|
26.716
netweters
|
166.105
antwoorden
|
|
22.285
vragen
|
Aangzien er op de tv gids nog niets te zien was, ben ik de programmagids van telenet eens gaan bekijken en daar zag ik o.a. de wedstrijden van het Belgische voetabl maar zonder de wedstrijden Van STVV tegen Lommel en die van Charleroi. Betekent dat dat die niet worden uitegzonden? Ik dacht nochtans begrepen te hebben dat alle wedstrijden zouden worden uitgezonden.
jawel hoor alles wordt uitgezonden, staat op een van de kanalen van DAZN, wanneer ; https://www.proleague.be/jpl-kalender
het wordt nog een beetje ingewikkelder : https://www.nieuwsblad.be/sport/voetbal/tweede-klasse-pas-vanaf-eind-september-volledig-te-zien-bij-...
In afwachting van een werkende tv-gids bij Telenet (DAZN 2 is zowaar aangevuld ondertussen) kan je hier op de site van de concurrentie wel raadplegen welke wedstrijden op welk DAZN-kanaal komen: https://sports.pickx.be/nl/
Want ondanks het feit dat er in de krantenartikels staat dat er maae 1 wedstrijd per speeldag van de Challenger Pro League wordt uitgezonden heeft Proximus blijkbaar toch bericht gehad dat er echt wel meerdere wedstrijden op de Pro League-kanalen komen want zij spreken van 4 wedstrijden op de eerste speeldag.
Op de forums veel geklaag omdat ze niet alles kunnen zien
Hebben ze in de winkel verkeerde info gedeeld of wisten de verkopers ook niet hoe het geregeld was
Mensen willen hun wedstrijd zien maar die wordt niet uitzonden wel op de Dazn app
De zeer grote ploegen zullen als kan uitgezonden worden op de 2 schermen
Ik betaal ondertussen wel 34.99€ per maand voor een product waar ik momenteel niet kan kijken wanneer een uitzending start. Die ik niet kan opnemen, kan terugkijken vanaf het begin. Ik mag hopen dat Telenet hier zo snel mogelijk een oplossing voor heeft. Nu is het wel meteen duidelijk waarom die eerste 3 maanden 10€ korting is. Aangezien dit echter niet vermeld werd mag ik hopen dat dit zlsnog op een andere manier gecompenseerd wordt. 34.99€ voor een premium sport abonnement, dan mag er ook wel premium dienstverlening tegenover staan.
Ze gaan hun best doen om de nieuwe Dazn app te bouwen voor de Telenet klanten
Volgens ik gelezen heb moeten andere aanbieders nog langer wachten op hun Dazn app
Maar de Playsport app is beschikbaar voor een deel van de sporten al
Ik heb zonet al voor de 4de keer deze week nog eens naar Telenet gebeld. Er werd mij gezegd dat alle wedstrijden van dit weekend worden uitgezonden, maar als ik zei dat er niets staat in de TV-gids kon ze me daar geen verklaring voor geven.
Trouwens, die klantendienst van hen zit in verschillende landen en velen van die medewerkers spreken onverstaanbaar Nederlands en begrijpen ook niet alles. Deze week duurde het bijna 10 minuten eer ze de naam en het adres van de contracthouder correct had genoteerd. Zelfs na 3 keer alles gespeld te hebben, was ze verkeerd. Die klantendienst is gewoon een regelrechte ramp! Och ja, vanavond en de rest van het weekend rond het uitzenduur van wedstrijden maar checken en hopen of het wordt uitgezonden en op welk kanaal.
Vrijdag 7 augustus
Zaterdag 8 augustus
Zondag 9 augustus
Hopelijk is dit het juiste schema qua wedstrijden en aanvangsuren. Ik keek nu net ook op de TV-gids, maar nog steeds niet aangevuld. Geduld is blijkbaar een schone deugd.
is het juiste, en als je het wil nakijken ; als je je tv aanzet, druk je met je afstandsbediening op het huisje : wat naar beneden gaan en je zult een tegel tegenkomen waarop als die indrukt het speelschema ziet staan
Inderdaad! Weer wat slimmer geworden. Dank je, Abba001!
Even inpikken, zodat jullie ook op de hoogte zijn van de juiste informatie.
TV-gids DAZN-kanalen
We stelden inderdaad vast dat er een problemen zijn met de DAZN-kanalen waardoor de tv-gids de inhoud van deze 4 DAZN-kanalen niet toont. Momenteel zie je "geen uitzending" staan. De DAZN-kanalen werken dus wel gewoon, het is enkel de tv-gids weergave die geïmpacteerd is. Er wordt gewerkt om dit zo snel mogelijk (normaal vandaag) op te lossen, excuses voor het ongemak dat dit met zich meebrengt!
Challenger Pro League
In verband met de Challenger Pro League die start op 14 augustus, hiervan is inderdaad slechts een deel te zien via de DAZN lineaire kanalen. Meer specifiek elke vrijdag 1 match via het DAZN 2 kanaal, te beginnen met Sporting Hasselt - Dender op 14 augustus om 20:00. En het is DAZN dat deze programmatie kiest trouwens.
Vanaf 27/09 krijg je als klant via het 'Play Sports + DAZN Total' of het 'DAZN via Play Sports'-product ook toegang tot de volledige DAZN-app, die ook op onze Telenet TV-box staat, inclusief alle tweede klasse matchen per speeldag. In het artikel van het Nieuwsblad staat er hier trouwens wel een fout over: want elke 'DAZN via Play Sports'-klant krijgt toegang tot de DAZN-app vanaf 27/09, niet enkel de klanten die een TV-box hebben bij Telenet, evengoed klanten zonder TV-box. Dus bijvoorbeeld ook een klant met 'Play Sports + DAZN Total' of 'DAZN via Play Sports' en enkel mobiel of enkel internet bij Telenet.
DAZN lijkt ook de rechten voor het Portugese voetbal te hebben. Voor morgen staat de wedstrijd Estrela - Sporting momenteel gratis op de DAZN-app. Ook de Ligue 2 zit in het DAZN-pakket, maar daarop zullen we moeten wachten tot einde september. Zondag is er nog meer Portugees voetbal met ook gratis op de app Porto - Alverca en Benfica - Academico Viseu.
Ook via de Pickx-kalender zie ik ondertussen dat er naast de 4 (!) wedstrijden uit de Challenger Pro League (in tegenstelling tot 1 die zowel Telenet zelf meldt als de krantenartikels van gisteren) ook volgende wedstrijden uit het buitenland volgend weekend te bekijken zijn op de lineaire DAZN-zenders:
Voor het weekend erna (21/8-24/8) is er nog geen Belgisch voetbal ingevuld maar wel volgende buitenlandse matchen:
Dus ook al hebben we tot einde september maar een beperkt aanbod ipv de volledige app, het aanbod wordt gelukkig opnieuw ferm uitgebreid tegenover vorig seizoen want dan was het soms maar mager met enkel de Premier League, Bundesliga en Eredivisie in het weekend.