Beantwoorden
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

VTM Kids stopt ermee op 9 januari 2023

VTM en Studio 100 zorgen vanaf morgen voor een veelzijdig aanbod voor kinderen. De jongste fans vinden hun programma’s terug via de app van VTM GO. De lineaire tv-zender VTM Kids verdwijnt op 9 januari, omdat de doelgroep haast uitsluitend via streamingdiensten naar de programma’s kijkt.

Het gaat razendsnel in tv-land. Volwassenen nemen stilletjesaan afscheid van de kabel, jongeren zitten liever op Netflix of Streamz, terwijl ook de jongste kijkers al helemaal vertrouwd zijn met online streamingsdiensten. En dus past VTM zijn strategie voor die laatste doelgroep aan. Vanaf begin volgend jaar geen lineaire kinderzender VTM Kids meer, maar wel een behoorlijke uitbreiding van de ‘kids zone’ op VTM GO, dankzij een samenwerking met Studio 100.

De jongste kijkers zullen er naast vertrouwde titels als ‘Kabouter Plop’, ‘Maya de bij’ of ‘Hallo K3’ heel wat nieuwe reeksen als ‘Wickie de viking’, ‘Flin & Flo’ en ‘Lolly lolbroek’, films, zaalshows en muziekclips kunnen ontdekken. Het aanbod wordt vervolledigd met programma’s als ‘The Voice Kids’, ‘Echte verhalen: de buurtpolitie’ en ‘Vloglab’. Bovendien krijgt Studio 100 een eigen omgeving op VTM GO.

Steeds meer on demand

VTM wil met de maatregelen inspelen op de digitale gewoonten van het jongste publiek. “We volgen naar goede gewoonte de kijker. Dat doen we ook voor kinderen. Zij groeien op met online streamingdiensten en zijn gewend om te kijken wat ze willen, wanneer ze willen”, vertelt directeur streaming Calogero Macaluso. “We zien dat van de 4 tot 14-jarigen inmiddels 62% on demand naar tv kijkt. In 2010 was dat nog maar 13%. We willen er voor hen zijn op onze streamingdienst VTM GO. Dat we dat nu samen kunnen doen met Studio 100 maakt het voor kinderen nog interessanter. Zij maken nu al de titels die het best bekeken worden op VTM GO.”

Tijdens de kerstvakantie kunnen kinderen nog naar VTM Kids op tv kijken. Vanaf 9 januari krijgt de zender een andere invulling, maar daarover maakt het op een later tijdstip meer bekend. Het lineaire ochtendblok op de eigen kanalen voor de jongste kijkers blijft eveneens bestaan.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Tags (1)
35 reacties
DeLLiAnO
Freshman Allesweter
Berichten: 1085
Meer goede raad dan tante Kaat Een mailpaal! Ongelooflijk (maar waar)! Waar zijn die handjes?

VTM Kids stopt ermee op 9 januari 2023

Heb ook al gezegd dat ie moet stoppen met te bashen. Op de duur fok je mensen op voor niets

 


_______________________

If it's not a Bengal, then it's just a cat.
Rise and Rise again, until lambs become lions.
Tell me why are we, so blind to see, that the ones we hurt, are you and me.

janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

VTM Kids stopt ermee op 9 januari 2023

@TRL heeft wel een punt en is niet aan het bashen.

@Master-Magic je hebt uitgelegd waarom je geen link legt naar de bron, maar je kan wel vermelden wat je bron is. 

Het argument dat de info na een tijd verdwenen is van een webste om geen link te geven, vind ik behoorlijk zwak. In dit forum kan je genoeg linken vinden naar pagina's van Telenet die ook niet meer bestaan.  Maak het u gemakkelijk, geef de link weer en als die vijf minuten later niet meer werkt, dan is dat zo,

DeLLiAnO
Freshman Allesweter
Berichten: 1085
Meer goede raad dan tante Kaat Een mailpaal! Ongelooflijk (maar waar)! Waar zijn die handjes?

VTM Kids stopt ermee op 9 januari 2023

@janne_man 

Blijven zeggen kijk hij doet het weer, kijk ook op zen site, hij doet het weer...... Dat is blijven doorgaan vind ik. Er is een punt gemaakt, aan hem om er zelf de les uit te trekken.

We zijn volwassenen he, geen nest klein jong

 


_______________________

If it's not a Bengal, then it's just a cat.
Rise and Rise again, until lambs become lions.
Tell me why are we, so blind to see, that the ones we hurt, are you and me.

TRL
Freshman Veelweter
Berichten: 241
Full speed writing! Lezersgoud. Respect! Een bus vol! Topicvreter!

VTM Kids stopt ermee op 9 januari 2023

@Christof75 och wie het zegt, was het onderwerp Apple mss? voel je u weer persoonlijk aangesproken? 😘

toch even natrappen e, by the way super tevreden van mijn Google TV, mooi beeld en reageert snel... 😉

0 Likes
TRL
Freshman Veelweter
Berichten: 241
Full speed writing! Lezersgoud. Respect! Een bus vol! Topicvreter!

VTM Kids stopt ermee op 9 januari 2023

@janne_man dank u 👍

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

VTM Kids stopt ermee op 9 januari 2023

@TRL 

Waarom moet je zelf die na trap geven ? Dat is totaal nergens voor nodig. 

