Beantwoorden
Kcquipor
Freshman Meerweter
Berichten: 62
Topicvreter! Topicwurm! Al 25 duimen! Goed bezig!

Reclame doorspoelen weldra niet altijd meer mogelijk

Binnenkort zal het niet meer mogelijk zijn om reclame door te spoelen op tv. Telenet gaat als eerste operator in op de vraag van de Belgische zendergroepen om een aangepast, uniform model voor tv-reclame in te voeren. Eind september krijgen kijkers bij opnames van VTM-programma’s (DPG Media) en PLAY-programma’s (SBS) eerst een minuut niet-doorspoelbare reclame te zien. Ook de andere operatoren staan achter de filosofie van dit uniforme model en voeren constructieve gesprekken met de zendergroepen over de timing van de implementatie.

 

Bron: 

https://www.hln.be/consument/tv-zenders-en-operatoren-slaan-de-handen-in-elkaar-reclame-doorspoelen-...

 

Titel gewijzigd door Suzy (admin) | Vorige titel: Reclame doorspoelen binnenkort niet meer mogelijk

Tags (1)
114 reacties
raverke95
Experienced Meerweter
Berichten: 140
Jij #DTV. Goed bezig! Full speed writing! BINGO! De volle 100!

Reclame doorspoelen weldra niet altijd meer mogelijk

Het feit is als men reclame laat zien gedurende één minuut dat dat allemaal nog acceptabel is.

 

Maar men moet een kat een kat noemen. Het gebeurt wel vaker dat een uitzending 7 min duurt en dat er 8 minuten reclame volgt. NIEMAND kijkt daar op die manier naar.

 

Op die manier zijn wij al eens VTMgo kijker. Een serie die 45 min duurt wordt jammer genoeg ook 2x onderbroken met reclame, maar die duurt vaak geen 2 minuten. Dan doe je de moeite niet om wat anders beet te pakken en kijk je er toch automatisch naar.

Misschien is dat een tip?

 

Waar menig persoon voor vreest: Telenet kennende, nu beginnen ze met 1 minuut aan het begin van de uitzending niet doorspoelbaar te maken (straks ook bij de VRT las ik gisteren, een zender die betaald wordt met belastinggeld btw). Tegen dat we enkele jaren verder zijn hebben we de reclameblokken die we nu kennen niet doorspoelbaar PLUS aan het begin van de uitzending.

Sorry, maar dan is reguliere tv voor mij sowieso gedaan.

 

Als jullie nu gaan zeggen dat ik uit m'n nek **bleep**: als VTM in '89 begon (heb ik nog VHS opnames van) had je een gemiddelde film die één maal onderbroken werd met 5 min. Ook dat was haalbaar. Zie 30 jaar later...

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5846
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Reclame doorspoelen weldra niet altijd meer mogelijk

Reclame doorspoelen of niet persoonlijk gezien doe ik dit nooit. Als je live tv kijkt , film of een serie of iets wat je graag volgt , zijn er ook reclame blokken. Dit geeft mooi de tijd ff naar de toilet te kunnen of iets te drinken te nemen. Voor mij persoonlijk veranderd er dus niks op dat vlak aangezien ik de functie niet gebruik. 

 

 

 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5188
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Reclame doorspoelen weldra niet altijd meer mogelijk

Jij bent een witte raaf, @patrick37 

 

De meeste mensen, waar ik mezelf ook bijtel, ergeren zich blauw aan de steeds meer opdringerige en langer durende reclame. Heb je het al eens getimed? Bijna meer reclame dan film ...

Moet jij 5 keer per film naar de WC? ik niet hoor ... En ik loop ook geen 5 keer naar de frigo ...

 

Ik ben niet de enige die bewust geen dingen meer koopt van de merken die zich zo opdringerig in de huismaker binnenwurmen ... Ze schieten in hun eigen voet hoor ...

 

En de providers ook hoor ... Er zijn limieten, en als die bereikt zijn gaat men massaal afhaken, let maar op ... En ja, er is een kleine minderheid die steeds zal blijven, met of zonder reclame, no matter what  .. maar of dat voldoende gaat zijn voor de providers om verder te blijven doen?


