24751
netweters
|
152346
antwoorden
|
20691
vragen
|
sportzender Play Sports Open wordt play 6 met gratis sport voor iedereen ook voor niet telenet klanten
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20240711_94458596
vanaf 13 augustus
Telenet zal op Play 6 op donderdagen voetbalwedstrijden uit de UEFA Europa League en de Conference League programmeren en op zaterdagen Formule 1-kwalificatieritten. Ook enkele Premier League-wedstrijden zullen gratis te zien zijn op Play 6, te beginnen met Chelsea-Manchester City op 18 augustus.
Titel gewijzigd door Laurence (mod) | Vorige titel: sportzender Play Sports Open wordt play 6 met gratis sp
Daarnaast verschuiven de zendernummers van de Play zenders (om het plekje van Play Sports Open in te vullen)
Play6
Play7
Play Crime
De zender namen + nummer, en dan hun plaats in de zenderlijst blijft me toch altijd verbazen. Iemand met dyscalculie bij Telenet hiervoor verantwoordelijk? 🤔 Net zoiets als één op twee zetten..... Een kleuterjuf zou het fout rekenen.
Persoonlijk zou ik liever vtm2,3,4 en ook de play zenders gewoon op volgorde zien, zoals dit ook het geval is voor npo en france.
Vroeger deed ik die herschikking nog wel manueel, maar na de vele naamsverandering ben ik er mee gestopt.
@Arnie Dit doen ze om de kijker moeilijk te maken en het zal waarschijnlijk ook met kijkcijfers en geld te maken hebben, zeker?
Play sport Open zal ook verdwijnen uit 't aanbod van Tadaam TV.
Men heeft zeker naar Viaplay in Nederland gekeken?
In het persbericht van Telenet wordt er inderdaad gesproken over o.a. Conference League, Europa League, Premier League en kwalificaties van F1. Maar wat zal er gebeuren met het veldritaanbod? Dit werd inderdaad allemaal aangekocht door Telenet net om te kunnen concurreren tegen andere providers. Gaan ze dit nu volledig achter de betaalmuur steken of gaan ze dit ineens openstellen via Play 6 voor alle providers die momenteel geen veldrijden aanbieden (alle andere behalve Proximus dan aangezien die het veldrijden ook uitzenden)?
Gisteren al geprobeerd opheldering hierover te krijgen bij Telenet, momenteel nog steeds zonder antwoord...
@Master-Magic schreef:weer plaats voor betere beeldkwaliteit op die Mux of een andere zender te verschuiven naar daar waar nu Play Sports open op zit 😉
@Master-Magic daar zou ik niet op rekenen 😉 kijk naar de deze reactie het is gewoon van nie willen....
Ze jagen de klanten gewoon weg op VTMGO is de kwaliteit van de live streams 1000 keer beter, VRT MAX ook behalve bij GoPlay....
Je hebt gelijk van veldritaanbod niets te vinden
En als ze op Play 6 gaan uitzenden zullen ze de Vrt niets meer uitzenden
Nu werd dit gedaan met +- 2 uur vertraging op de Vrt
Natuurlijk er is geen geld meer bij de Vrt zal gedaan zijn zeker
Iemand de vraag gesteld aan de Vrt
Neen zal heel goed beeld worden is om klanten aan te werven
Om play sport abo te nemen dat zeker de bedoeling
Anders moet je dit allemaal niet doen
En we vonden dat de voetbal zeer goed beeld was gebracht
Natuurlijk Duitsland is een land die weten wat ze doen
@luc55 schreef:Je hebt gelijk van veldritaanbod niets te vinden
Hopelijk gaat het veldrijden ook niet weg bij Play Sports, want ik heb het gevoel dat Play Sports/Telenet hun broek hebben gescheurd aan de TV-rechten voor de champion’s league, want sinds 1 juli zijn bvb Formule 2,3, MotoGP & Basket 3x3 alleen met Engelse commentaar om de kosten te drukken (besparingen dus).
Ook denk ik dat ze plaats zoeken op de mux voor eventueel nog extra Play Sports kanalen voor alle extra voetbal wedstrijden te tonen.
Ook vraag ik mij af op Telenet met een nieuwe Play Sports app/website/systeem zal komen zoals Ziggo nu zal doen om alle Champion’s League, Euro & Conf league live te tonen.
@Kcquipor schreef:
@luc55 schreef:Je hebt gelijk van veldritaanbod niets te vinden
Hopelijk gaat het veldrijden ook niet weg bij Play Sports, want ik heb het gevoel dat Play Sports/Telenet hun broek hebben gescheurd aan de TV-rechten voor de champion’s league, want sinds 1 juli zijn bvb Formule 2,3, MotoGP & Basket 3x3 alleen met Engelse commentaar om de kosten te drukken (besparingen dus).
