Beantwoorden
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5313
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Dient er een kabelabonnement genomen te worden met CI+?

heb enkel digitale tv en een CI+ Module dat actief was maar na overgaan naar andere provider is alles geannuleerd, gisteren de kabel weer laten activeren en gevraagd om het CI module ook te laten activeren weer,

kabel is actief maar CI+ module is nergens te vinden en er komt op het scherm dat ik moet bellen met telenet.

gebeld met telenet, die krijgen het CI+ module ook niet in hun systeem, de reden is dat er geen digitale lijn is, heb gevraagd om de digitale lijn ook terug te activeren, dat ging niet, moet een digitaal abbo nemen een TV Iconic abbo dus, vroeg om dat te activeren, ging ook niet op mijn abonnement, 

ze kunnen dus niks doen, is dat normaal ???

@Suzy @Moderator klopt toch niet dat je geen actief kabel abbo geen CI+ module kan activeren met vraag voor een digitale lijn zodat deze weer actief is enz????

Titel gewijzigd door Yince (mod) | Vorige titel: CI+ module en enkel kabel abbo, is dit mogelijk???


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
31 reacties
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5313
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Dient er een kabelabonnement genomen te worden met CI+?

@TRL vraag me af of dit voor of na het nieuwe systeem was, zou kunnen dat het nieuwe systeem dat niet meer ondersteund met enkel kabel abbo van 20,60euro per maand het CI+ module actief hebben.

in theorie zou je denken, je hebt een actief kabel abbo en een CI+ module, je kan deze laten activeren en gebruiken op een actieve kabel abbo, maar moet ergens iets fout gaan, 

op m'n account kunnen ze geen digitale lijn activeren voor de CI+ module en er kan ook geen Tv Iconic geactiveerd worden omdat er geen digitale lijn is.

had niet verwacht dat het zo een moeilijk geval ging zijn, enkel om in HD te kunnen kijken en meer zenders te hebben.

ik betaal in de praktijk kabel tv met alle kosten voor zenders te kijken, dus waarom kan een CI+ module niet actief gemaakt worden????

@Suzy  of @Moderator kunnen jullie geen uitsluitsel geven over dit probleem van mij ????

is het een bug van het nieuwe systeem of is er iets anders aan de hand ????


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
TRL
Experienced Veelweter
Berichten: 279
Jij #DTV. Goed bezig! Full speed writing! Lezersgoud. Respect! Een bus vol!

Dient er een kabelabonnement genomen te worden met CI+?

@Master-Magic goeie vraag als het nog het oude of nieuwe systeem was maar ik kan er helaas niet op antwoorden.

zijn situatie was als volgt, kabel, CI+ en all internet wat veel duurder was dan iconic maar hij wilde geen box.

gebeld en het was in orde, mja je hangt van de goodwill af van wie je aan de lijn hebt....

0 Likes
MartijnS
Freshman Veelweter
Berichten: 213
De magic number! Even demarreren... Lezersgoud. Respect! Een bus vol!

Dient er een kabelabonnement genomen te worden met CI+?


@Master-Magic  schreef:

@MartijnS Ze zeiden dat ze een nieuw account moesten aanmaken voor mij omdat in mijn account op mijn Telenet het niet mogelijk was voor een digitale lijn aan te maken en dan zei ze dat er tv iconic moet aangemaakt worden maar dat ging ook niet omdat er geen digitale lijn bestaat, ze konden dus niet helpen.


De persoon aan de telefoon had duidelijk geen idee waar hij/zij mee bezig was zo te horen. Er moet een Digital TV Access product worden ingeboekt, samen met een tweedehands CI+ kaartje. Indien dit echt niet lukt door een foutmelding in het systeem, moet er een dossier opgesteld worden richting TBO.

Blijven binnenbellen tot je iemand te pakken hebt met voldoende kennis van zaken, of desnoods naar een shop gaan.

0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5313
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Dient er een kabelabonnement genomen te worden met CI+?

@MartijnS moet toch nog mijn toestellen binnenbrengen, ga het daar dan laten activeren, heb een voorgevoel dat ze aan de telefoon niet echt gaan helpen.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
MartijnS
Freshman Veelweter
Berichten: 213
De magic number! Even demarreren... Lezersgoud. Respect! Een bus vol!

Dient er een kabelabonnement genomen te worden met CI+?

Dat had je wel even eerder kunnen vermelden dat je nog toestellen had. Zolang er nog hardware moet terugbezorgd worden of de eventuele restwaarde nog niet is aangerekend kan het zijn dat orders niet doorgaan. Er is wel degelijk een volgorde die moet gevolgd worden.

0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5313
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Dient er een kabelabonnement genomen te worden met CI+?

@MartijnS azo, dat hadden ze aan de telefoon ook niet vermeld 😞 

ga dan best die opnames dat er nog opstaan bekijken en snel de tv box en de modem binnen brengen.

stom dat er niemand dat zei aan de telefoon bij mijn 2 telefoontjes.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5313
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Dient er een kabelabonnement genomen te worden met CI+?

Even een update plaatsen, daarnet mijn modem en tv box binnen gedaan, had vandaag pas tijd, de persoon in de winkel heeft me zeer goed geholpen, die heeft zelf een digitale lijn geactiveerd voor mijn CI+ module, had die niet mee maar kan zonder problemen geactiveerd worden terug, wat de dame van Telenet niet kon kon die man zonder problemen, zelf nog voor de modem en tv box was ingeleverd, heb alles kunnen meevolgen op zijn pc.

dus normaal kon de dame bij Telenet alles in orde brengen zonder problemen.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Steven90
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
Verander-je-wachtwoord-dag Leesclubje starten? Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

Dient er een kabelabonnement genomen te worden met CI+?

