Beantwoorden
Kcquipor
Freshman Meerweter
Berichten: 62
Topicvreter! Topicwurm! Al 25 duimen! Goed bezig!

Reclame doorspoelen weldra niet altijd meer mogelijk

Binnenkort zal het niet meer mogelijk zijn om reclame door te spoelen op tv. Telenet gaat als eerste operator in op de vraag van de Belgische zendergroepen om een aangepast, uniform model voor tv-reclame in te voeren. Eind september krijgen kijkers bij opnames van VTM-programma’s (DPG Media) en PLAY-programma’s (SBS) eerst een minuut niet-doorspoelbare reclame te zien. Ook de andere operatoren staan achter de filosofie van dit uniforme model en voeren constructieve gesprekken met de zendergroepen over de timing van de implementatie.

 

Bron: 

https://www.hln.be/consument/tv-zenders-en-operatoren-slaan-de-handen-in-elkaar-reclame-doorspoelen-...

 

Titel gewijzigd door Suzy (admin) | Vorige titel: Reclame doorspoelen binnenkort niet meer mogelijk

Tags (1)
114 reacties
t605128
Experienced Weetjesweter
Berichten: 23
Lezersgoud. Respect! Topicvreter! Topicwurm! All I want for X-mas is YOU

Reclame doorspoelen weldra niet altijd meer mogelijk

man man.. miserie miserie.............

Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Reclame doorspoelen weldra niet altijd meer mogelijk

Lees zeker het artikel op de Telenet website voor alle informatie:

www.telenet.be/kijkervaring

 

Er zijn toch ook enkele positieve uitkomsten. Zo krijgen alle Telenet TV-klanten binnenkort terugkijk-TV er standaard bij. En zorgt deze verandering ervoor dat je vanaf nu programma's van VTM wel kan doorspoelen wanneer je ze bekijkt via terugkijk-TV. Enkel de reclameblokken kan je dus niet doorspoelen. Voorheen moest je bij alle programma's van DPG Media die je via terugkijk-TV keek verplicht van begin tot het einde kijken, zonder enige doorspoel mogelijkheid. 

En bij opnames kan je de reclameblokken tijdens het programma gewoon blijven doorspoelen, alleen zal je vanaf de aanpassing aan het begin een verplichte blok reclame te zien krijgen van 1 minuut. 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

Hofkens
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 488
De race is begonnen! WOW! Lees je nog iets anders? ;-) De magic number!

Reclame doorspoelen weldra niet altijd meer mogelijk


@Suzy  schreef:

Er zijn toch ook enkele positieve uitkomsten. Zo krijgen alle Telenet TV-klanten binnenkort terugkijk-TV er standaard bij. 


Terugkijk-TV zat nu inbegrepen in o.a. Play More. Door dit allemaal gratis te maken, betalen die klanten nog steeds hetzelfde maar in de bijbetalende optie wordt zo nog minder extra aangeboden. De prijs van die abonnementen zou dan wel met 1 of 2 euro mogen zakken, want Play More is al gigantisch duur voor wat het is in vergelijking met Netflix, Disney+ en Amazon Prime Video.

XTbe
Professional Meerweter
Berichten: 123
Een bus vol! Warming up? BINGO! De volle 100!

Reclame doorspoelen weldra niet altijd meer mogelijk

Volledig met eens. Betalende opties worden steeds meer en meer (gedeeltelijk) beschikbaar gesteld. Eerst was er het open kanaal die een aantal "betalende" wedstrijden beschikbaar maakt. Nu wordt terugkijk standaard.

 

Zou het leuk vinden als Telenet iets doet voor de klanten die extra betalen voor bijkomende opties/pakketten. Als is het maar een 1x gratis film per maand uit de tv-theek...

 

/Tom

RiseAndDespair
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
Leesclubje starten? Primeur! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

Reclame doorspoelen weldra niet altijd meer mogelijk

Eind 2018 zei Telenet-topman John Porter nog dat het blokkeren van het doorspoelen van reclame 'commerciële zelfmoord' zou zijn. "We kunnen klanten niet afnemen wat ze al een decennium kunnen doen", zei hij destijds in een interview met de krant De Standaard.

 

Er lijkt een mooie toekomst weggelegd voor de heer Porter in de politiek.

 

“I'm not upset that you lied to me, I'm upset that from now on I can't believe you.” - Nietzsche

AmCam
Professional Weetjesweter
Berichten: 38
Say what?! Complimentendag On a roll... Tien op tien!

Reclame doorspoelen weldra niet altijd meer mogelijk

De grens tussen operatoren en zendergroeperingen is dan ook heel vaag geworden.

En zo ontstaat meer en meer belangenvermenging...

Ik denk dat het tijd, dat de regulator (overheid) dit dringend eens onder loupe moet nemen.

Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Reclame doorspoelen weldra niet altijd meer mogelijk

zie het terugkijk gedeelte als de online versie van VTM.go app optie tijdens reclame dat nu wordt doorgedreven op de TVbox als eerste en daarna in 2022 de rest.

als er veel dit slikken via de app zullen ze dit via de box ook wel slikken.

de vtm.go app is succes vol, dus ze zien daar iets positief in om het op andere apparaten ook door te voeren.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Ex-Netweter
 

Reclame doorspoelen weldra niet altijd meer mogelijk


@Suzy  schreef:

Lees zeker het artikel op de Telenet website voor alle informatie:

www.telenet.be/kijkervaring

 

Er zijn toch ook enkele positieve uitkomsten. Zo krijgen alle Telenet TV-klanten binnenkort terugkijk-TV er standaard bij. En zorgt deze verandering ervoor dat je vanaf nu programma's van VTM wel kan doorspoelen wanneer je ze bekijkt via terugkijk-TV. Enkel de reclameblokken kan je dus niet doorspoelen. Voorheen moest je bij alle programma's van DPG Media die je via terugkijk-TV keek verplicht van begin tot het einde kijken, zonder enige doorspoel mogelijkheid. 

En bij opnames kan je de reclameblokken tijdens het programma gewoon blijven doorspoelen, alleen zal je vanaf de aanpassing aan het begin een verplichte blok reclame te zien krijgen van 1 minuut. 


Ik heb pas One met TV Iconic en terugkijk-TV. Ik was daar heel blij mee.

En nu wordt dit ons door de strot geduwd! Helemaal niet blij mee!

Ik zie voor mij helemaal geen positieve uitkomsten...

Van de Hemel naar de Hel in een paar maanden. Ik had het kunnen weten...

 

https://tweakers.net/nieuws/185456/reclame-doorspoelen-op-tv-is-in-belgie-binnenkort-niet-meer-mogel...

 

https://techpulse.be/nieuws/322590/sbs-dpg-vrt-zetten-doorspoelbare-reclame-stop/

0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Reclame doorspoelen weldra niet altijd meer mogelijk

@Ex-Netweter is eerst voor de tv box bezitters, je zal het pas in 2022 mee maken denk ik, 

ik zie het deels een beetje zoals op VTM.go app, een reclame blok in het begin dat je uw opname start of terug kijk tv doet en daarna kan je uw opnames nog doorspoelen, 

maar heb al gelezen op het net wat als die 1 minuut langer wordt in de toekomst.

dit is langs de andere kant een extra inkomsten voor de commerciële zender die hun inkomsten zien verdwijnen door veel opnames en terug kijk tv.

 

vraag me af of dit met CI+ module van telenet ook toegepast gaat worden voor opnames????? @Suzy 


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Reclame doorspoelen weldra niet altijd meer mogelijk

Even de videorecorder vanonder het stof halen .....


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Reclame doorspoelen weldra niet altijd meer mogelijk

@StefaanH zonder analoge tv 😉 😛

hele omgang met je digibox of corder die dan hele tijd moet aanstaan op een zender en je video ook en dan hopen dat je die nog kan verbinden met scart.

zou graag eens willen weten wie nog een video recorder heeft staan en die daadwerkelijk ook nog gebruikt.

ik heb nog ene staan maar gebruik die al 10 jaar niet meer, staat stof te vergaren 😛

en denk dat er nog zo vele zijn, en met het analoog tv dat verdwijnt of in vele steden al weg is zal deze ook een plaatsje krijgen ergens in een kast of op de zolder.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Reclame doorspoelen weldra niet altijd meer mogelijk


@Hofkens  schreef:


Terugkijk-TV zat nu inbegrepen in o.a. Play More. Door dit allemaal gratis te maken, betalen die klanten nog steeds hetzelfde maar in de bijbetalende optie wordt zo nog minder extra aangeboden. De prijs van die abonnementen zou dan wel met 1 of 2 euro mogen zakken, want Play More is al gigantisch duur voor wat het is in vergelijking met Netflix, Disney+ en Amazon Prime Video.


Ik heb dit eens nagevraagd en dit is het antwoord dat ik hierop heb gekregen: 

 

De waarde van Streamz, Streamz+ en Play More zit niet in de technische feature van terugkijk-TV, maar in de rechten voor de films en series. Eerder werd terugkijk-TV ook al aan andere klantgroepen aangeboden buiten entertainmentpakket in ONE en YUGO. De prijzen van de entertainment pakketten worden niet aangepast. 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Reclame doorspoelen weldra niet altijd meer mogelijk

@Suzy 

 

Dit zou wel eens een boemerang kunnen zijn ... Hoeveel klanten die Play hadden en Streamz door de strot geramd kregen hebben dat enkel maar gehouden om hun terugkijk TV niet te verliezen?

 

Wanneer terugkijk TV er overal zomaar gaat bij zitten zou ik niet verschieten moesten de Streamz abonnementen massaal gaan vliegen ....


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Reclame doorspoelen weldra niet altijd meer mogelijk


@Master-Magic  schreef:

 

..

vraag me af of dit met CI+ module van telenet ook toegepast gaat worden voor opnames????? @Suzy 


@Master-Magic goede vraag! Ik vraag het eens na. 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.