Beantwoorden
kurtgr
Freshman Meerweter
Berichten: 55
Al 25 duimen! Say what?! On a roll... Happy New Year!

Themazenders uit Play verdwijnen in Streamz

Op de website van telenet lees je bij wat betekend de overgang van play naar streamz voor u:
Je themazenders, zoals Discovery World of Stingray Music, verdwijnen op 6/10. Je kan ze vanaf dan dus niet meer bekijken in Streamz.

Volgens de klantendienst zouden er enkel twee themakanalen verdwijnen uit streamz en overgaan naar streamz+ zijnde Discovery World en Stingray Music.

 

Hoewel het voor mij als klant nog steeds moeilijk te verteren is dat er themakanalen, die jaren te krijgen waren rond de 9 euro, nu overgeheveld worden naar een prijs van 20 euro, ben ik toch blij dan het maar één televisie kanaal zou betreffen, wel spijtig juist een discovery.

Omdat voor mij de themakanalen het enige is waarom ik nog play (streamz) ben, heb ik aan de klantendienst gevraagd om zoals bij proximus een boeket te maken van de themakanalen zodat je op deze themakanalen kunt abonneren, los van al de series en films die de streamz aanbieden.

294 reacties
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Themazenders uit Play verdwijnen in Streamz

@kurtgr Ik vrees dat dit is omdat de discovery groep meer geld vraagt voor hun zenders (Eurosport en discovery en animal planet) en dat word doorgerekend aan hun klanten spijtig genoeg.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Jeke
Professional Beetjesweter
Berichten: 8
Handje vol! Leesbeest! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Themazenders uit Play verdwijnen in Streamz

Het is niet enkele maar 13 zenders die naar Streamz verhuizen. Dit noem ik een manier om “Streamz” door de vaste klanten hun strot te jagen. Hebben we nog niet genoeg herhalingen. Als je naar het nieuws van VTM om 13:00 uur kijkt of om 19:00 uur is het laatste een herhaling. DPG heeft zijn zenders van naam veranderd maar inhoudelijk is het nog steeds de zelfde brol. Ik ga het aanbod van Orange eens onder de loop nemen. Samen met Disney+ geeft dat mij een goedkoper en groter aanbod. 

StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Themazenders uit Play verdwijnen in Streamz

@kurtgr 

 

Ik vrees dat de klantendienst u een fabeltje verkocht heeft. Niet slechts twee, maar alle themazenders verhuizen naar Streamz+, voor € 20 dus als je ze nog wil hebben.

 

Je bent heus niet de enige die zwaar ontgoocheld is in deze stunt van Telenet.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Themazenders uit Play verdwijnen in Streamz


@StefaanH  schreef:

@kurtgr 

 

Ik vrees dat de klantendienst u een fabeltje verkocht heeft. Niet slechts twee, maar alle themazenders verhuizen naar Streamz+, voor € 20 dus als je ze nog wil hebben.

 

Je bent heus niet de enige die zwaar ontgoocheld is in deze stunt van Telenet.


@StefaanH even corrigeren: de themazenders verdwijnen inderdaad uit Streamz, maar ze verhuizen niet naar Streamz+, ze verhuizen naar Play More. Dit is de reden die ik heb doorgekregen:

 

"We zien bij Telenet dat klanten steeds meer en meer films en series consumeren via Play en dat het gebruik van de themazenders verder blijft dalen. Daarom kiezen we ervoor om voluit de "films en series kaart via SVOD te trekken" en gaan we er ook meer van aanbieden in het pakket. De themazenders zullen daarom vanaf 06/10 niet meer beschikbaar zijn in Streamz (oude Play). Klanten kunnen deze zenders wel nog bekijken, maar enkel via het Play More pakket."


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes
Bjarne
Expert Moderator
Berichten: 504
Champagne, lezer van het jaar! Boek alvast het Sportpaleis! Waar zijn die handjes? JACKPOT!

