24818
netweters
|
152940
antwoorden
|
20754
vragen
|
"Play Sports is binnenkort alleen beschikbaar op de nieuwe TV-box
We willen ervoor zorgen dat je als Play Sports-klant blijft genieten van de beste tv-ervaring. Daarom moet je je verouderde decoder vervangen voor de TV-box."
Deze mail kreeg ik net zonet van telenet.
Ik heb nog een decoder waar heel wat opnames opstaan die ik nog wel kijken, lees, dit gaat langer duren dan de 45 dagen dat ik de twee samen kan gebruiken.
Maar ik wil natuurlijk ook wel gewoon alles kunnen blijven kijken. Zou ook helpen als die "binnenkort" wat specifieker was... Wat moet ik hieruit verstaan?? Morgen, volgende week, volgende maand?
Iemand een idee hoe snel dit zou gaan?
Titel gewijzigd door Yince (mod) | Vorige titel: Play Sports is binnenkort alleen beschikbaar op de nieu
@Dirk_H schreef:Ik begrijp je niet. Wij hebben al jaren play sports en een tv met de Telenet tv app (Sony = Google tv). En die app werkt al een hele tijd. Ook wanneer je een decoder hebt.
@waterrat1978 heeft het over de nieuwe Play Sports app, die is voor hen nog niet beschikbaar. Maar inderdaad, als het puur over kijken naar de zenders gaat dan kan dat ook in de TV-app.
Ook voor de nieuwe klanten die geen tv abo hebben kunnen nu sport bij nemen vroeger ging dit niet
Moesten de tv zenders ook bij betalen nu moet dat niet meer
Er zal een wijziging gebeuren er zal nog 1 live stream zijn geen 2 gelijktijdig op de tv app en de play sport app
Leuke uitleg maar technisch dient de klant hiervoor toch geen internet bij Telenet af te nemen? Net zoals er bij de interactieve digicorder een Telenet modem geplaatst werd kan de Telenet modem voorzien worden bij deze klanten om via het LAN netwerk van Telenet de content te streamer voor de IP-box.
Dit is mi gewoon een manier om meer omzet te maken, en mensen die geen internet nodig hebben (ja deze bestaan nog anno 2025) nog extra op kosten te jagen.
Voor het gebruik van de de Telenet tv app of telenet.tv is het technisch helemaal niet nodig om internet te hebben van Telenet. Hetzelfde kan niet gezegd worden van de tv-box. Minstens voor de eigenlijke kern, daarmee bedoel ik de ip tv, heb je wel internet van Telenet nodig.
Wil je Play Sports blijven kijken na 30 oktober dan heb je de keuze: internet van Telenet met een tv-box van Telenet (hoeft niet de ip te zijn, de niet ip tv-boxen werken zowel op if als met het dvb-c signaal) of het gebruik van de Telenet tv app of telenet.tv. Je kan met de app of telenet.tv niet alles wat je kan met de tv-box. Dat zijn keuzes die iedereen voor zich moeten maken.
Dank u @Master-Magic voor de verbetering. Maak ik nu die fout omdat het zo laat is, of is het de ouderdom die parten speelt. Jonge mensen zullen eerder denken dat het verstrooidheid is.
@GvoInternet is technisch niet noodzakelijk om Play Sports op de Telenet TV-box te kunnen bekijken. De streams (live tv, opnames, terugkijk-tv) op de Telenet TV-box ontvang je via het lokale Telenet-netwerk en 100% zeker niet via internet want het dataverbruik telt niet mee voor de Telemeter. Dat is een ontegensprekelijk bewijs dat er geen internet nodig is.
Geloof zeker nooit wat zogenaamde "Kraks" hier op Netweters je proberen wijsmaken. De "Kraks" zijn slinkse Telenet-verkopers. Ze proberen je een internetabonnement van Telenet aan te smeren.
Je kan best deze illegale praktijken (bedrieglijke verkoop van een nutteloos internetabonnement op basis van leugens) tegelijk aanklagen bij https://www.ombudsmantelecom.be/nl/ en https://bipt.be/
Veel succes!
Telenet zijn bedriegers!
