Beantwoorden
Danibell
Freshman Weetjesweter
Berichten: 17
Alles op zijn plek! De 3 wijzen! Dat loopt vlotjes. Twee handen vol!

VRT niet in basiszenders

Met de komst van Strreamz, waar ik geen interesse in heb  en het verdwijnen van voor mij belangrijke thema zenders zou ik willen stoppen met play. Tot mijn verbazing staat VRT niet in de basiszenders.Telenet heeft altijd beweert dat de digitale zenders inbegrepen zijn in het abo, daarom dat wij allemaal zo een kastje moesten kopen. Hoe moet ik nu VRT zien? Waarom staat dat er niet bij en die flutzenders zoals een TRT wel, voor turken die niet willen integreren, zijn die dan meer dan de brave Vlaming en dit heeft niks te maken met racisme tov de turken maar wel tov de Vlaming.

Tags (1)
0 Likes
14 reacties
RuZ
Freshman Veelweter
Berichten: 158
De magic number! Even demarreren... Een bus vol! Warming up?

VRT niet in basiszenders

Ik negeer je opmerking over TRT en onze Turkse medemensen. 

Waarom zou VRT niet in het standaard aanbod Digitale TV zitten?

Zowel Één, Canvas als Ketnet zit wel degelijk in het standaard basisaanbod van de digitale zenders. 
https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/welke-tv-zenders-en-radio-zenders-ontvang-ik-via-telenet/

 

igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

VRT niet in basiszenders

@Danibell  Dan ben jij wel de enige, me dunkt, waar de VRT zenders niet te bekijken zijn. Ik kijk elke dag "Vive le vélo" en dat is op Eén (noemt inderdaad niet VRT, vandaar misschien de verwarring, de andere noemen Canvas en Ketnet).😂

En nog iets, je bent niet verplicht om zo'n kastje aan te schaffen hoor. Je kan 26 basiszenders, waaronder de VRT zenders) ook digitaal ontvangen in SD kwaliteit als je een recentere TV hebt.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Danibell
Freshman Weetjesweter
Berichten: 17
Alles op zijn plek! De 3 wijzen! Dat loopt vlotjes. Twee handen vol!

VRT niet in basiszenders

https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/zenderoverzicht-telenet/

Hier kan je kiezen om te zien wat je krijgt in welk pakket. Als je kiest voor "BASIS" staat daar geen VRT en daarmee bedoel ik een of canvas. Met andere woorden: geen play,geen een of canvas via kastje ????? En waarom wel VTM, dat is dan toch ook in SD te ontvangen als je dat bedoelt al twijfel ik hier daar wel radio van analoog naar digitaal is gegaan maar bij mijn weten nog niet de TV. En wat straks als dit gebeurt, er zit geen DVB-C  in, dus het kastjes was wel een goede oplossing.

Of is het de bedoeling om nog eens langst de kassa te gaan. Mijn ouders hebben jarenlang Play more gehad om reden dat zij enkel lineair keken en voor de themakanalen gingen, iets dat elk jaar na jaar af nam in aanbod. Daar heb ik zelf de TV en het kastje gesynct zodat het voor hen EEN kastje(afstandsbediening) was om te gebruiken. Zij keken nooit naar de tv-theek, terugkijk of de filmkanalen. Nu vader vorige maand is overleden, wenst moeder daar niet meer voor te betalen of denkt ge dat een 80 jarige een luxe pensioen heeft. Ik heb de mogelijk heden al wel 20 keer uitgelegd, zelfs met tekeningen: ik kan dat niet.

En nu, met het basispakket, zit er geen Een of Canvas in, iets waar we belastingen voor betalen.

Ge zult er ver mee raken als ge straks de gepensioneerden moet zeggen dat ze terug 2 afstandsbedieningen moeten gebruiken. Vooruitgang, pft. indertijd van de videorecorder hadden we ook al 2 afstandsbedieningen, hoewel, bij het zelfde merk kon dat 1 zijn.

Dus toon mij eens aan: basis met Een en Canvas

0 Likes
Danibell
Freshman Weetjesweter
Berichten: 17
Alles op zijn plek! De 3 wijzen! Dat loopt vlotjes. Twee handen vol!

