24767
netweters
|
152540
antwoorden
|
20718
vragen
|
Binnenkort zal het niet meer mogelijk zijn om reclame door te spoelen op tv. Telenet gaat als eerste operator in op de vraag van de Belgische zendergroepen om een aangepast, uniform model voor tv-reclame in te voeren. Eind september krijgen kijkers bij opnames van VTM-programma’s (DPG Media) en PLAY-programma’s (SBS) eerst een minuut niet-doorspoelbare reclame te zien. Ook de andere operatoren staan achter de filosofie van dit uniforme model en voeren constructieve gesprekken met de zendergroepen over de timing van de implementatie.
Bron:
Titel gewijzigd door Suzy (admin) | Vorige titel: Reclame doorspoelen binnenkort niet meer mogelijk
Het feit is als men reclame laat zien gedurende één minuut dat dat allemaal nog acceptabel is.
Maar men moet een kat een kat noemen. Het gebeurt wel vaker dat een uitzending 7 min duurt en dat er 8 minuten reclame volgt. NIEMAND kijkt daar op die manier naar.
Op die manier zijn wij al eens VTMgo kijker. Een serie die 45 min duurt wordt jammer genoeg ook 2x onderbroken met reclame, maar die duurt vaak geen 2 minuten. Dan doe je de moeite niet om wat anders beet te pakken en kijk je er toch automatisch naar.
Misschien is dat een tip?
Waar menig persoon voor vreest: Telenet kennende, nu beginnen ze met 1 minuut aan het begin van de uitzending niet doorspoelbaar te maken (straks ook bij de VRT las ik gisteren, een zender die betaald wordt met belastinggeld btw). Tegen dat we enkele jaren verder zijn hebben we de reclameblokken die we nu kennen niet doorspoelbaar PLUS aan het begin van de uitzending.
Sorry, maar dan is reguliere tv voor mij sowieso gedaan.
Als jullie nu gaan zeggen dat ik uit m'n nek **bleep**: als VTM in '89 begon (heb ik nog VHS opnames van) had je een gemiddelde film die één maal onderbroken werd met 5 min. Ook dat was haalbaar. Zie 30 jaar later...
Reclame doorspoelen of niet persoonlijk gezien doe ik dit nooit. Als je live tv kijkt , film of een serie of iets wat je graag volgt , zijn er ook reclame blokken. Dit geeft mooi de tijd ff naar de toilet te kunnen of iets te drinken te nemen. Voor mij persoonlijk veranderd er dus niks op dat vlak aangezien ik de functie niet gebruik.
Jij bent een witte raaf, @patrick37
De meeste mensen, waar ik mezelf ook bijtel, ergeren zich blauw aan de steeds meer opdringerige en langer durende reclame. Heb je het al eens getimed? Bijna meer reclame dan film ...
Moet jij 5 keer per film naar de WC? ik niet hoor ... En ik loop ook geen 5 keer naar de frigo ...
Ik ben niet de enige die bewust geen dingen meer koopt van de merken die zich zo opdringerig in de huismaker binnenwurmen ... Ze schieten in hun eigen voet hoor ...
En de providers ook hoor ... Er zijn limieten, en als die bereikt zijn gaat men massaal afhaken, let maar op ... En ja, er is een kleine minderheid die steeds zal blijven, met of zonder reclame, no matter what .. maar of dat voldoende gaat zijn voor de providers om verder te blijven doen?
@raverke95Heb die tijd ook meegemaakt van toen ze begonnen, maar het feit is dat alles duurder geworden is voor zenders door de grote Amerikaanse productie huizen dat ook nog sommige een eigen stream aanbod hebben en daar geld in zien en alles duurder wordt, meer mensen kijken via streaming, reclame inkomsten dalen daardoor waardoor ze minder inkomsten hebben maar de zenders hun kosten blijven ook lopen.
dat is het grote probleem, het zijn de zenders zelf dat vragen voor reclame opties, niet de provider Telenet in dit geval hier.
Die minuut reclame in het begin van een opname valt best mee en de reclame tussenin kan je wel doorspoelen. Bij terugkijk-TV heb je nu het voordeel dat je nu wel kan doorspoelen, enkel de reclame niet. Alles bij elkaar genomen vind ik dit toch een vooruitgang t.o.v. vroeger.
Kan iemand het nog even voor me uitleggen, want ik heb het hier nergens teruggevonden. Ik heb Streamz, daarin zit al terugkijk-tv inbegrepen. We krijgen het nu gratis. Dus ik kan in principe Streamz opzeggen. Mijn vraag is, telt dit voor ALLE klanten? Of enkel zij met een nieuwe tv-box ipv een digicorder.
@Preske voorlopig wie een tv box heeft, later wordt dit toegepast op de digicorder ook, dus als je een tv box hebt is die streams niet meer nodig voor de 7 dagen terug kijk optie omdat het er inzit.
als je een digicorder hebt komt dit later te vervallen.
je bent dan wel je aanbod kwijt van streams series en films dat je nu hebt als je dit opzegt.
zal nog een tijdje duren
als je 15 euro kan besparen
ben je best dat je box gaat halen in de winkel
die is vlug terug betaald als je iets voor moet betalen valt te zien van de klantdienst sommige wel andere niet
in de week heb ik verandering gezien npo zender ook terug kijk tv
vroeger niet en een aantal Franse zender ook alleen voor doc en nieuws(tf1)
de Franse rtl doet niet mee hebben een eigen systeem (zal in de toekomst veranderen nu ze zijn overgenomen )
meer dan 40 tv zenders om terug kijk tv mooie aanpassing begint er op te lijken
moet ook
er zullen altijd klanten zijn die de voordelen van doorspoelen gaan missen en de app gaan gebruiken
en dan de hebben het zelfde maar gratis zeker vtm zenders
die klanten zijn we kwijt
is goed dat de datum voor verlof begint
valt niet meteen op
en de klachten komen mooie verdeelt binnen
de zenderzone mooie voor de één miljoen klanten een extra menu voor programma's voor 30 dagen
bij te houden over welke zenders dit gaat is niet duidelijk hoop niet alleen de play zenders
Thx voor de info.
Is deze aanpassing (reclame bij terugkijktv) ook voor TV Flow kijkers? Dus streaming via de app zonder decoder?
even mezelf quoten. ze zijn nog steeds van plan terugkijk tv gratis te maken voor de digicorders, maar gaat dit dan ook dan in voege?
@Preske schreef:even mezelf quoten. Zijn ze nog steeds van plan terugkijk tv gratis te maken voor de digicorders?
Ja, dit gaat samen met het niet meer kunnen doorspoelen. Dus vanaf dit niet meer kan, heb je in principe 7 dagen Terugkijk-TV, ook op de digicorder.
Ik heb terugkijk-TV omdat ik Streamz heb, van ambtswege omdat ik Play had. Betalend dus. Wanneer iedereen dat nu gratis gaat krijgen, ga ik dan een korting op Streamz krijgen?
Ik zal maar blijven dromen zeker? Maar eerlijk is het niet .... 😫