Beantwoorden
kurtgr
Freshman Meerweter
Berichten: 55
Al 25 duimen! Say what?! On a roll... Happy New Year!

Themazenders uit Play verdwijnen in Streamz

Op de website van telenet lees je bij wat betekend de overgang van play naar streamz voor u:
Je themazenders, zoals Discovery World of Stingray Music, verdwijnen op 6/10. Je kan ze vanaf dan dus niet meer bekijken in Streamz.

Volgens de klantendienst zouden er enkel twee themakanalen verdwijnen uit streamz en overgaan naar streamz+ zijnde Discovery World en Stingray Music.

 

Hoewel het voor mij als klant nog steeds moeilijk te verteren is dat er themakanalen, die jaren te krijgen waren rond de 9 euro, nu overgeheveld worden naar een prijs van 20 euro, ben ik toch blij dan het maar één televisie kanaal zou betreffen, wel spijtig juist een discovery.

Omdat voor mij de themakanalen het enige is waarom ik nog play (streamz) ben, heb ik aan de klantendienst gevraagd om zoals bij proximus een boeket te maken van de themakanalen zodat je op deze themakanalen kunt abonneren, los van al de series en films die de streamz aanbieden.

294 reacties
mcasteels1
Experienced Meerweter
Berichten: 84
Smile! Al 25 duimen! Goed bezig! Verander-je-wachtwoord-dag

Themazenders uit Play verdwijnen in Streamz

Jaren geleden al overgestapt van Play More naar Play en dan zelfs Play eruit en Netflix abonnement genomen.  Nog geen dag spijt van.

 

Zelfs mijn kinderen kijken zo goed al niet meer naar de gewone TV (toch altijd heruitzendingen).  Of op verkeerde tijdstippen.

 

Ik ben nog altijd tevreden over mijn Internet via de kabel van Telenet en het GSM abonnement (Wigo) maar al lang niet meer tevreden van het TV aanbod.  En dat ligt niet alleen bij Telenet, maar eerder bij de zenders.

Umbra666
Freshman Veelweter
Berichten: 201
Full speed writing! Een bus vol! BINGO! De volle 100!

Themazenders uit Play verdwijnen in Streamz

@leen333 schreef:

U hebt daarin volkomen gelijk, ik ben geen fan voor nog meer te betalen, 

Telenet, denk ook eens aan mensen met een lager inkomen die overig niets anders hebben dan hun televisie, wat moeten ze doen? Naar het o.c.m.w gaan? Armoede en geen tv meer kunnen kijken, denk aub daar eens aan !!!!

 

Dat is nu eens iets waar een bedrijf die (over)leeft op winst en aandelen (beurs), juist helemaal niet aan denkt en hoeft te denken, ook al zouden we dat natuurlijk allemaal zeer fijn vinden. Bedrijven die deels of volledig subsidies en staatsteun krijgen, kunnen dit net iets makkelijker en kijk nr deze bedrijven/instellingen, die zuigen toch evenzeer de mensen leeg🙃

Follow the White Rabbit
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Themazenders uit Play verdwijnen in Streamz

Telenet is gewoon te duur met hun poppenkast aanbieding.

Eens 1Gbps elders ben ik vliegen.

 

Ex-Netweter
 

Themazenders uit Play verdwijnen in Streamz

@robatoras 

Pffff  ik wordt daar zo moe van....

m-jan20
Freshman Meesterweter
Berichten: 2233
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

Themazenders uit Play verdwijnen in Streamz

Er is een officieel antwoord van Telenet: 

 

De themakanalen worden door slechts één procent van de Play-klanten actief bekeken. Play was al bij uitstek een product om films en series op te vragen, niet om lineair te kijken. Een alternatief uitwerken, zoals de themazenders in een apart pakket steken en zo aanbieden, is voor zo’n kleine doelgroep niet rendabel.

 

Bron

 


  m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Umbra666
Freshman Veelweter
Berichten: 201
Full speed writing! Een bus vol! BINGO! De volle 100!

Themazenders uit Play verdwijnen in Streamz

@m-jan20 1% lijkt me wel zeer weinig, maar zal wel kloppen. Denk dat vooral de 50+ers nr deze zenders kijken. Vóór dit gegeven, waren er ook al tal van zenders die zelf weg gingen uit de Benelux, denk aan Syfy, 13th street, Motortv, die bekeek ik bvb samen met GeoWild zeer frequent. Dus tja hoe minder themazenders, hoe kleiner percentage kijkers. Alles is ook meer dan ooit online te kijken. Het probleem bij het krimpende aanbod is dat de prijs niet mee krimpt, dat is wat velen ook ergert denk ik.

Follow the White Rabbit
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Themazenders uit Play verdwijnen in Streamz

Alle gekheid op een stokje. Waar zit de kost? De zenders zitten op de kabel. Dus daar is de kost niet. De echte grootste kost is allicht een zuivere administratieve beslissing. Ik mag toch veronderstellen dat:

  • het systeem voor het periodiek verdelen van de nieuwe sleutel voor de ontsluiering voldoende modulair is en enkel een kwestie is van een zender een bepaald kenmerk te geven.
  • het facturatiesysteem voldoende modulair is waarbij het volstaat dit product in te voeren zonder dat er enige aanpassing moet gebeuren in de programmatuur.