Laten we hier als normale volwassen mensen met elkaar om gaan in plaats van altijd die weerwoorden aan elkaar te geven. Vraag me dan toch af hoe kinderachtig we kunnen zijn om elke keer elkaar die na trap te geven. Laten we het voor iedereen hier leuk houden en elkaar daar waar nodig is te helpen en elkaar leren verdragen. 

Ik ga hier niet meer over in discussie want dat is totaal zinloos. Heb nu gezegd wat ik wilde zeggen en daar laat ik het bij ! 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Bjarne
Expert Moderator
Berichten: 504
Champagne, lezer van het jaar! Boek alvast het Sportpaleis! Waar zijn die handjes? JACKPOT!

VTM Kids stopt ermee op 9 januari 2023

Kijk, op deze community mag iedereen zijn of haar mening delen. 
Maar we vragen om dit respectvol te doen en elkaars mening ook te respecteren. Wij, de moderatoren, zullen er dan ook op toezien dat dit ook in dit topic gebeurd. 
Iedereen kan zich al eens vergissen. @Master-Magic, kan al eens gebeuren, is niet erg. Ik zie dat je het jaartal ondertussen al aangepast hebt. Bedankt om dit artikel te delen. Is inderdaad interessant om te weten. 

Om nog even terug te komen op mijn eerste punt: Ik verwijs voor iedereen graag nog eens naar onze spelregels waarin de regels van deze community en het omgaan met elkaar duidelijk vermeld staan.  Indien deze niet nageleefd worden zullen de moderatoren verdere stappen ondernemen.

 

Bedankt om hier rekening mee te houden.

 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.png?version=previewBjarne | Expert Moderator

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

TRL
Freshman Veelweter
Berichten: 241
Full speed writing! Lezersgoud. Respect! Een bus vol! Topicvreter!

VTM Kids stopt ermee op 9 januari 2023

VTM Kids verdwijnt vanaf 9 januari en wordt vervangen door VTM NON-STOP DOKTERS. Op VTM NON-STOP DOKTERS kan je 24 uur per dag naar ziekenhuisseries zoals Spoed, All Saints en House MD kijken.

 

bron: https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/zenderaanpassingen

 

wat daar de meerwaarde van is da moe je mij toch eens uitleggen ze 🙄

0 Likes
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

VTM Kids stopt ermee op 9 januari 2023

Veel beter dan kids programs,die er al in overvloed te zien zijn.

Met ziekenhuizen,dokters gaan er velen hun ogen open,welke ellende en miserie je daar dagelijks tegenkomt.

Het moet je maar overkomen.

 

0 Likes
Ex-Netweter
 

VTM Kids stopt ermee op 9 januari 2023

Ik denk dat ik binnenkort diene tv-box ga buiten smijten. En gewoon via mijn Apple TV enkel nog VTMGO, VRTMax en Netflix ga kijken. 

0 Likes
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

VTM Kids stopt ermee op 9 januari 2023

Zou mischien niet slechter zijn,van de 85 posten die ze aanbieden,zit ruim de helft zooi bij.

Soms 'n uur zappen,en nog niets gezien.Uiteindelijk knopje poppenkast af.

Ieder z'n mening.

0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

VTM Kids stopt ermee op 9 januari 2023

is er niemand die zich afvraagt wat ze gaan doen met het compact signaal aanbod, daar zat VTM Kids samen in een deelkanaal met NGC (National Geographic Channel),

nu VTM Kids verdwijnt, gaat daar dan VTM dokters op komen of gaat NGC een volledig kanaal worden.

een vraag die @Moderator of @Suzy kan navragen misschien.????


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Bjarne
Expert Moderator
Berichten: 504
Champagne, lezer van het jaar! Boek alvast het Sportpaleis! Waar zijn die handjes? JACKPOT!

VTM Kids stopt ermee op 9 januari 2023

Goede vraag, @Master-Magic. Ik heb het intern voor jou nagevraagd en kom er op terug van zodra we meer informatie hebben.


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.png?version=previewBjarne | Expert Moderator

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

BillyX
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 495
Waar zijn die handjes? Opgeruimd staat netjes! De race is begonnen! WOW!

VTM Kids stopt ermee op 9 januari 2023


@Master-Magic  schreef:

nu VTM Kids verdwijnt, gaat daar dan VTM dokters op komen of gaat NGC een volledig kanaal worden.

een vraag die @Moderator of @Suzy kan navragen misschien.????


Wat er bij Telenet staat te gebeuren weet ik niet. Maar Proximus gebruikers gaan op het kanaal van VTM kids op 9 januari het nieuwe VTM Non Stop Dokters te zien krijgen. Ik vermoed dat Telenet wel dezelfde strategie gaat nemen.


Telenet

BillyX

...gebeten om te weten...

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.



0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

VTM Kids stopt ermee op 9 januari 2023

@BillyX telenet heeft een gewoon digitaal aanbod en een compact signaal aanbod (wat vroeger het aanbod was analoog) en op dat aanbod zat VTM Kids gedeeld met NGC, 

nu VTM Kids stopt is er dus een verandering die niet gemeld wordt op de pagina van telenet van zenderaanpassingen.

is dus totaal anders met proximus dat een zelfde soort aanbod is zoals het gewone digitale aanbod.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes