Beantwoorden
nicovanaken
Freshman Beetjesweter
Netjes! Primeur! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

Minder voetbal op Play Sports vanaf seizoen 2025-2026

Vandaag kreeg ik een mail van Telenet. Als voetballiefhebber vond ik het niet meteen opbeurend.

Vanaf 1 juli verdwijnt DAZN uit het aanbod en als dit op 25/07, bij de start van de nieuwe voetbalcompetitie nog steeds het geval is, zal men maandelijks € 5 korting krijgen op het Play Sports-abonnement. Eén week vroeger start trouwens al het voetbal op DAZN met de Belgische supercup tussen Union en Club Brugge. Deze wedstrijd kunnen we dan ook al niet meer volgen.

Play Sports heeft voor de voetballiefhebber nog de voetbalrechten van de Premier League, de Eredivisie en daar komt nu nog de Bundesliga bovenop. Champions League, Europa League en Conference League zijn er ook nog, maar als voetballiefhebber kun je hiervoor nog vrij goed terecht op de open zenders.

Wat is € 5 korting als je zoveel moet verliezen? Je verliest niet enkel Belgisch voetbal uit 1A, maar ook 1B voor de liefhebbers, maar ook heel wat ander Europees topvoetbal.

Bijgevolg wonen wij met 3 personen thuis en hebben we 1 digicorder en 2 aangekochte digiboxen. Vanaf september is Play Sports daar ook niet meer op te ontvangen.  De nieuwe tv-boxen kun je enkel nog maar huren en dat betekent voor ons gezin ook nog eens een flinke maandelijkse meerkost.

En dan zijn er ook nog tv-storingen waarvoor de technieker van Telenet een opmerking heeft gemaakt en waar Telenet nog steeds geen gevolg aan heeft gegeven...

De kans om het pakket op te zeggen wordt daardoor een heel stuk groter.

Tags (1)
40 reacties
Master-Magic
Professional Superweter
TAGGING MASTER! Professional organizer! Dat verdient een trofee! Organisatietalent!

@Joostie  De prijs is net gezakt voor sommige, maar volgend jaar komt er een opslag zoals elk jaar, maar dat doet de andere provider Proximus ook, dus niks nieuws onder de zon.

Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

Fiber: 8500/2400
waterrat1978
Freshman Meerweter
Full speed writing! Topicvreter! BINGO! De volle 100!

DAZN zou 1 groot voordeel hebben als je het Belgische voetbal enkel nog via hun app zou kunnen bekijken.en dat is dat supporterscafes dan nog moeilijk het Belgische voetbal zouden kunnen uitzenden.niet elk café heeft een smart tv met bijhorende app's of een chroomecast.en dus zullen er dan wel extra abonnees voor DAZN erbij komen denk ik.

K-330
Professional Veelweter
Opgeruimd staat netjes! Jij #DTV. Goed bezig! WOW! De magic number!

Hun totaal pakket (20€ afgerond en tijdelijk ipv 25€) is goedkoper dan Jupiler pro League (30€ afgerond) bij DAZN. 
Dus, als je het zéér mooi en super spannend Belg. voetbal wil kijken, dan mag je wel maandelijks eens goed hoesten. En dan nog Play Sports erbij, veel te duur!!!

Dat wordt bij heel veel Play Sports en Pickx klanten moeilijk reken werk. 

Garcon, nog ne Jupiler a.u.b? Match is toch saai, pint smaakt beter!

Stevie
Freshman Beetjesweter
Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur! Pageturner!

Ik heb vandaag een lange babbel gehad met de klantendienst (i.v.m. het omschakelen naar een ander product, maar doet hier nu niet terzake). Bij het overlopen van alle zaken zei die medewerker plots: "Aha, u hebt Play Sports. U hebt al gehoord dat er daar wat miserie is rond de voetbal? We zullen alvast commercieel tussenkomen en een geste doen. Tot 1 augustus is het gratis. Daarna zien we wel hoe het is gevorderd met DAZN en kan u nog altijd beslissen wat te doen." Ik heb daar niet achter gevraagd, maar de medewerker liet wel uitschijnen dat die geste beschikbaar was voor iedereen die belde. Just saying.

Hofkens
Experienced Bijna Allesweter
Waar zijn die handjes? En wanneer slaap jij? JACKPOT! De race is begonnen!

@nicovanaken  schreef:

Vandaag kreeg ik een mail van Telenet. Als voetballiefhebber vond ik het niet meteen opbeurend.

...

Wat is € 5 korting als je zoveel moet verliezen? Je verliest niet enkel Belgisch voetbal uit 1A, maar ook 1B voor de liefhebbers, maar ook heel wat ander Europees topvoetbal.