VRT niet in basiszenders

Negeren, ik heb gezegd dat ik niet racistisch ben, maar het mag niet omgekeerd zijn.

https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/zenderoverzicht-telenet/

Ik heb de uitleg ook al eens gedaan op een andere reactie, kan je ook eens lezen.

Ik had ook de VTM kijker kunnen nemen.

Maar zenders voor minderheden in Vlaanderen voorrang geven op eigen bevolking is mijn inziens racistisch. Dus als je de zender nummers bekijkt in de print is 1 VTM en zou 2 Een moeten zijn, maar die staat er niet. Postcode is 1840 Londerzeel, heb ook als eens in 3900 Pelt gezien, ook niet.

Dus toon het maar. De keuze is "Basis"

0 Likes
Wheng
Professional Allesweter
Berichten: 1933
Jij alziend oog. ;-) Krak 2018 Ere-Krak Krak 2021

VRT niet in basiszenders


@Danibell  schreef:

Negeren, ik heb gezegd dat ik niet racistisch ben, maar het mag niet omgekeerd zijn.

https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/zenderoverzicht-telenet/

Ik heb de uitleg ook al eens gedaan op een andere reactie, kan je ook eens lezen.

Ik had ook de VTM kijker kunnen nemen.

Maar zenders voor minderheden in Vlaanderen voorrang geven op eigen bevolking is mijn inziens racistisch. Dus als je de zender nummers bekijkt in de print is 1 VTM en zou 2 Een moeten zijn, maar die staat er niet. Postcode is 1840 Londerzeel, heb ook als eens in 3900 Pelt gezien, ook niet.

Dus toon het maar. De keuze is "Basis"


Daar is inderdaad een fout. Als je basis aanduidt staan de vrt-zenders er niet bij (@Suzy kan je dit doorgeven aub?) 

Maar ze zitten wel degelijk ik het basisaanbod. Hier kan je de zenderkaart downloaden. Klik op Zenderkaart Vlaanderen. Daar zal je zien dat zenders van de vrt uiteraard wel in het basisaanbod zit.


Jij hebt een fout op de Telenet website ontdekt. Dankzij jou zal dit ook rechtgezet worden.

De manier waarop je dit issue aanklaagde kan ik enkel betreuren. Je vermelding dat Turken niet willen integreren was onnodig en heeft niets te maken met hetgeen jij wil aankaarten.


    Wheng | Krak
    Everyone is wise until he speaks.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

VRT niet in basiszenders

Ik heb zo mijn vermoeden van de uitleg. De VRT zenders (één, Canvas, Ketnet) zijn een categorie apart. Het zijn de enige zenders die vrij te ontvangen zijn in in Digitale TV van Telenet. Of je nu digitale tv Telenet kijker bent of je kijkt via het Compact signaal, voor deze drie zenders krijg je in beide mogelijkheden exact hetzelfde signaal.

0 Likes
Wayne
Professional Weetjesweter
Berichten: 32
WOW, overzichtelijk! Alles op zijn plek! On a roll... Happy New Year!

VRT niet in basiszenders

Het is niet omdat je zegt dat je niet racistisch bent dat je opmerking dat niet is hé. Je had gerust kunnen zeggen dat er allerlei zenders in het basispakket zitten waar je niet in geïnteresseerd bent, maar in de plaats vernoem je een bevolkingsgroep waarvan je veralgemeend dat ze niet geïntegreerd zijn, wat dus wel degelijk een racistische opmerking is!

Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2584
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

VRT niet in basiszenders


@Wayne  schreef:

Het is niet omdat je zegt dat je niet racistisch bent dat je opmerking dat niet is hé. Je had gerust kunnen zeggen dat er allerlei zenders in het basispakket zitten waar je niet in geïnteresseerd bent, maar in de plaats vernoem je een bevolkingsgroep waarvan je veralgemeend dat ze niet geïntegreerd zijn, wat dus wel degelijk een racistische opmerking is!


Inderdaad. Totaal misplaatst vind ik, en totaal niet nodig om de je vraag te illustreren (de VRT zenders in het basispakket).