Ook denk ik dat ze plaats zoeken op de mux voor eventueel nog extra Play Sports kanalen voor alle extra voetbal wedstrijden te tonen.
Ook vraag ik mij af op Telenet met een nieuwe Play Sports app/website/systeem zal komen zoals Ziggo nu zal doen om alle Champion’s League, Euro & Conf league live te tonen.
Wat betreft de Champions League: ik verwacht niet direct extra Play Sports-kanalen op tv. Er is hier door één van de moderatoren van Telenet een tijdje geleden al gemeld dat ze wel degelijk alle matchen in hun pakket (dus alle matchen die niet op vtm 2 of Play 6 komen) gaan aanbieden, maar een deel enkel online. Dus op tv zal je waarschijnlijk matchen hebben op Play Sports 2-3-4-5 en eventueel Play Sports Golf, met op Play Sports 1 hopelijk tijdens zowel Champions League, Europa League als Conference League een multilive zoals Proximus al jaren doet bij de Champions League. Waarschijnlijk zullen zeker in de Conference League de online matchen ook zonder Nederlands commentaar zijn om de kosten te drukken (en het feit dat er soms zoveel matchen gelijktijdig zijn dat ze niet eens genoeg commentatoren zullen hebben). Maar ik verwacht in de komende weken dus wel een aankondiging met het feit dat je voor sommige matchen de Telenet TV-app zult nodig hebben en er dus geen extra tv-kanalen zullen komen via de TV Box of Digicorder/Digibox.
Het veldrijden zal hopelijk niet verdwijnen op Play Sports, anders ben je als wielerliefhebber veel beter af bij Proximus aangezien zij naast de Wereldbeker en Superprestige veldrijden ook nog verschillende wegkoersen uit binnen- en buitenland aanbieden (zoals de komende maanden nog de Baloise Ladies Tour, Ronde van Wallonië, Ronde van Burgos, Ronde van Polen, GP Yvonne Reijnders vrouwen, Egmont Cycling Race vrouwen, Ronde van Duitsland, Muur Classic Stadsprijs Geraardsbergen, GP Beerens Aartselaar vrouwen, GP Stad Halle, GP Québec, GP Montréal, GP van Wallonië en Gooikse Pijl) en ook de volledige Lotto Zesdaagse van Gent.
Van veldrijden of hockey nog niets gehoord
De champion’s league zijn niet de grootse kosten vtm zal bijna een volledige week uitzenden
Wat veel geld heeft gekost dat is Premier League wat ze daar durven vragen voor Engels voetbal
Er komt een app voor de sporten van DZAN bij alle aanbieders zie link
Daarmee dat er geen nieuwe app play sport komt
https://www.test-aankoop.be/hightech/telecom/nieuws/op-tv-voetbal-kijken-duurder-met-dazn
Klopt extra plaats moet er niet meer zijn via de app
We horen wel van de scarlet klanten die de app op hun toestel willen zullen hun toestel moeten ruilen
Op aanvraag natuurlijk niet iedereen wil de app gebruiken is met de tv zenders nu genoeg dat ze hebben de grote toppers zal je altijd zien ook zonder de app
We horren dat vtm via hun app ook meer match willen uitzenden zoals er nu met sport al gebeurt via hln app
Voor de andere sporten moeten we wachten tot einde september
@Kcquipor schreef:Hopelijk gaat het veldrijden ook niet weg bij Play Sports, want ik heb het gevoel dat Play Sports/Telenet hun broek hebben gescheurd aan de TV-rechten voor de champion’s league, want sinds 1 juli zijn bvb Formule 2,3, MotoGP & Basket 3x3 alleen met Engelse commentaar om de kosten te drukken (besparingen dus).
@Kcquipor ik weet niet waar ze het aanvoersignaal van MotoGP halen maar het is zo slecht 🤢🤢🤢 ik heb het al paar keer gezien op Play Sports Open, en onlangs de kans gehad om het op Play Sports te zien en het is even slecht, man wie daar voor wil bijbetalen...
ik dacht nu toch dat de beeldkwaliteit op de betaalkanalen een pak beter zou zijn maar niks is minder waar, formule 1 is ook om te janken...
@Ex-Netweter Het is niet alleen bij Telenet, ook bij andere providers & zenders besparen ze. En geloof me, het Engels voetbal wordt nog duurder. En dat willen ze natuurlijk houden, anders hebben ze niks! Wat Play sports zonder Engels voetbal? Niets!
Anderzijds is PS ook niet meer wat het vroeger was; Dazn is groter en die hebben meer geld, maar ook daar is hun indeling van zenders een dikke puinhoop! En zeker met PS, die zijn PS1, PS3 en dan PS2. Moeilijk om te zoeken. OH, wat was Eleven toch veel beter!!!
Geef ons maar PS van Telenet zelf!