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5293
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Reclame doorspoelen weldra niet altijd meer mogelijk

@raverke95Heb die tijd ook meegemaakt van toen ze begonnen, maar het feit is dat alles duurder geworden is voor zenders door de grote Amerikaanse productie huizen dat ook nog sommige een eigen stream aanbod hebben en daar geld in zien en alles duurder wordt, meer mensen kijken via streaming, reclame inkomsten dalen daardoor waardoor ze minder inkomsten hebben maar de zenders hun kosten blijven ook lopen.

dat is het grote probleem, het zijn de zenders zelf dat vragen voor reclame opties, niet de provider Telenet in dit geval hier.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Ex-Netweter
 

Reclame doorspoelen weldra niet altijd meer mogelijk

Die minuut reclame in het begin van een opname valt best mee en de reclame tussenin kan je wel doorspoelen. Bij terugkijk-TV heb je nu het voordeel dat je nu wel kan doorspoelen, enkel de reclame niet. Alles bij elkaar genomen vind ik dit toch een vooruitgang t.o.v. vroeger.

0 Likes
Preske
Experienced Beetjesweter
Berichten: 17
Dat loopt vlotjes. Twee handen vol! Leesbeest! Mooi, mooi!

Reclame doorspoelen weldra niet altijd meer mogelijk

Kan iemand het nog even voor me uitleggen, want ik heb het hier nergens teruggevonden. Ik heb Streamz, daarin zit al terugkijk-tv inbegrepen. We krijgen het nu gratis. Dus ik kan in principe Streamz opzeggen. Mijn vraag is, telt dit voor ALLE klanten? Of enkel zij met een nieuwe tv-box ipv een digicorder.

0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5293
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Reclame doorspoelen weldra niet altijd meer mogelijk

@Preske voorlopig wie een tv box heeft, later wordt dit toegepast op de digicorder ook, dus als je een tv box hebt is die streams niet meer nodig voor de 7 dagen terug kijk optie omdat het er inzit.

als je een digicorder hebt komt dit later te vervallen.

je bent dan wel je aanbod kwijt van streams series en films dat je nu hebt als je dit opzegt.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Preske
Experienced Beetjesweter
Berichten: 17
Dat loopt vlotjes. Twee handen vol! Leesbeest! Mooi, mooi!

Reclame doorspoelen weldra niet altijd meer mogelijk

 

Top, dank je. Is er al een tijdslijn gekend wanneer dit zou zijn? Dat ik het aanbod kwijt ben kan me geen lor schelen. Dat wordt hier niet gebruikt.

De enigste reden dat dit werd behouden was voor de terugkijk-tv. Als we de terugkijktv standaard krijgen kan ik mijn factuur verlagen met 15 euro.
0 Likes
luc55
Professional Allesweter
Berichten: 2675
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Reclame doorspoelen weldra niet altijd meer mogelijk

zal nog een tijdje duren

als je 15 euro kan besparen

ben je best dat je box gaat halen in de winkel

die is vlug terug betaald als je iets voor moet betalen valt te zien van de klantdienst sommige wel andere niet

0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5293
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Reclame doorspoelen weldra niet altijd meer mogelijk

Vanaf eind volgende maand zullen de klanten van Telenet niet meer alle reclame kunnen doorspoelen als ze uitgesteld naar de zenders van VTM en Play kijken. Telenet maakte daar vorig jaar afspraken over met de zendergroepen. Het systeem werd in september al ingevoerd bij de nieuwe decoders en in de nacht van 23 op 24 juni worden ook de oudere decoders aangepast.

De klanten van Telenet kunnen binnenkort niet meer rond reclame als ze uitgesteld tv-kijken naar de zenders van DPG Media (VTM) en SBS (Play) .

De telecomprovider maakte vorig jaar afspraken met de zendergroepen over een nieuw reclamemodel. Die houden in dat kijkers tot een minuut reclame moeten uitzitten voor ze hun opgenomen programma's kunnen bekijken, en dat ze in de programma’s die ze opvragen via "Terugkijk TV" de reguliere reclameblokken niet meer kunnen doorspoelen.