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Gilbert
Freshman Meerweter
Berichten: 68
De vlam zit erin. Goed bezig! On a roll... Tien op tien!

VRT niet in basiszenders

Ik heb wel een opmerking . Ik ben voorstander van een harmonieuze samenleving  zonder discriminatie en even veel rechten en respect voor ieder die in ons land woont. Maar ik stel vast   dat zenders als National geographic , discovery en anderen  onder thema zenders vallen en dat we die verliezen als we niet bijbetalen. Zenders zoals Turks , Israel  en velen anderen vind ik heel normaal dat die er zijn voor de mensen met roots uit die landen , die hebben ook recht op zenders. Maar dat zouden toch ook thema zenders moeten zijn in een apart pakket waar  je dan moet voor bijbetalen . Daar verstaan wij tenslotte ook niets van. Ofwel maak je beiden betalend of wel geef je ze beiden gratis . Anders voel ik mij ook gediscrimineerd. 

NV1
Ex-Moderator
Ex-Moderator
Berichten: 28
Topicvreter! Topicwurm! Say what?! On a roll...

VRT niet in basiszenders

Hoi Dani,

 

Zoals onze leden je al meegaven, is het niet nodig om deze kadering aan je vraag toe te voegen. Daarom wijs ik je graag op onze spelregels die je hier kan nalezen: https://www.netweters.be/t5/custom/page/page-id/Spelregels. Wanneer dit gedrag vaker voorvalt, kan er een ban volgen. Laat me gerust iets weten als je hier nog vragen over hebt. De Netweters is een positieve omgeving waar we elkaar helpen met constructieve comments.

 

Daarnaast wil ik graag @RuZ en alle andere leden bedanken voor hun bijdrage en het correcte antwoord op je vraag. 

 

Nicolas

 


Nicolas | Ex-Moderator

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

Umbra666
Freshman Veelweter
Berichten: 201
Full speed writing! Een bus vol! BINGO! De volle 100!

VRT niet in basiszenders

Lol zelfs commentaar over Turkse zender, doet het geitenwollensokken volkje reeds stijgeren. Het klopt wel dat kwalitatieve docu zenders in duurste pakket komen te zitten en al die buitenlandse k-zenders in het basispakket. De Vlaming uitzuigen zoals steeds...en knikken zullen we anders zedde ne dwijze, dikke racist...ooh boy.

Follow the White Rabbit
Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

VRT niet in basiszenders


@Wheng  schreef:


...
Daar is inderdaad een fout. Als je basis aanduidt staan de vrt-zenders er niet bij (@Suzy kan je dit doorgeven aub?) 

Maar ze zitten wel degelijk ik het basisaanbod. Hier kan je de zenderkaart downloaden. Klik op Zenderkaart Vlaanderen. Daar zal je zien dat zenders van de vrt uiteraard wel in het basisaanbod zit.


@Wheng bedankt voor de mention! Ik heb het intern doorgestuurd om na te kijken. Zoals reeds bevestigd door enkelen zitten deze zenders effectief wel in het basisaanbod van digitale TV. 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

VRT niet in basiszenders

Ik stel vast dat er hier een somigen zijn die gaag appelen met peren vergelijken.

NPO1, NPO2, NPO4, BBC First, BBC Entertainment, BBC One, BBC Two, TF1, France 2, France 3, France 4, France 5, TV5 Monde, TV Breiz, ARD, ZDF, RTL Telen Vox, n-tv, Rai Uno TVE, TRT, Mediaset Italia, The Israël Network, 2M Monde, Al Magheb TV zijn allemaal buitenlandse nationale zenders en zitten dus allemaal in het basisaanbod. Waar is er hier discriminatie?

 

0 Likes
Danibell
Freshman Weetjesweter
Berichten: 17
Alles op zijn plek! De 3 wijzen! Dat loopt vlotjes. Twee handen vol!

VRT niet in basiszenders

Het staat er nog altijd niet bij. Lijkt me ondertussen wel al genoeg tijd om daar iets aan te doen of het moet met reden zijn.

0 Likes