel meer zijn dan Dazn nu vraagt kan niet anders zeker wat je er allemaal bij krijgt 

Nu zal Telenet het volledige pak geven van Dazn alles zelf de Nba waar veel vraag naar is 

Natuurlijk de gebruiker van Dazn tv app zullen altijd het goedkoopste blijven 

Er zal nu ook veel betaald zijn om een akkoord zeker nu totaal pak van de Champions League stop vanaf 2027 moest er een vervanger komen 

Deze hebben ze nu gevonden

de  Start op 7 augustus 2026 zullen meer weten van de prijs 

Wat we nu wel merken klanten die geen playsport hebben moeten een nieuwe formule nemen 

Voor internet is vanaf nu 56 euro tv abo 15 euro + tv box 5 euro totaal 20 euro = 76 euro nu

En de play sport pak tijdelijk aan 20 euro  totaal 96 euro 

WG94
PhD in problem solving! Jij bent geliefd! Jij Netweters wikipedia! De nieuwe Einstein!

Belgisch voetbal

@luc55  schreef:

Wat we nu wel merken klanten die geen playsport hebben moeten een nieuwe formule nemen 

Voor internet is vanaf nu 56 euro tv abo 15 euro + tv box 5 euro totaal 20 euro = 76 euro nu

En de play sport pak tijdelijk aan 20 euro  totaal 96 euro 

Daar zit je volgens mij fout. Het nemen van een entertainment-optie kan volgens Telenet nog steeds met de “oude”-abonnementen (staat in ieder geval zwart op wit op de Telenet website voor ONE(up) en WIGO)

Ik vraag me wel telkens af wie de “we” zijn waar je elke keer over spreekt.

WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
luc55
Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou MVP, Most Valuable Poster! Jij alziend oog. ;-)

Belgisch voetbal

Dat is dan goed nieuws

Voor deze aanpassingen zou het moeten lukken 

luc55

Belgisch voetbal

heb dit gevonden 

Let wel, wil je bijvoorbeeld een mobiel abonnement of Telenet TV toevoegen? Dan kies je voor het nieuwe aanbod voor al je abonnementen. De oude kan je dus niet combineren met nieuwe abonnementen. Wat gebeurt er als je overstapt naar je Telenet op maat? Meer over van vaste packs naar combo's.

De play sport is een nieuw abo 

https://www2.telenet.be/residential/nl/producten/packs/kleine-huishoudens.html 

Weer niet duidelijk waar ze naar toe willen 

luc55

Belgisch voetbal

Hierbij de info van de wedstrijden die je gratis kan zien en van de Croky cup  de bekerfinale op 14 mei zal te zien zijn op Play. 

https://www.hln.be/voetbal/de-grote-voetbalkijkgids-waar-kan-u-welke-competities-volgen-en-hoeveel-k...

K-330
Freshman Bijna Allesweter
Like a journalist. Opgeruimd staat netjes! Jij #DTV. Goed bezig! JACKPOT!

Belgisch voetbal

Heeft er iemand al nagedacht over het volgende?

- Kunnen de kabelknippers ook de resterende Play-offs bekijken, zonder Telenet digitaal tv box?

- Waarom kan men dat ook niet in de Play app uitzenden, of heeft het eerde met de Dazn centen te maken?

- Sluit je geen mensen uit, die ook klant zijn Telenet? Al dan niet via mobiel internet (basic) bijv.  en een Play sports app (41€ samen)?

Hoe bereik je die? 
Misschien kan @Suzy antwoorden?

Afwachten of we hier een eerlijke reactie kunnen krijgen?!

En Telenet, niet alleen aan de centen denken, maar ook aan de klant zelf. Want de klant betaalt de centjes!

Vermoedelijk zijn er anderen die ook zo denken…?

Master-Magic
Professional Superweter
TAGGING MASTER! Professional organizer! Dat verdient een trofee! Organisatietalent!

Belgisch voetbal

Vraag me af of dit allemaal niet te laat is voor de klant die al bij DAZN zit voor het Vlaamse voetbal dat al bijna alles heeft zonder play sports, gaan die niet bij DAZN blijven??

in 2027 ga je al 3 apps moeten gebruiken om alle voetbal te zien, en over orange en tv Vlaanderen spreken ze niet, zeker tv Vlaanderen dat vanaf 2027 een mooi voetbal aanbod krijgt, doe daar het Vlaamse voetbal aanbod bij en kans is groot (mits een goeie prijs) dat er mensen via die weg een abbo gaan nemen met bijna alle belangrijke wedstrijden via de app.

er zal nog veel veranderen, dat staat alleszins vast.

en de krant heeft weer gedeeltelijk onjuiste info.

Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be

Fiber: 8500/2400
flip1953
Experienced Meesterweter
Jij bent geliefd! De nieuwe Einstein! Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend!

Belgisch voetbal

@luc55  schreef:

heb dit gevonden 

De play sport is een nieuw abo 

Ik vraag me ook telkens af waar jij het lef vandaan haalt om de lezers hier altijd te blijven verwarren met onwaarheden 😡

Play Sports is geen nieuw abbo, maar een optionele streamingdienst.

Sedert vorig jaar al staat Play Sports ook niet meer op je factuur bij abonnementen, maar onder Steaming diensten.

@luc55  schreef:

https://www2.telenet.be/residential/nl/producten/packs/kleine-huishoudens.html 

Weer niet duidelijk waar ze naar toe willen 

Niet duidelijk waar jij naartoe wilt. Wat heeft deze link met Voetbal te maken?

luc55

Belgisch voetbal

Daar heb je gelijk in voor het Vlaamse voetbal  zullen alleen de oudere die niet met de tv app kunnen werken klant worden 

Voor de rest is te laat of zal zijn dat Dazn de prijzen gaat opslaan 

Zeker zoals je zegt zal je een extra tv app van canal plus moeten nemen voor de rest van de  voetbal 

De mensen zullen nu afwachten 

Natuurlijk de betalingen aan Dazn lopen door hopen dat de put nu niet groter wordt dat zullen we later zien bij de volgende prijsverhoging 

En de rechtszaak is ook nog afwachten wat daar wordt geregeld 

luc55

Belgisch voetbal

Dat weer niet duidelijk is 

Als jij het zegt dat ze dit bevestigd hebben bij Telenet dan is ok