Het gaat natuurlijk om de opbrengst. Als van dat 1% Play klanten de helft nu toch Play More neemt, dan is dat uiteraard een goede winst voor Telenet en valt die beslissing economisch te begrijpen. De echte redenering van Telenet zal eerder in die richting gaan. Of de redenering van Telenet zal kloppen hangt enkel af van het gedrag en de beslissing van die 1% van de Play klanten. Zeggen zij in overgrote meerderheid hun Play of Streamz op en nemen ze niets in de plaats bij Telenet, dan zal Telenet zelf vaststellen dat die niet de beste beslissing was.

 

StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Themazenders uit Play verdwijnen in Streamz

Als het niet was voor die terugkijk-tv die erin zit vloog play buiten van zodra de themakanalen weg zijn. Streamz op zich boeit hier totaal niet. En er Play More voor nemen zal met zekerheid niet gebeuren.

En dus betaal ik vanaf volgende maand bijna € 12 per maand om terugkijk TV te hebben. Heel fraai gedaan ... 😤


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Umbra666
Freshman Veelweter
Berichten: 201
Full speed writing! Een bus vol! BINGO! De volle 100!

Themazenders uit Play verdwijnen in Streamz

@StefaanH Ik weet niet wat je voor de rest bij Telenet hebt zitten, maar als Wiggo klant heb je toch sowieso 36u terugkijktv, weet niet of dat voldoende is, moet je wel alles vrij snel bekijken, maar als het je maandelijks €12 uitspaart, toch de moeite, want als je indd geen of zelden gebruik maakt van de content op Streamz (play), is dat wel weg gesmeten geld.

Follow the White Rabbit
0 Likes
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Themazenders uit Play verdwijnen in Streamz

@StefaanH En dus betaal ik vanaf volgende maand bijna € 12 per maand om terugkijk TV te hebben. Heel fraai gedaan ... 

 

Je zou wel gek zijn.

 

0 Likes
WillyH
Experienced Weetjesweter
Berichten: 20
Tien op tien! Dat loopt vlotjes. A born reader! Handje vol!

Themazenders uit Play verdwijnen in Streamz

Het officiële antwoord van Telenet dat maar 1% van de klanten de themazenders bekijkt slaat nergens op. Telenet kan dan net zo goed zeggen, voor die 1% laten we de themazenders zoals ze zijn, de moeite niet om te verschuiven naar P(l)ay More. Maar dat doen ze niet, Telenet gokt erop dat haar klanten dit wel zullen slikken en en masse overstappen naar een duurder abonnement. Natuurlijk zit het ingewikkelder in elkaar dan die 1% want hoeveel van die andere zenders halen wel die 1%? Vermoedelijk worden die dan aangeboden zonder kosten voor Telenet? Streamz interesseert me 0% maar ik moet er wel zenders voor opgeven. Overstappen naar P(lay more)? Niet voor -nog eens- extra zoveel euro's per maand. Dan geef ik nog liever 3,3 euro aan Dplay om enkele van de ons gestolen kanalen terug te krijgen, en bovendien in betere kwaliteit dan nu Discovery Science en History werden uitgezonden. 

Arrogante en klantonvriendelijke houding van Telenet. Het behouden van de themazenders op Play is maar een peulschil in verhouding met het geld dat Telenet uitgeeft aan marketing (reclame) en sponsoring. Wel, dat Telenet nu maar eens zorgt voor de klanten die ze hebben. 

robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Themazenders uit Play verdwijnen in Streamz

Dat Telenet dan ook maar eens 50 van de 85 standaard zenders er uit kiept,waar mischien maar 1% naar kijkt.En stoppen met analoog aan te bieden,anno 2020.

mcasteels1
Experienced Meerweter
Berichten: 84
Smile! Al 25 duimen! Goed bezig! Verander-je-wachtwoord-dag

Themazenders uit Play verdwijnen in Streamz

@StefaanH , ik ben al een paar jaar geleden gestopt met Play.  De eniger reden dat ik play had was terugkijk TV en 2 thema zenders.  Door telkens de Herhalingen op die zenders was de terugkijk al te duur geworden.  En waarom terugkijk?  Meestal neem ik het toch op of komt het nog wel eens terug met al die herhalingen.  Dus eenvoudig, weg ermee

louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Themazenders uit Play verdwijnen in Streamz

Ik vind het fout om voorstellen te doen over wat men beter kan verwijderen uit het aanbod. Dat zullen altijd dingen zijn die men zelf niet bekijkt maar waar anderen mogelijk wel naar kijken. Die personen hebben ook rechten.

Ik ben van mening dat men kan vechten om iets te behouden, maar niet op een manier die anderen treft.


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Themazenders uit Play verdwijnen in Streamz

Mocht scarlet 1Gbps aanbieden waar ik nu extra voor betaal,was ik al lang weg bij Telenet.

Zie hun 30 zenders in basispakket,daar zit al het voornaamste in voor 95% van de vlamingen.