Beantwoorden
Josse
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Primeur! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

programmatie klopt niet

Ik merk op dat de programmatie niet klopt met de werkelijkheid. Bijna alle programma s, series of filmen die ik heb opgenomen missen het einde. Dit is zeer frustrerend (landen) ik begrijp dat er extra uitzendingen zijn maar het is bijna op elke zender.

17 reacties
Ex-Netweter
 

programmatie klopt niet

Welk toestel heb je? TV-box of Digicorder?

louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

programmatie klopt niet

@Josse 

Zijn dat serieopnames op de tv-box?

Het verloren einde is dat na de mededeling met de vraag om volgende aflevering te starten?

Indien 2x ja: selecteer dan niet naar volgende aflevering en laat hem gewoon doorlopen. Dan heb je het einde wel.

@SuzyIk ben dat vergeten te melden, maar er loopt iets mis op het einde bij overgang naar een volgende opgenomen aflevering. Er worden enkele minuten afgeknipt.


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

programmatie klopt niet


@louishufk  schreef:

...

@SuzyIk ben dat vergeten te melden, maar er loopt iets mis op het einde bij overgang naar een volgende opgenomen aflevering. Er worden enkele minuten afgeknipt.


@louishufk je bedoelt bij een serieopname op de TV-box? Dus 2 afleveringen na elkaar, dan wordt de 1ste aflevering op het einde te vroeg gestopt? Vind je deze "verloren" minuten dan wel nog terug op de daaropvolgende aflevering of ook niet? 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

programmatie klopt niet

@Suzy 

De veronderstelling die je maakt is juist.

De verloren minuten staan op de juiste opname (de eerste), maar worden niet getoond als je niets doet. Het keuze menu komt te vroeg op het scherm en als je geen keuze maakt stap je te vroeg over.

Vooraan lijkt er ook iets mis. Volgens mij wordt het begin van de opname niet juist gekozen. Dat moet ik nog eens uitzoeken.


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

programmatie klopt niet

Niet moeilijk dat de programmatie niet klopt. Op bijna elke zender is er een uitgebreider nieuwsbulletin met verschuivingen tot een half uur tot gevolg. Ik denk niet dat programma's opnemen gebeurt door een signaal in het programma zelf zoals het vroeger met sommige videorecorders gebeurde maar gewoon op het ingestelde uur zoals in de programmatie voorzien is.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

programmatie klopt niet

@igvfer 

Het verschil was te klein om veroorzaakt te zijn door een uitgelopen nieuwsuitzending. En als ik me niet vergis was het op ZES. Die kunnen alleen uitgelopen reclameblokken hebben.

Ik ga het terug uitzoeken.


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

programmatie klopt niet

@Suzy 


@Suzy  schreef:

@louishufk  schreef:

...

@SuzyIk ben dat vergeten te melden, maar er loopt iets mis op het einde bij overgang naar een volgende opgenomen aflevering. Er worden enkele minuten afgeknipt.


@louishufk je bedoelt bij een serieopname op de TV-box? Dus 2 afleveringen na elkaar, dan wordt de 1ste aflevering op het einde te vroeg gestopt? Vind je deze "verloren" minuten dan wel nog terug op de daaropvolgende aflevering of ook niet? 


Ik heb het nog eens uitgezocht en heb het probleem teruggevonden.

Alleen kan ik moeilijk zeggen dat het een algemeen probleem is. Als er nog niet verder naar gekeken is mag je alle inspanningen wel stoppen voor wat ik dacht aan te brengen. Sorry voor het vals alarm.


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

programmatie klopt niet

@louishufk geen probleem! Als je toch het toch nog zou tegenkomen, laat het dan zeker even weten met wat voorbeelden (zender/programma/tijdstip/datum). Ik heb het zelf alleszins nog niet gemerkt, maar ik neem ook niet vaak programma's met meerdere afleveringen vlak na elkaar op, nu ik er over nadenk. 😁

 

@igvfer de programmatie is inderdaad hier en daar geïmpacteerd wanneer er een extra nieuwsuitzending last minute wordt uitgezonden. Hopelijk valt dit niet al te vaak meer voor! 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

programmatie klopt niet

@Suzy en @louishufk 

 

Ik heb de laatste tijd wel een serie opgenomen die elke donderdag drie afleveringen na elkaar op de buis komt. (Blacklist op zes).

