Beantwoorden
raverke95
Experienced Meerweter
Jij #DTV. Goed bezig! Full speed writing! BINGO! De volle 100!

DVB-C stopt wegens ruimtegebrek,Ziggo lost op

Mijn ouders kregen toevallig vorige week mail dat CI kaartjes niet meer geactiveerd zouden kunnen worden per 1 september. Jammer, want dat is nog altijd 5 jaar voor de zogezegde ban van DVB-C.

Gaat men zich inlezen in de materie, dan doet Telenet dat allemaal om sneller internet aan te kunnen bieden. 
Allereerst gezegd dat ik het erg jammer vind dat de optie DVB-C - Ci+ kaartje gaat verdwijnen vind ik het nog erger dat men in Nederland dat op een andere manier voor mekaar kan krijgen. Zij gaan blijkbaar met variabele bitrates werken om plek te maken op de kabel.
https://tweakers.net/nieuws/237850/ziggo-stapt-voor-dvb-c-over-op-variabele-bitrates-en-nieuwe-codec...

Bij ziggo hebben ze ook de ambitie om naar 8Gbps te gaan voor download. Waarom kan Telenet dat dan ook niet doen?

14 reacties
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Tag away, my dear! TAGGING MASTER! Professional organizer! Krak 2017

Je zegt 'over 5 jaar' en op de site van Wyre zie je dat het inderdaad gepland is tegen 2030, maar Telenet zou Telenet niet zijn als ze het signaal al vroeger zouden stoppen. Het feit dat ze niet meer willen activeren vanaf 1 september is een teken aan de wand.

Bjørn (sb) | Ere-Krak
  An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
luc55
Experienced Meesterweter
De gouden postveer is voor jou Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. Jij Netweters wikipedia!

Deze variabele bitrate wordt al toegepast niet bij alles 

In Nederland zijn ze verplicht om in te grijpen wand gaat niet goed

Glasvezel gaat heel hard daar 

K-330
Professional Veelweter
Opgeruimd staat netjes! Jij #DTV. Goed bezig! WOW! De magic number!

Ziggo zit anders in elkaar dan Telenet. In NL zitten ze in slechtere papieren en waarschijnlijk gaan ze bij Liberty Global Ziggo in de verkoop zetten. 

Die variabele bitrate van de zenders brengt wel eens slechte beeld kwaliteit en de klanten klagen.

Telenet zit in betere papieren en is 100% van de LG groep en Ziggo voor 50%.

WG94
Freshman Meesterweter
PhD in problem solving! Jij bent geliefd! De nieuwe Einstein! De slimste mens? Dat ben jij.

@raverke95  schreef:

Bij ziggo hebben ze ook de ambitie om naar 8Gbps te gaan voor download. Waarom kan Telenet dat dan ook niet doen?

Simpel: omdat Telenet fiber aan het uitrollen is, waarbij je (mits bijbetalen) al 8,5 Gbps download hebt.

WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
Master-Magic
Professional Superweter
TAGGING MASTER! Professional organizer! Dat verdient een trofee! Organisatietalent!

Jullie vergeten dat de bandbreedte bij ziggo hoger is dan bij telenet momenteel en telenet dus minder muxen vrij heeft dan een ziggo.

Telenet zit ook met een aantal freq dat gestoord zitten in meerdere plekken waardoor er geen gebruik van gemaakt kan worden, 

een tijdje geleden is er een freq in het begin van de band moeten verhuizen omdat daar sport zenders opzaten dat geplaagd zaten met storing door buitenaf dat op dezelfde freq zat te zenden en zo storing gaf in vele gebieden.

die hebben ze dan hoger gezet en het probleem was opgelost, nu zetten ze die lagere freq in voor internet, en denk dat daar soms problemen mee komen bij klanten voor het internet dat een kanaal opeens niet goed meer werkt.

daarom dat telenet hogere freq moet inschakelen om het internet te kunnen verhogen en daar zijn ze mee bezig.

het aantal muxen voor tv komt wel stilaan overeen met telenet bij Ziggo, nu nog dezelfde Ateme encoders en Statmux met VBR gebruiken en we krijgen hetzelfde als in Ziggo gebied bij Telenet.

ik weet niet of telenet dat al gebruikt of niet, daar kan enkel de @Moderator misschien uitleg over krijgen als ze dit mogen vertellen van hogerhand 😉 (voor de tijd dat het DVB-C aanbod nog beschikbaar is).

Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be

Fiber: 8500/2400
Area57_1
Professional Veelweter
De race is begonnen! WOW! De magic number! De vernieuwde WIGO?

Er bestaat ook nog Compact signaal, waar je geen CI+ kaartje voor nodig hebt:  Compact signaal instellen op je tv 
De kwaliteit en het zenderaanbot is wel beperktes dan met een CI+

raverke95
Experienced Meerweter
Jij #DTV. Goed bezig! Full speed writing! BINGO! De volle 100!

@Master-Magic  schreef:

daarom dat telenet hogere freq moet inschakelen om het internet te kunnen verhogen en daar zijn ze mee bezig.

De DVB-C kanalen laten waar ze zijn, dan is het probleem toch opgelost zou ik denken?

Ziggo zit in slechte papieren omdat in Nederland de glasvezel erg breed uitgerold is vergeleken met hier. In België zijn ze met een inhaalslag bezig op vlak van glas, dus ik voorspel de tijd dat Telenet hetzelfde lot toegedaan is als Ziggo. Als ze straks geen DVB-C meer hebben, wat is dan hun voordeel nog tov de concurrentie?

Met heel dat verhaal ging ik naar een vriend waarvan ik wist dat die nog enkele kaartjes had liggen die hij vroeg of laat wou activeren. Hij deed dat snel, maar kreeg van de medewerkers te horen dat het volgend jaar al over and out zou zijn.
Ik vraag me idd af wat het compacte signaal tegen dan gaat doen. Eigenlijk waardeloos. Ik weet dat veel oude mensen dat zouden ambiëren, maar Eclips tv ontbreekt natuurlijk. Daarom dat ik er zelf ook geen genoegen mee zou nemen. Plus de beeldkwaliteit op alles wat groter is dan 42" is zielig.

Master-Magic
Professional Superweter
TAGGING MASTER! Professional organizer! Dat verdient een trofee! Organisatietalent!

@raverke95 het compact signaal is wat vroeger het analoog aanbod was, Eclips heeft altijd digitaal in het digitaal basis aanbod gezeten, dat gaat nooit naar het compact signaal gaan ook omdat het meer kost aan rechten als deze open digitaal zit dan als die achter het codeer sleuteltje zit.

of het handig is om DVB-C te behouden vrees ik, als het internet meer plaats nodig heeft en er al freq zijn dat gestoord zitten is dit de enige oplossing, ook om de kabel stabiel te houden tijdens de piekuren moet er ruimte komen, de bandbreedte nog eens verhogen en kosten maken of gewoon alles vrij maken voor internet is dan snel gekozen door Telenet/Liberty Global, het laatste wat hen minder zal kosten.

Master-Magic | Krak

luc55
Experienced Meesterweter
De gouden postveer is voor jou Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. Jij Netweters wikipedia!

Het klopt wat je zegt het ziet er naar uit dat zelfde zal gebeuren hier , en met digi die hard gaan  in Gent gaan ze nogal vlug vooruit en mensen dat klagen nog een kabel op mijn gevel 

Als ze het slim spellen zullen ze een stuk van DVB-C moeten behouden voor compacte signaal en paar extra zenders met hoge kijkcijfers bij zetten in hd beeld 

Dat iedereen naar een huur bakje gaat gaan zie ik niet gebeuren , een vriendin is klant bij scarlet geworden ze dacht dat ze een tv app hadden maar ze hebben tv app nu niet binnenkort wel en extra tv bakje was 4 euro ze kreeg van een andere vriendin een tv bakje wouden ze eerst niet activeren maar is toch gelukt wel durven je bent klant toch extra geld vragen omdat ze geen tv app hebben dat pakt bij de klant niet meer 

Master-Magic
Professional Superweter

@luc55 het gaat zo heel hard in gent met aanleg van Digi internet dat ze muren beschadigen waar de brokstukken van op straat liggen van de stenen en ze niks opkuisen en het zo achterlaten met gaten in de muur, het zal daar dezelfde kant opgaan als in Brussel, als dat de aanpak is dan heb ik er toch vragen bij.

en de serverruimte's dat vrij toegankelijk zijn voor iedereen, zou niet willen weten wat daar iemand op zou doen om de klanten kwaad aan te doen of digi in een slecht daglicht te zetten.

Master-Magic | Krak

luc55
Experienced Meesterweter

Bij een start heb je altijd problemen 

Dat was bij fiberklaar ook en nog altijd hoor ik 

Master-Magic
Professional Superweter

@luc55 na al die maanden zouden ze al gekend moeten zijn van alles wat er gebeurt, het zijn Roemenen dat het doen en niks met de mensen in de straat hebben, ze laten kabels fiber hangen op het einde van de straat zonder nog naar te kijken, schoon is anders.

Master-Magic | Krak

luc55
Experienced Meesterweter

Ja dat heb je met werken alles kan niet op 1 en 2 in orde zijn 

En te kort aan mensen je hoort het overal 

Master-Magic
Professional Superweter

@luc55 geef gewoon toe dat ze bij digi niet volgens de regels werken, het steken op weinig mensen enz is wel zeer simpel uitgelegd.

de mensen dat met de problemen zitten aan hun muur hebben niks te zeggen, ze houden er geen rekening mee.

Master-Magic | Krak