Beantwoorden
alien51
Freshman Meerweter
Berichten: 77
De vernieuwde WIGO? De vlam zit erin. Goed bezig! Complimentendag

CNN niet meer in HD ?

Waarom is CNN niet meer in HD ? De prijzen stijgen , maar de kwaliteit ?

Tags (3)
16 reacties
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

CNN niet meer in HD ?

omdat die mux vol zit met zenders voor Vlaanderen en Brussel 😉 


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2584
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

CNN niet meer in HD ?

Is er op termijn een oplossing mogelijk om meerdere zenders weer in HD te zetten (lees meer plaats op de mux), of zal dit altijd ten koste gaan van andere zenders?

Misschien ook live kijken omschakelen naar iptv?


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

CNN niet meer in HD ?

@alien51 voor de zender CNN is men momenteel omgeschakeld van HD naar SD broadcasting omwille van een probleem met de aanlevering. Er is een alternatieve aanlevering gevraagd om terug HD te kunnen aanbieden, maar de timing hiervan is nog niet gekend.

 

Dit is met andere woorden effectief een gekend probleem en hier wordt aan gewerkt! 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

CNN niet meer in HD ?

@Suzy En toch merk ik op de andere zenders mindere kwaliteit van het beeld omdat er meer zenders opstaan in sd en HD, want nu staan er zenders op dat op een andere mux ook staan.

is sinds voor de vakantie dat er meer opstaan, alsook namen van de analoge zenders die er opstaan dat werken.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

CNN niet meer in HD ?

@Master-Magic zijn dat niet de zenders die van kanaal veranderd zijn? Zij blijven nog een hele tijd staan op de oude plaats, sommigen met de melding dat ze nu op een ander kanaal zitten en anderen met een blanco scherm.

0 Likes
Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

CNN niet meer in HD ?

@Master-Magic @janne_man op 26/04 zijn er inderdaad zenderverschuivingen geweest waarvoor je als klant een pancarte te zien kon krijgen. Die kreeg je enkel te zien als je toestel de aanpassingen niet automatisch overnam.

 

Het waren de zenders: MTV, Ment TV, Nick Jr., Nickelodeon/Spike HD, Yelo TV kanaal, TLC, AB3, Plug RTL, Radio Maria, TOPradio, ROXX, NRJ, Family Radio, MTV Live, OUTTV, NickToons, vlaamsparlement.tv, Stories en Dobbit TV. 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

CNN niet meer in HD ?

@Suzy @janne_man Er staan nog een heleboel zenders op dat beeld geven maar een andere naam hebben en zenders met een tv naam en waar er een radio zender op zit.

op de zenders die verhuist zijn en nog met naam er op staan op de kabel komen in de meeste gevallen niks blijft het beeld zwart, 

het is op 1 mux waar bv infokanaal staat als naam en in het Frans ook en geen beeld geeft, net of het de analoge zender namen zijn die ze er tussen hebben gezet, bv arte/france5 staat er ook tussen, denk dat het de Brusselse analoge zenders zijn.

zijn de zendernamen maar niet op alles is er beeld.

en net op die mux zit die CNN dat slecht beeld heeft. En nog enkele andere die op die mux zitten, beetje te vol 😉 


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2584
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

CNN niet meer in HD ?

Sorry @Master-Magic ik krijg dit niet gelezen 😉


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

CNN niet meer in HD ?

@Steven-E Verschillende digitale zenders worden door een toestel met de naam  multiplexor samengevoegd tot één signaal met een hogere frekwentie. Dat signaal neem de plaats in van één analoog signaal. Het kanaal van zo een samengevoegd signaal wordt een mux genoemd.

 

De zaken die @Master-Magic beschrijft zal de doorsnee gebruiker niet merken. De Digicorder, Digibox en TV-Box zullen normaal  gezien alleen maar de actieve kanalen tonen. Dit is ook zo voor de tv met een kaartje, tenminste als deze tv's voorkomen in de lijst van Telenet.

 

Het woord kanaal heeft verschillende betekenissen. Kanaal kan de frekwentie aanduiden waarop uitgezonden wordt (zoals hierboven gemeld wordt dat mux genoemd). Kanaal kan ook nummer zijn je tv of Digicorder, Digibox of TV-box. Met kanaal kan ook het signaal bedoeld worden dat de zender aan Telenet bezorgt. De context maakt dat doorgaans wel duidelijk. 

janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

CNN niet meer in HD ?

@Master-Magic @Suzy 

Ik heb zo pas een volledige scan gedaan op mijn tv (geen opgave van netwerk). Met een usb-stick  heb ik alles overgebracht naar een rekenblad.