@Liam004 bedankt dat je mij een telenet verkoper noemt, krijg ik dan ook het salaris van telenet medewerkers???
ik ben enkel klant zoals jij bij telenet en niks meer, zoals andere Kraks hier, je maakt heel erg grove beschuldigingen, mogen we dan ook klacht neerleggen tegen jou van lasterlijke beschuldigingen???
@Liam004 schreef:Geloof zeker nooit wat zogenaamde "Kraks" hier op Netweters je proberen wijsmaken. De "Kraks" zijn slinkse Telenet-verkopers. Ze proberen je een internetabonnement van Telenet aan te smeren.
@Moderator blijkbaar zijn wij Kraks verkopers, waar blijft onze commissie? 🤔
@Liam004 schreef:
...
Geloof zeker nooit wat zogenaamde "Kraks" hier op Netweters je proberen wijsmaken. De "Kraks" zijn slinkse Telenet-verkopers. Ze proberen je een internetabonnement van Telenet aan te smeren.
...
@Liam004, we hebben jou al genoeg waarschuwingen gegeven, dus herhalen het nog één keer: als je niet tevreden bent met de aankomende veranderingen mag je dit steeds via een klacht doorgeven aan de klantendienst of aan de nodige instanties die daarvoor bevoegd zijn. Hier op De Netweters wekelijks over komen spammen is niet nodig en vooral niet aangenaam voor de andere leden. Als je je onze community gedragsregels niet kan respecteren, zijn we genoodzaakt om stappen te nemen.
We willen je ook vragen geen onwaarheden te delen op De Netweters. De Kraks zijn absoluut geen medewerkers of 'verkopers' van Telenet, ze zijn gewoon klant zoals jij.
@SuzyDe "Kraks" herhalen opvallend genoeg steeds opnieuw de leugens die Telenet verspreidt. De TV-box functioneert niet via internet, het dataverbruik van de streams op de Telenet TV-box telt niet mee voor de Telemeter dus de streams functioneren via het lokale Telenet-netwerk. Er is geen internetabonnement nodig!
Ik ga vanaf 1 december geen 50 euro extra per maand betalen om Play Sports op de Telenet TV-box te kunnen bekijken.
Dit bedrog moet stoppen! Als jij daar actief aan meewerkt, door mij hier de mond te snoeren ben je medeplichtig aan het in standhouden van dit bedrog!
Kan jij eigenlijk wel 's nachts nog goed slapen terwijl je goed weet dat je werkgever op bedrieglijke wijze mensen een nutteloos internetabonnement aansmeert?
Je beseft evengoed als mij dat Telenet de klanten belazert.
Knoop het goed in je oren: Telenet is de oorzaak van het ongenoegen bij de tv-only klanten!
Dat is niet alleen onaangenaam maar totaal onaanvaardbaar voor bestaande tv-only klanten!
Zulk bedrog, doet niemand ongestraft!
@Liam004 schreef:Zulk bedrog, doet niemand ongestraft!
Je verliest sommige technische aspecten uit het oog. Als Telenet overschakelt naar ip tv dan zal dat uitgestuurd worden met een multicast signaal. Dat betekent één enkel signaal dat uitgestuurd wordt en ontvangen kan worden door iedereen op het Telenet netwerk. Voor zover ik weet is er nog geen multicast mogelijk op het wereldwijde internet. Daarom moet er een afzonderlijk unicast signaal verstuurd worden naar elke individuele kijker die niet op Telenet netwerk zit. Dat signaal wordt dan ontvangen door de Telenet tv app of telenet.tv.
Telenet kan geen muticast signaal sturen op het netwerk van om het even welke andere provider. Net zoals het voor het om het even welke andere provider mogelijk is om een multicast signaal te sturen op het netwerk van Telenet. Trouwens om de multicast toe te laten moet Telenet zijn netwerk aanpassen. De knooppunten in het netwerk moeten al dan niet een signaal doorsturen afhangend of er minstens 1 gebruiker is van het multicast signaal of geen gebruiker. indien er dat niet zou zijn, dan wordt het een broadcast signaal en zijn we terug bij het dvb-c signaal.
Vergelijk de unicast met ieder zijn eigen voertuig om van A naar B te gaan en multicast met één gemeenschappelijk vervoer van A naar B. Welk van de twee gaat het meeste verkeer veroorzaken? Welk van de twee zal zeer vlug problemen hebben met opstoppingen?