Volgens de zenders is het nieuwe reclamemodel nodig om de productie van lokale programma's te ondersteunen.

Telenet voerde dat systeem in september al bij de decoders van de nieuwste generatie, de zogeheten “TV-box”. Intussen hebben al 400.000 klanten zo'n nieuwe decoder. In de nacht van 23 op 24 juni zal Telenet ook de oudere decoders aanpassen, zodat ook zij vanaf dan de striktere reclameregels volgen. De aanpassing gebeurt ’s nachts automatisch via een software-update. Daarna gelden de striktere reclameregels dus voor alle Telenet-klanten, en dat zijn er meer dan één miljoen.

In ruil voor de niet-doorspoelbare reclame krijgen de klanten wel de dienst "Terugkijk TV", waarmee ze programma's van de laatste zeven dagen kunnen opvragen. Daarnaast kondigt Telenet ook een "zenderzone" aan, waar afleveringen van bepaalde programma's van de laatste 30 dagen te vinden zijn.

Proximus

Ook concurrent Proximus voerde al beperkingen in op het doorspoelen van reclame, maar gaat nog niet zo ver als Telenet. Proximus-klanten kunnen reclame niet doorspoelen bij het bekijken van programma's op aanvraag. Telenet is op dit moment dus de strengste, maar het is wel de bedoeling dat ook de andere operatoren het nieuwe reclamemodel op termijn invoeren. Ook met de VRT lopen er gesprekken.

   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
luc55
Professional Allesweter
Berichten: 2675
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Reclame doorspoelen weldra niet altijd meer mogelijk

in de week heb ik verandering gezien npo zender ook terug kijk tv

vroeger niet en een aantal Franse zender ook alleen voor doc en nieuws(tf1)

de Franse rtl doet niet mee hebben een eigen systeem (zal in de toekomst veranderen nu ze zijn overgenomen )

meer dan 40 tv zenders om terug kijk tv mooie aanpassing begint er op te lijken

moet ook

er zullen altijd klanten zijn die de voordelen van doorspoelen gaan missen en de app gaan gebruiken

en dan de hebben het zelfde maar gratis zeker vtm zenders

die klanten zijn we kwijt

is goed dat de datum voor verlof begint

valt niet meteen op

en de klachten komen mooie verdeelt binnen

de zenderzone mooie voor de één miljoen klanten een extra menu voor programma's voor 30 dagen

bij te houden over welke zenders dit gaat is niet duidelijk hoop niet alleen de play zenders

0 Likes
glennvda
Freshman Veelweter
Berichten: 186
Een bus vol! WOW, overzichtelijk! BINGO! De volle 100!

Reclame doorspoelen weldra niet altijd meer mogelijk

Thx voor de info.

Is deze aanpassing (reclame bij terugkijktv) ook voor TV Flow kijkers? Dus streaming via de app zonder decoder? 

0 Likes
Preske
Experienced Beetjesweter
Berichten: 17
Dat loopt vlotjes. Twee handen vol! Leesbeest! Mooi, mooi!

Reclame doorspoelen weldra niet altijd meer mogelijk

even mezelf quoten. ze zijn nog steeds van plan terugkijk tv gratis te maken voor de digicorders, maar gaat dit dan ook dan in voege?

0 Likes
Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2588
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

Reclame doorspoelen weldra niet altijd meer mogelijk


@Preske  schreef:

even mezelf quoten. Zijn ze nog steeds van plan terugkijk tv gratis te maken voor de digicorders?


Ja, dit gaat samen met het niet meer kunnen doorspoelen. Dus vanaf dit niet meer kan, heb je in principe 7 dagen Terugkijk-TV, ook op de digicorder.


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5188
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Reclame doorspoelen weldra niet altijd meer mogelijk

Ik heb terugkijk-TV omdat ik Streamz heb, van ambtswege omdat ik Play had. Betalend dus. Wanneer iedereen dat nu gratis gaat krijgen, ga ik dan een korting op Streamz krijgen?

Ik zal maar blijven dromen zeker? Maar eerlijk is het niet .... 😫


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes