Beantwoorden
kurtgr
Freshman Meerweter
Berichten: 55
Al 25 duimen! Say what?! On a roll... Happy New Year!

Themazenders uit Play verdwijnen in Streamz

Op de website van telenet lees je bij wat betekend de overgang van play naar streamz voor u:
Je themazenders, zoals Discovery World of Stingray Music, verdwijnen op 6/10. Je kan ze vanaf dan dus niet meer bekijken in Streamz.

Volgens de klantendienst zouden er enkel twee themakanalen verdwijnen uit streamz en overgaan naar streamz+ zijnde Discovery World en Stingray Music.

 

Hoewel het voor mij als klant nog steeds moeilijk te verteren is dat er themakanalen, die jaren te krijgen waren rond de 9 euro, nu overgeheveld worden naar een prijs van 20 euro, ben ik toch blij dan het maar één televisie kanaal zou betreffen, wel spijtig juist een discovery.

Omdat voor mij de themakanalen het enige is waarom ik nog play (streamz) ben, heb ik aan de klantendienst gevraagd om zoals bij proximus een boeket te maken van de themakanalen zodat je op deze themakanalen kunt abonneren, los van al de series en films die de streamz aanbieden.

294 reacties
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Themazenders uit Play verdwijnen in Streamz

@patrick37 

 

De themazenders komen er niet bij in Play More, die zitten er al sinds de start in. Daarom dat het argument dat ze te duur geworden zijn niet opgaat omdat Play More niet in prijs verandert.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2584
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

Themazenders uit Play verdwijnen in Streamz

 


@StefaanH  schreef:

@patrick37 

 

De themazenders komen er niet bij in Play More, die zitten er al sinds de start in. Daarom dat het argument dat ze te duur geworden zijn niet opgaat omdat Play More niet in prijs verandert.


Wel voor Play klanten he.

ik heb vandaag, als Play klant, ook alle themazenders.


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Themazenders uit Play verdwijnen in Streamz

@Steven-E 

 

Dat is juist mijn punt. Ze verdwijnen uit Play (of beter gezegd: ze gaan niet mee over naar Streamz) omdat ze zogezegd te duur zijn. Maar als ze inderdaad zoveel duurder zijn geworden, waarom slaat Play More dan niet op?


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Themazenders uit Play verdwijnen in Streamz

@StefaanH in play more zijn ondertussen al enkele zenders verdwenen en van wat overblijft (5 zenders dacht ik, 3 play more film zenders en 2 18+ zenders) kunnen ze het verschil betalen voor de verhoogde kosten van de discovery zenders 😉 


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Themazenders uit Play verdwijnen in Streamz

@StefaanH waarom slaat Play More dan niet op?

 

Omdat Play more (24,95 euro)veel te duur is voorwat het is.

 

 

0 Likes
riji
Experienced Meerweter
Berichten: 114
BINGO! De volle 100! De vlam zit erin. Al 25 duimen!

Themazenders uit Play verdwijnen in Streamz

Ik heb vandaag mij PLAY opgezegd en vernam daarbij dat er al velen dit deden om dezelfde reden (verlies van 5 documentaire themazenders). Ook mijn klantennummer werd daarbij genoteerd om dit fenomeen toch te melden aan TN.
Misschien zal het klantenverlies bij TN niet groot genoeg zijn, maar het opzeggen van het pakket PLAY wel... tenzij TN ook dit ingecalculeerd heeft. 

Umbra666
Freshman Veelweter
Berichten: 201
Full speed writing! Een bus vol! BINGO! De volle 100!

Themazenders uit Play verdwijnen in Streamz

@StefaanH Lol meen je dit, waarom slaat Play More niet op?😂 €25 is al gewoon buitensporige prijs, zeker als je weet dat er ondertussen toch al wat is weggevallen en films lang in à la carte blijven staan, aan de al even exuburant prijs van €6, nergens zo duur en snap het ook niet waarom ze dit zo behouden, zelfde films huur je elders voor 2.99 tot 4.99. Zouden mensen echt films huren bij Telenet?

 

Mijn gratis play loopt nog tem 18/9, even 4 dagen Streamz checken.

Follow the White Rabbit
K-330
Professional Meerweter
Berichten: 148
Opgeruimd staat netjes! Full speed writing! Een bus vol! WOW, overzichtelijk!

Themazenders uit Play verdwijnen in Streamz

@Umbra666 2.99 euro is voor de oudere films & 5.99 euro voor de recente blockbusters.

Soms moet je bij TN de recente films ook wel eens met een korrel zout nemen. Want meermaals heb ik gezien dat ze die recente film  eerder hebben getoond. Het is niet alleen bij TN, het gebeurt ook bij andere bedrijven, die films vertonen (denk maar aan de cinema van vroeger).

 

Er zijn mensen die een film willen kijken en die bij Telenet huren, omdat ze geen Play (More) hebben of willen.

 

Telenet biedt diensten aan voor het grote publiek en men kan kiezen wat men wil nemen/kijken.

 

Maar we weten allemaal dat TN duur is!

0 Likes
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Themazenders uit Play verdwijnen in Streamz

@Umbra666 2.99 euro is voor de oudere films & 5.99 euro voor de recente blockbusters.

 

Ik ben niet gek,zoveel betalen voor die poppenkast,never

 

0 Likes
m-jan20
Freshman Meesterweter
Berichten: 2233
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

Themazenders uit Play verdwijnen in Streamz

@robatoras 8 keer hetzelfde zeggen, gaat de situatie echt niet veranderen hoor 😉 we weten ondertussen wel dat je niet voor het aanbod van Play More/Streamz te vinden bent. 


  m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Themazenders uit Play verdwijnen in Streamz

@m-jan20. 8 keer hetzelfde zeggen, gaat de situatie echt niet veranderen hoor

 

O nee🙄 Als iedereen hetzelfde moest doen zoals ik,(niet nemen)je zal de prijzen nogal eens zien zakken.Netflikkers wil ik niet eens gratis.

0 Likes
riji
Experienced Meerweter
Berichten: 114
BINGO! De volle 100! De vlam zit erin. Al 25 duimen!

Themazenders uit Play verdwijnen in Streamz

Ik heb over deze evolutie nog eens nagedacht.
Ik vraag me af of het TN eigenlijk niet te doen is om volop in te zetten op streaming en de verplaatsing van de (documentaire) themakanalen naar Play More het begin van een uitdoofscenario is?
TN wist toch ook dat van de PLAY-abonnees bij wie het enkel om deze themazenders te doen is, er slechts heel weinig de buitensporige prijsverhoging (Play More) zouden slikken.
Blijven weldra enkel Streamz en Streamz+ over?
Ik kan ergens wel begrijpen dat dit inspeelt op de evolutie in de manier van TV-kijken. Pech daarbij is dat TN, in tegenstelling tot ze gewend zijn, hier wel stevige concurrentie heeft. Ik denk dat wij, trouwe klanten, die evolutie mee moeten financieren.
Tot daar aan toe, maar waarom geen pakket met de 5 documentaire themakanalen aanbieden tegen een faire prijs? Dan speelt de hier vaak aangehaalde, maar nooit gespecifieerde prijsverhoging door de leveranciers van deze themaprogromma's, niet langer. Tenslotte biedt TN toch ook een klein pakket erotische zenders aan...
Indien TN dit pakket themazenders niet aanbiedt, dan zal de kijker ook hier de weg naar het internet (app, smartv) vinden (Dplay na NL ook op komst in België), zoals ook met Eleven Sports (waar TN ook verzuimt om een pakket "enkel Belgisch voetbal" aan te bieden).
Ik heb na Play Sports ook mij Play abonnement opgezegd, maar ik verwacht dat ik toch niet zo heel lang de themazenders zal moeten missen.

 

m-jan20
Freshman Meesterweter
Berichten: 2233
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

Themazenders uit Play verdwijnen in Streamz


@robatoras  schreef:

@m-jan20. 8 keer hetzelfde zeggen, gaat de situatie echt niet veranderen hoor

 

O nee🙄 Als iedereen hetzelfde moest doen zoals ik,(niet nemen)je zal de prijzen nogal eens zien zakken.Netflikkers wil ik niet eens gratis.


Ik snap dan weer niet waarom mensen nog gewoon lineair tv kijken. Reclame, weken wachten op nieuwe aflevering, opnemen, doorspoelen, zoeken, massa's aanbod waarvan 99% rommel, ... 

 

Geef mij maar Streamz, Netflix & Disney apps voor Smart TV. Goedkoper, makkelijker en betere kwaliteit. Maar dit is persoonlijk en voor iedereen anders


  m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
m-jan20
Freshman Meesterweter
Berichten: 2233
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

Themazenders uit Play verdwijnen in Streamz


@riji  schreef:

Ik heb over deze evolutie nog eens nagedacht.
Ik vraag me af of het TN eigenlijk niet te doen is om volop in te zetten op streaming en de verplaatsing van de (documentaire) themakanalen naar Play More het begin van een uitdoofscenario is?


Dit is de toekomst, dus het zou dom zijn van Telenet om zich daar niet op voor te bereiden (al snap ik 100% de gefrustreerde klanten met het wegnemen van de themakanalen uit de Play/Streamz bundel). 

 

De toekomst is dat iedereen voor zichzelf kan bepalen welke streamingdienst zijn/haar voorkeur geniet om zo zijn/haar entertainment te nuttigen. Vooral diensten als DPlay & Formule 1 zijn mooie voorbeelden aangezien deze gerichte content bieden voor een lagere prijs. Zo kan iedereen zijn/haar eigen aanbod samen stellen. 

 

Mijn onderwerp voor mijn afstudeer thesis is trouwens Streaming Wars over de toekomst van TV en streamingdiensten 🙂 


  m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Themazenders uit Play verdwijnen in Streamz

Het is duidedelijk dat steaming een tendens is. Er tegen ingaan wordt gemakkelijk beschouwd als conservatief of oubollig. Als de jeugd die in een grotere mate dan de ouderen meer belang hecht aan het milieu, zou ze consequent voor lineair tv kijken kiezen. Neem maar eens mee in een studie wat de echte kost is, dus ook milieukost in rekening brengen, van streaming en vergelijk deze kost met lineair tv kijken.

0 Likes