Wanneer ik die kijk kom ik nergens aan en die drie afleveringen gaan netjes in mekaar over. Het kan wel zijn dat de de overgang niet precies op het einde/begin van een aflevering is, maar ik ben nooit iets kwijt. En krijg het ook niet dubbel.

Ik heb wel nog een digicorder, dus niet het nieuwe spul.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

programmatie klopt niet

@StefaanH daar zit het verschil, op de digicorder word het perfect getimed opgenomen, op de telenet tv box kan het eens verkeerd gaan.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

programmatie klopt niet


@Master-Magic  schreef:

@StefaanH daar zit het verschil, op de digicorder word het perfect getimed opgenomen, op de telenet tv box kan het eens verkeerd gaan.


Het kan op de digicorder ook verkeerd gaan hoor .. nog niet zo lang geleden, een opname van "Midsomer Murders" op 1. Ik had de pech van die pas meer dan een week erna te willen bekijken (waardoor terugkijk TV niet meer lukte) en wat bleek: het eerste half uur was nog het vorige programma en mijn aflevering stond er dus maar half op. Ik heb dus geen flauw idee hoe het afgelopen is ....

 

Dat is nu eens iets dat in de tijd van de videorecorder beter geregeld was: je programmeerde een opname en de zender stuurde een signaal uit wanneer dat programma effectief begon en eindigde. Altijd netjes opgenomen. Waarom kan dat in de huidige digitale wereld niet meer? Nu moeten we uit voorzorg steeds een halfuur ervoor en een half uur erna (want een kwartier is dikwijls nog te weinig) mee opnemen. Van plaatsverkwisting gesproken... En je kan conflicten creëren door teveel overlappende opnames tegelijk terwijl dat niet het geval zou zijn moesten ze hun agenda respecteren.

En zoals hoger gezegd, zelfs dan kan je nog pech hebben ...

 

Vooruitgang is soms toch wel achteruitgang hoor ...


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Ex-Netweter
 

programmatie klopt niet

@StefaanH 

Daar zit bij de TV-box een voordeel en een nadeel.

-Voordeel: onbeperkt aantal gelijktijdige opnames dus geen conflicten.

-(klein) Nadeel: neemt standaard 15 minuten op voorhand op en 30 minuten erna.(niet instelbaar). Hierdoor een zelden keer dat het laatste er niet op staat.

Bij aaneensluitende opnames wordt er overlappend opgenomen. Dwz dat bij die aaneensluitende opnames bij de eerste opname die 30 minuten erna ook op staan en bij de 2de opname ook de 15 minuten ervoor.

louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

programmatie klopt niet


@Suzy  schreef:

@louishufk geen probleem! Als je toch het toch nog zou tegenkomen, laat het dan zeker even weten met wat voorbeelden (zender/programma/tijdstip/datum). Ik heb het zelf alleszins nog niet gemerkt, maar ik neem ook niet vaak programma's met meerdere afleveringen vlak na elkaar op, nu ik er over nadenk. 😁

 

@igvfer de programmatie is inderdaad hier en daar geïmpacteerd wanneer er een extra nieuwsuitzending last minute wordt uitgezonden. Hopelijk valt dit niet al te vaak meer voor! 


@Suzy @StefaanH 

Bij mij kwam het probleem voor bij een serie opname van 1 aflevering per week. Er was dus niets verloren aangezien er telkens die uitloop van 30 min is. Alleen de automatische overstap gebeurde niet op het juiste ogenblik.

Waarover heb ik het: op zender ZES, de laatste drie opnames van Lucifer.

Misschien was er daar wel iets mis met de programmatie.


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Josse
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Primeur! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

programmatie klopt niet

Digicorder

0 Likes