|
26.320
netweters
|
163.679
antwoorden
|
|
21.981
vragen
|
Hoi,
Opgelost! Ga naar oplossing.
Net nog even contact gehad. dit is wat zij zeggen dat je kan proberen maar werkt niet voor mij . misschien voor iemand anders wel, ik hoor het graag.
Service
Ik neem contact met u op naar aanleiding van uw verzoek betreffende uw TCL 55T8B-televisie, die problemen heeft met het herkennen van de CI+-module.
Het spijt me te horen dat u problemen ondervindt met uw product. Ik begrijp hoe frustrerend het kan zijn wanneer u niet volledig gebruik kunt maken van alle functies.
Om de problemen die u ervaart op te lossen, verzoek ik u onderstaande stappen te volgen:
1. Schakel de tv volledig uit en weer in (power-cycle)
Trek de stekker van de tv uit het stopcontact.
Verwijder alle kabels, inclusief de CI+-module en smartcard.
Wacht minstens één minuut voordat u de tv weer aansluit op de stroom.
2. Start de tv opnieuw op zonder iets te installeren
Zet de tv aan.
Sla de Google TV-installatie over wanneer hierom wordt gevraagd.
Sla ook de Wi-Fi-installatie voorlopig over.
3. Plaats de CI+-module pas wanneer de tv volledig is opgestart
Controleer of de smartcard correct in de module is geplaatst.
Plaats de module stevig in de CI-sleuf.
Wacht om te zien of de authenticatiemelding verschijnt.
4. Controleer de coaxkabel en het signaal
Een zwak of instabiel signaal kan de CI+-authenticatie verhinderen. Controleer of de kabel correct is aangesloten en niet beschadigd is.
Laat mij weten of het probleem is opgelost nadat u deze stappen heeft uitgevoerd.
Indien u nog steeds problemen ondervindt, kan ik dit verder voor u onderzoeken. Gelieve in dat geval de volgende documenten aan te leveren:
Een kopie van de aankoopfactuur;
Het adres waar de tv zich momenteel bevindt en uw contacttelefoonnummer;
Een foto van de sticker op de achterkant van de tv met het serienummer (begint met Z, T of C, gevolgd door 10 cijfers);
Korte video’s waarop het defect zichtbaar is. Indien de bestanden te groot zijn, kunt u gebruikmaken van Google Drive .
Ik zou het zeer op prijs stellen indien u ons vóór 18/02/2026 een antwoord kunt sturen. Anders wordt uw dossier gesloten en dient u, indien u nog hulp nodig heeft, een nieuw dossier te openen.
Voor verdere informatie blijf ik graag tot uw beschikking.
Met vriendelijke groet,
George
TCL Service
Heb ik allemaal gedaan, nu gaan ze een afspraak maken om de TV te laten ophalen door een externe firma.
Mogelijks zal je deze min. 3-tal weken kwijt zijn.
Dergelijke stappen zijn allemaal doorlopen van mij, probleem ligt niet bij de TV zelf maar bij de firmawere volgens mij (of een nieuwe bord en CI-connecter erin plaatsen)
Ik heb sinds gisteren contact met TCL deze hebben mij nieuwe software ( firmware) doorgestuurd via de tv maar het is nog niet opgelost.
Ik moet wel zeggen dat TCL wel heel snel reageert op mijn mails.
Ik ga jullie verder op de hoogte houden.
Groetes Jona
Er gaat de laatste tijd veel negatieve reclame rond , niet goed voor Tcl
De verkoop zal ook ingestort zijn maar dat komt ook door de prijzen te verhogen veel te hoog dat vind iedereen
dan koop je een a merk en geen b merk als de prijs de zelfde is
Wat noem je een b merk?
TCL is na Samsung de grootse producent van televisietoestellen in de wereld 🤔
Op de 3de en 4de plaats staan resp. Hisense en LG
Het blijft een b merk voor ons
In Amerika is Hisense , TCL grote merken maar zijn niet de zelfde tv als hier
En TCL gaat de productie van Sony overnemen, dit zal ook veel veranderen voor Sony dat nu al top tv’s maakt dat jarenlang meegaan, heb nog een Sony tv staan van 15 jaar oud dat nog perfect werkt.
niks aan, dat zal met de toekomst niet zo snel meer lang mee gaan spijtig genoeg.
Dat klopt de japanner zullen dit niet graag horen over TCL
Maar ze hadden geen keuze het was hun of volledig stoppen met tv
Nu was al erg dat ze niets nieuw uitbrachten
En de rest wel elke 6 maand iets (nieuw )
Vroeger zo een goed merk en kwaliteit
Nu is ook minder zeker de apps en problemen dat niet worden meteen aangepakt
maar daar voor moeten er ook nog mensen zijn daar zal probleem liggen
Iets dat je overal eens hoort mensen die hun vak kennen
6 maart komt er een technieker van CE repair langs voor een herstelling aan huis volgens de mail. Hopelijk is het dan opgelost. Met de app van telenet tv doet hij ook raar,start de app op en dan krijg ik zwart beeld dan moet ik terug gaan en dan pas kan ik mijn kanaal selecteren. Wat een gedoe, had beter mijn oudere Samsung laten hangen daar had ik nooit problemen mee:-(
Benieuwd naar het resultaat. Hou ons alvast op de hoogte 👍
Zoals beloofd, vandaag technieker van CE repair thuis gehad voor herstelling. Hij heeft het moederbord verandert maar werkt nog niet zelfde probleem.
Nu is het afwachten tot ze contact met me opnemen voor een oplossing. zodra ik iets weet zal ik het met jullie delen. Groetjes en fijn weekend.
Had het eerlijk gezegd verwacht dat het niet zou werken.
Na meer dan een jaar heb ik het opgegeven en maak gebruik van de compensatie van Telenet. Kan nu eindelijk het maximum uit mijn TV halen.
Bedankt voor de info benieuwd wat de volgende stap is
Laat het ons horen
Heb het ondertussen ook opgegeven, CI+module van Telenet zijn niet actief te krijgen op sommige TCL tv's. Twee TCL toestellen in bezit (800 reeks) met hetzelfde probleem. De Telenet-TVapp die werkt naar behoren op de TV's. Een test met een TNT pcmcia kaartje voor ontvangst Franse satelliet kanalen werkt in beide TCL tv's zonder problemen. Gelukkig kan men dankt zij "GoogleTV" besturingssysteem de nodige TV-apps installeren. Bij deze.... probleem omzeilt.
De CI+ modules doen nu dienst in Samsung toestellen.
Vandaag is er weer een technieker aan huis geweest, maar geen oplossing.
Hij heeft nu informatie verzameld op een USB en gaan het verder uitzoeken.
Laat jullie nog wel weten hoe het afloopt.