Ik heb daarna een snelle scan gedaan zoals beschreven in de handleiding van tv met een kaartje.Met een usb-stick heb ik dit eveneens overgebracht naar een rekenblad.

 

Met de volledige scan krijg ik een aantal diensten kanalen, hiermee houd ik verder geen rekening.

Met de snelle scan krijg ik alle regionale zenders (zonder dat er een signaal achterzit), hiermee houd ik verder geen rekening.

Ik sorteer beide lijsten op zendernaam en vergelijk ze. Dit zijn mijn vaststellingen:

Bij de volledige scan heb ik op 346 MHz zowel Baby als Baby TV. In de snelle scan heb ik enkel Baby TV. Inhoudelijk zijn beiden identiek met inbegrip van de beschikbare talen (off topic: heel interessant met kleuterliedjes Engels, Frans of Nederlands leren). (Digicorder heeft ook enkel Baby TV.

Bij de volledige scan heb ik de radiozender Christmas (ik vermoed dat je hier wel het hele jaar muziek op hebt) maar in de snelle scan en op de Digicorder is die alleen maar zichtbaar in de ruime kerstperiode en augustus hoort daar niet bij.

Bij de volledige scan heb ik TVP Polonia (128 MHz) en niet met de snelle scan. Digicorder heeft evenmin deze zender.

ik herinner me dat er vroeger een paar zenders waren die enkel  in bepaalde regio's beschikbaar waren (zoals de Poolse tv-zender). 

Als het bij @Master-Magic anders is, en er nog meer dubbels zijn, dan lijkt het me dat er ergens een 'zendmast' niet bijgewerkt is (uiteraard is geen zendmast, maar ik heb geen idee hoe die lokale punten genoemd worden van waar de dvb-c  signalen verstuurd worden. Minstens één per regio als is het maar om de regionale zenders in de juiste regio te verdelen).

 

 

 

0 Likes
Bielgeets
Experienced Weetjesweter
Berichten: 27
Smile! Say what?! On a roll... De 3 wijzen!

CNN niet meer in HD ?

Inderdaad de aanlevering van CNN HD is plots van de Astra satelliet (28.2  graden oost) verdwenen !

En de overige satellieten die CNN uitzenden zijn in SD kwaliteit (576p) 

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

CNN niet meer in HD ?

In mijn vergelijking had ik 23 kanalen genegeerd omdat ze geen naam hebben en ze leeg lijken. Deze  komen ook niet voor in de snelle scan.

Ik heb de volledige scan opnieuw gedaan en deze kanalen één per één bekeken.

Op 120, 128, 298, 306, 314, 330, 338, 346 354, 362, 370, 378, 386, en 394 MHz krijg ik op mijn tv de melding Service niet beschikbaar.

Op 298 MHz krijg is extra Vlaams Parlement (normale plaats op 402 MHz), Stories (normale plaats op 402 MHz) en Dobbit TV (normale plaats eveneens op 402 MHz).

Op 322 MHz is er een info kanaal voor de TV-Box (hoe radio beluisteren).

Op 503 MHz, 522 MHz en 546 MHz (deze laatste 2 kanalen) krijg ik de melding Kan CI-service  niet weergeven (testen 4k tv?).

De tweede 546 MHz kwam soms zonder foutmelding door en in de kank info stond dan Dolby Digital. 

Dus alles bijeen zijn er vier zenders die dubbel worden verdeeld.

0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

CNN niet meer in HD ?

Die vanaf 500 MHz die je ziet zijn tijdelijke On demand muxen, op die 298 zitten er meer maar kennelijk zien tv’s ze niet.

die van service niet beschikbaar zijn epg files voor de zenders 😉 

dan zie je die zenders niet van Brussel dat er opstaan met naam en andere zenders er opzitten.

want bv la une staat er op als sd versie van Brussel want voor ons is het een HD versie la une HD.

en nog andere zenders dat in sd in Brussel zit en dat wij in HD hebben, maar bv infokanaal zie ik ook in het Nederlands en Frans dat analoog op de kabel zit in Brussel.

heb ergens gelezen dat ze in Brussel het analoge gedeelte gingen stoppen om enkel nog digitaal aan te bieden, 

weet niet of dit officieel is of een roddel.

daar kan enkel Telenet op antwoorden.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

CNN niet meer in HD ?

@Master-Magic @janne_man dat is heel wat informatie! Zelf ben ik niet zo thuis in de muxen en de signalen van de zenders. Heb jullie bevindingen eens doorgestuurd naar enkele collega's.

 

Keep you posted! 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.