Ik heb ongeveer dezelfde vraag als Master-Magic. Daarom dat ik het in dit topic post en geen nieuw begin.

Ik heb een telenet-abonnement van 63.22 €/maand bestaande uit:

- Easy-Internet (150GB)

- Telenet TV-Iconic waarbij ik op één TV-toestel tv kijk via

  • CI+module (voornamelijk om live te kijken. TV-box staat dan af)
  • TV-box (om opnames te bekijken)

 

Zelf zou ik de maandelijkse kost van 63.22 € willen doen dalen door bijvoorbeeld de TV-box in te leveren en de programma's die ik anders zou opnemen via de TV-box voortaan gratis naar de TV te streamen via de VRT-, VTM-, goPlay-app.

Afgaande op de tarieven op hun website zou de huur van de TV-box 10.58 €/maand bedragen. Is het zo eenvoudig als ik het nu schrijf? Gewoon TV-box binnenleveren bij Telenet? En betaal ik vanaf dan enkel nog voor een kabelabonnement van 20.60 €/maand of 247.20€/jaar?

Gaat die CI+module nog werken of krijg ik dan enkel nog de tv-kanalen van het compact signaal te zien?

Vind er zelf weinig info over terug op hun website, maar dat is allicht de bedoeling...

 

 

 

0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5313
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Dient er een kabelabonnement genomen te worden met CI+?

@Steven90 

Het is mogelijk als je een digitale lijn aanvraagt en je ci+ module blijft dan werken, daar zit de kabel kost van 20,60 al inbegrepen, je kan dan ook live kijken via de app omdat je ook internet hebt van Telenet.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Steven90
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
Verander-je-wachtwoord-dag Leesclubje starten? Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

Dient er een kabelabonnement genomen te worden met CI+?

Mijn telenet-internet blijf ik inderdaad gewoon behouden.

Zo'n "digitale lijn" dat is gewoon iets dat zij moeten activeren in hun systemen?

Ik zal dinsdag eens een poging wagen om langs te gaan in de Telenet-shop. Daar kan men vaak meer verwezenlijken dan via de telefoon, al moet je ook dáár geluk hebben welke medewerker je voorthelpt, want de ene kent er al meer van dan de andere 😬

0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5313
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Dient er een kabelabonnement genomen te worden met CI+?

@Steven90 ja de tv iconic wordt dan verwijderd en je moet je tv box dan binnenbrengen en men moet dan een digitale lijn activeren om je CI+ module daar te kunnen onder invoegen, als je het laat aanpassen best je CI+ module mee nemen voor de zekerheid zodat ze alle juiste gegevens hebben om die te activeren op de digitale lijn.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Ex-Netweter
 

Dient er een kabelabonnement genomen te worden met CI+?

Je gaat inderdaad best naar een Telenet-shop voor een tv-aanbod met CI-module.

Easy Internet + CI-module geeft je recht op een gezamenlijke abonnementsprijs van 53,89 euro/maand.

In de Telenet-prijslijst vind je een overzicht van alle tarieven:

https://www2.telenet.be/residential/nl/klantenservice/algemeen/voorwaarden/prijslijst-telenet/

Vergeet je volgende aanrekening niet te dubbelchecken.

luc55
Professional Allesweter
Berichten: 2727
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Dient er een kabelabonnement genomen te worden met CI+?

Neem de tv  kaart mee naar de winkel als je het doosje nog heb nog beter

dan is gewoon doosje scannen

janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5213
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Dient er een kabelabonnement genomen te worden met CI+?

Bekijk eens je abonnement op mijn Telenet.

In principe staat elke CI+ op een andere (digitale) lijn. Met TV-Box en Ci+ heb je dus twee lijnen. Eén voor de TV-Box en een andere voor de CI+.

De digitale lijn is eigenlijk een administratief gegeven. Binnen je abonnement kan je maximaal vier tv lijnen hebben. 

 

0 Likes
Steven90
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
Verander-je-wachtwoord-dag Leesclubje starten? Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

Dient er een kabelabonnement genomen te worden met CI+?

Vorige maand langsgeweest in Telenetshop en TV-box ingeleverd met de bedoeling omgezet te worden naar een maandelijkse abonnementskost van 53,89 €/maand.

Een maand gewacht op de eerste aanrekening. En je raadt het al: van die 53,89 €/maand valt er niets te bespeuren!

Voordien betaalde ik 63,22 €/maand (Basic Internet (= 150GB) + Telenet TV (= CI+module én TV-box))

Vanaf nu betaal ik 64,47 €/maand (Easy Internet (= 150GB) + Telenet TV Iconic (= CI+module en géén TV-box))

Met andere woorden ik betaal nu nog 1,25 €/maand méér ondanks het feit dat ik geen TV-box meer huur. De niet-gevraagde naamsverandering van je bundel krijg je er van Telenet natuurlijk ook weer gratis bij. Een mens raakt dit zo beu!

Vandaag dan nog maar eens langsgeweest in een Telenetshop om dit aan te kaarten en zoals zo vaak hangt veel af van wie je voor je krijgt. De prijslijsten vanop hun website en al afgeprint en voor hun neus gelegd, maar een gewoon kabelabonnement zóú niet meer te verkrijgen zijn.

Van miserie alles van TV opgezegd en enkel nog internet behouden. Al heb ik ook veel zin om daarvoor naar een andere provider over te stappen.

Iemand enige suggestie om hetgeen in de posts hierboven aangekaart is, uitgelegd te krijgen aan een Telenet-medewerker? Of een shop waar wél iemand zit die dit ingevoerd krijgt in hun systemen?

0 Likes