25.251
netweters
|
155.948
antwoorden
|
21.060
vragen
|
Mijn ouders kregen toevallig vorige week mail dat CI kaartjes niet meer geactiveerd zouden kunnen worden per 1 september. Jammer, want dat is nog altijd 5 jaar voor de zogezegde ban van DVB-C.
Gaat men zich inlezen in de materie, dan doet Telenet dat allemaal om sneller internet aan te kunnen bieden.
Allereerst gezegd dat ik het erg jammer vind dat de optie DVB-C - Ci+ kaartje gaat verdwijnen vind ik het nog erger dat men in Nederland dat op een andere manier voor mekaar kan krijgen. Zij gaan blijkbaar met variabele bitrates werken om plek te maken op de kabel.
https://tweakers.net/nieuws/237850/ziggo-stapt-voor-dvb-c-over-op-variabele-bitrates-en-nieuwe-codec...
Bij ziggo hebben ze ook de ambitie om naar 8Gbps te gaan voor download. Waarom kan Telenet dat dan ook niet doen?
Je zegt 'over 5 jaar' en op de site van Wyre zie je dat het inderdaad gepland is tegen 2030, maar Telenet zou Telenet niet zijn als ze het signaal al vroeger zouden stoppen. Het feit dat ze niet meer willen activeren vanaf 1 september is een teken aan de wand.
Deze variabele bitrate wordt al toegepast niet bij alles
In Nederland zijn ze verplicht om in te grijpen wand gaat niet goed
Glasvezel gaat heel hard daar
Ziggo zit anders in elkaar dan Telenet. In NL zitten ze in slechtere papieren en waarschijnlijk gaan ze bij Liberty Global Ziggo in de verkoop zetten.
Die variabele bitrate van de zenders brengt wel eens slechte beeld kwaliteit en de klanten klagen.
Telenet zit in betere papieren en is 100% van de LG groep en Ziggo voor 50%.
@raverke95 schreef:Bij ziggo hebben ze ook de ambitie om naar 8Gbps te gaan voor download. Waarom kan Telenet dat dan ook niet doen?
Simpel: omdat Telenet fiber aan het uitrollen is, waarbij je (mits bijbetalen) al 8,5 Gbps download hebt.
Jullie vergeten dat de bandbreedte bij ziggo hoger is dan bij telenet momenteel en telenet dus minder muxen vrij heeft dan een ziggo.
Telenet zit ook met een aantal freq dat gestoord zitten in meerdere plekken waardoor er geen gebruik van gemaakt kan worden,
een tijdje geleden is er een freq in het begin van de band moeten verhuizen omdat daar sport zenders opzaten dat geplaagd zaten met storing door buitenaf dat op dezelfde freq zat te zenden en zo storing gaf in vele gebieden.
die hebben ze dan hoger gezet en het probleem was opgelost, nu zetten ze die lagere freq in voor internet, en denk dat daar soms problemen mee komen bij klanten voor het internet dat een kanaal opeens niet goed meer werkt.
daarom dat telenet hogere freq moet inschakelen om het internet te kunnen verhogen en daar zijn ze mee bezig.
het aantal muxen voor tv komt wel stilaan overeen met telenet bij Ziggo, nu nog dezelfde Ateme encoders en Statmux met VBR gebruiken en we krijgen hetzelfde als in Ziggo gebied bij Telenet.
ik weet niet of telenet dat al gebruikt of niet, daar kan enkel de @Moderator misschien uitleg over krijgen als ze dit mogen vertellen van hogerhand 😉 (voor de tijd dat het DVB-C aanbod nog beschikbaar is).