Themazenders uit Play verdwijnen in Streamz


@kurtgr  schreef:

Op de website van telenet lees je bij wat betekend de overgang van play naar streamz voor u:
Je themazenders, zoals Discovery World of Stingray Music, verdwijnen op 6/10. Je kan ze vanaf dan dus niet meer bekijken in Streamz.

Volgens de klantendienst zouden er enkel twee themakanalen verdwijnen uit streamz en overgaan naar streamz+ zijnde Discovery World en Stingray Music.


@kurtgr Hier lijkt inderdaad een kleine miscommunicatie geweest te zijn. Het zijn wel degelijk alle 20 themazenders die uit Play gaan verdwijnen. Dus niet enkel Discovery World en Stingray Music. Deze kan je enkel nog verkrijgen met een Play More abonnement. 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.png?version=previewBjarne | Expert Moderator

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes
kurtgr
Freshman Meerweter
Berichten: 55
Al 25 duimen! Say what?! On a roll... Happy New Year!

Themazenders uit Play verdwijnen in Streamz

ik heb nochtans de tweedelijns klantendienst gebeld en deze hebben het nagevraagd op het hoogste niveau, enkel discovery world zou verdwijnen, maar ja wie kan je nog geloven

Jeke
Professional Beetjesweter
Berichten: 8
Handje vol! Leesbeest! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Themazenders uit Play verdwijnen in Streamz

Bjarne, een oplossing voor Telenet, blijf met jullie poten van het zenderaanbod.

StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Themazenders uit Play verdwijnen in Streamz

@Suzy 

 

OK, bedankt om dit recht te zetten, foutje van mij dus.

 

Maar als het goed begrijp worden de Play klanten voor blok gezet  maar mogen de Play More klanten kiezen, want Play more blijft wel bestaan.

 

Dat is in mijn ogen een grote onrechtvaardigheid. laat dan Play ook bestaan en laat die klanten ook kiezen. Ik zal alvast niet overgaan naar Streamz.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Themazenders uit Play verdwijnen in Streamz

@StefaanH het klopt dat je als Play-klant niet kan beslissen om bij het oude 'Play' te blijven. Alle Play-klanten worden automatisch overgezet op het nieuwe Streamz aanbod, wat dus ook als impact heeft dat je vanaf 06/10 geen themazenders meer hebt.


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Themazenders uit Play verdwijnen in Streamz

@Suzy 

 

Ik weet dat jij daar persoonlijk voor niks tussenzit, maar ik blijf het een heel onrechtvaardige beslissing vinden en ben echt zwaar teleurgesteld.

 

Was het dan zo moeilijk om Play ook gewoon te laten bestaan? We ondervinden blijkbaar steeds meer de invloed van de Amerikaanse bazen aan de top .... 😭


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Themazenders uit Play verdwijnen in Streamz

@StefaanH bedankt om het te vermelden, ik neem jullie feedback hierover niet persoonlijk. 😉


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

luc55
Experienced Allesweter
Berichten: 2594
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Themazenders uit Play verdwijnen in Streamz

Je themazenders, zoals Discovery World of Stingray Music, verdwijnen op 6/10 van play naar play more meer is er niet

https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/wat-betekent-streamz-voor-mijn-play-more/

0 Likes
Ex-Netweter
 

Themazenders uit Play verdwijnen in Streamz

Wat ik begrepen heb is dat het aanbod in Streamz wel véél groter zou zijn dan in Play.

0 Likes
kurtgr
Freshman Meerweter
Berichten: 55
Al 25 duimen! Say what?! On a roll... Happy New Year!

Themazenders uit Play verdwijnen in Streamz

als er vroeger zoiets onrechtvaardigs gebeurde mailde ik persoonlijk naar de voormalige ceo Duco Sickinghe. "@staff.telenet.be" en deze zocht altijd naar een aanvaarbare oplossing voor de klant, want vroeger was de klant koning terwijl nu de klant een geld(melk)koe is ten dienste van de aandeelhouders.