Inderdaad, we verliezen volgende week veel o.a. de Italiaanse en Spaanse competitie, net als het volledige Belgische voetbalpakket en ook o.a. NBA en NFL, en krijgen in de plaats een torenhoge korting van 5 euro per maand... Bij de onderhandelingen 5 jaar geleden kregen we nog een maand lang 10 euro korting terwijl er toen enkel onderhandelingen waren voor het Belgisch voetbal. En dat nadat ze voor klanten met een pakket zoals One of Wigo 2 maanden geleden nog 3 euro extra zijn beginnen vragen. Dus uiteindelijk zouden we ongeveer de helft van het totale sportaanbod overhouden en zouden we maar 2 euro minder betalen dan een paar maanden geleden. Ze zijn echt zot geworden aan de Liersesteenweg in Mechelen...

nicovanaken
Freshman Beetjesweter
Netjes! Primeur! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

Klopt! Ik vind de prijszetting bij DAZN wel vreemd. Voor het Belgisch voetbal betaal je € 30. Als je voor DAZN Total gaat, betaal je nu momenteel als actie € 20 en normaal € 25. Daar zit dan veel buitenlands voetbal bij als FA Cup, Spaans, Italiaans, Frans voetbal o.a.

Nu gaan Telenet en Proximus al samenwerken. Play Sports gaat nu ook bij Proximus te zien zijn. Ik kwam toevallig op X een persbericht van Proximus tegen:
https://www.proximus.com/nl/news/2025/202506-proximus-brings-best-of-premier-league-and-bundesliga-t...

"Uitstekend nieuws voor Proximus-klanten met een hart voor Europees topvoetbal: dankzij een overeenkomst met Telenet group vanaf het seizoen 2025-2026 kan Proximus vanaf augustus zijn internationale sportaanbod uitbreiden met de Premier League. Ook de topduels uit de Bundesliga maken opnieuw deel uit van het aanbod. Door de toevoeging van Play Sports-kanalen 1 en 2 kunnen voetbalfans elke week de belangrijkste wedstrijden uit beide competities live volgen bij Pickx Sports."

Ik vermoed dat de kans nu nog kleiner is, dat ze beiden nog gaan inzetten op Belgisch voetbal.

Hofkens
Experienced Bijna Allesweter
Waar zijn die handjes? En wanneer slaap jij? JACKPOT! De race is begonnen!

@nicovanaken  schreef:

Klopt! Ik vind de prijszetting bij DAZN wel vreemd. Voor het Belgisch voetbal betaal je € 30. Als je voor DAZN Total gaat, betaal je nu momenteel als actie € 20 en normaal € 25. Daar zit dan veel buitenlands voetbal bij als FA Cup, Spaans, Italiaans, Frans voetbal o.a.

Als je een jaarabonnement neemt voor de Pro League betaal je 19,99 euro per maand of 219,99 euro als je ineens voor het hele jaar vooraf betaald. Als je inderdaad de mogelijkheid wilt om maandelijks op te zeggen kost een Pro League-abonnement wel 29,99 euro per maand. Dus als je een gans seizoen Belgisch voetbal wil zien ben je sowieso veel goedkoper af met een jaarabonnement.

Voor het abonnement met alle competities van DAZN zijn de prijzen 24,99 euro per maand (tijdelijke promo van 19,99 euro per maand) voor een jaarabonnement met maandelijkse betaling, 274,99 euro voor een gans jaar vooruit te betalen of 34,99 euro per maand als je maandelijks wilt annuleren.

Dirk_H
Professional Meerweter
Jij #DTV. Goed bezig! Full speed writing! WOW, overzichtelijk! BINGO!

Wat kan mij die premier league schelen. 

VERTIGO123
Professional Weetjesweter
Dag van de Chocolade Verander-je-wachtwoord-dag Wereld gedichtendag Complimentendag

Dat systeem bestaat al jaaaaaren bij Telenet, alleen moet je wel zelf inbellen en het vragen.

Reden dat ze tot begin Augustus Play Sports gratis geven: tussen eind mei en eind juli is letterlijk GEEN ZAK te zien op Play Sports, alleen herhalingen, want... alle voetbalcompetities liggen stil...

Ikzelf stop mijn abo eind mei via mijn account, om het dan eind jullie te heractiveren.

De buitenlandse competities beginnen pas midden augustus.

VERTIGO123
Professional Weetjesweter
Dag van de Chocolade Verander-je-wachtwoord-dag Wereld gedichtendag Complimentendag

Blij jouw mening hierover te weten...

luc55
Freshman Meesterweter
De gouden postveer is voor jou Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. Jij Netweters wikipedia!

Het klopt fans van een bepaalde ploeg zeggen op de laatste speeldag van hun favorieten ploeg hun abo stop en activeren het weer bij de eerste speeldag van hun favorieten ploeg 

Daarmee besparen ze wat geld uit  is niet nieuw  vroeger moet je zelf niet betalen tijdens de stop 

Maar nu zenden ze nog andere zaken ook nog uit en is dit meer van tel