Beantwoorden
Siggy
Freshman Weetjeslezer
En we zijn vertrokken!

Digicorder kapot

Hoi,

Mijn Digicorder heeft vorige week de geest gegeven. Ik huur het toestel bij Telenet dus ging ik bij de lokale Telenet-verdeler vragen om het toestel te vervangen. De winkelmedewerker beweerde dat er geen Digicorders meer op voorraad waren. Ik zou moeten switchen naar een nieuw type decoder, de TV-box IP. Ik zou dan ook een internetabonnement moeten nemen, maar dat gaat hier niet. Ik woon in een co-housingproject waar we gemeenschappelijk internet hebben via fiber. Ik heb alleen televisie bij Telenet.

Ik zit hier zwaar verveeld mee. In de winkel willen ze me niet helpen en ook de klantendienst beweert dat ik internet bij Telenet moet hebben om te kunnen overstappen naar de TV-box IP.

Ik kan al vier dagen geen tv meer kijken. Ik behelp me momenteel met VRT MAX op mijn laptop.

Wat moet ik doen om de Digicorder bij Telenet te vervangen? Kan ik een TV-box IP zonder internet krijgen? Er hangt hier ook een Telenet-modem voor Terugkijk TV op de Digicorder.

Telenet heeft me altijd goed geholpen. Maar nu is het een fiasco met mijn kapotte Digicorder.

Help, help help, wat moet ik doen om terug tv te hebben?

12 reacties
flip1953
Freshman Meesterweter
Jij bent geliefd! De nieuwe Einstein! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Digicorder kapot

@Siggy  schreef:

Wat moet ik doen om de Digicorder bij Telenet te vervangen?

Héél eenvoudig: naar een ander Telenet center stappen met je kapotte digicorder.

Mijn buurvrouw had onlangs ook een kapotte digibox. Ze heeft 3 kooptoestellen (2 digicorders en 1 digibox). Met de digibox kon ze de opnames zien van de de digicorder(s).

De vrees was dat ze geen nieuwe digibox meer zou kunnen krijgen, en dus volledig zou moeten overschakelen naar 3 gehuurde TV Boxen.

Ze heeft heeft de kapotte digibox omgeruild in het Telenet Center (Waregem). De medewerker stelde het zelf voor, dat het in haar geval zinloos was om volledig naar de TV Boxen over te schakelen. Ze heeft nu dus één gehuurde digibox, en de 2 digicorders (kooptoestellen) kan ze verder blijven gebruiken...

@Siggy  schreef:

Help, help help, wat moet ik doen om terug tv te hebben?

U niet laten afschepen door de eerste de beste Telenetshop medewerker 🤔

Digicoders en digiboxen (huurtoestellen) zijn nog altijd voorraadig (misschien niet in alle shops).

patrick37
Professional Superweter
Dat verdient een trofee! Een echt antwoordkanon jij! MVP, Most Valuable Poster! Jij alziend oog. ;-)

Digicorder kapot

@Siggy 

Als je een tv box krijgt is het inderdaad noodzaak internet te hebben bij Telenet anders werkt deze niet aangezien het IP box is. 

Je kan eens vragen bij een Telenet center of er een refurbished toestel is of ze die nog uitgeven dan wel niet verkopen. 

Telenet is iedereen aan het omschakelen naar een tv box IP en als ik het via de website bekijk is er ook geen digicorder meer. Eventueel is er wel TV FLOW maar ook daar dien je een internet abonnement te hebben bij Telenet. Er was ook de CI+ module maar of die nog in omloop zijn durf ik niet te zeggen. 

Je hebt wel natuurlijk nog je analoge tv , normaal gezien. Dus daar kan je nog wel gebruik van maken als je je kabel abonnement nog hebt en betaald. 

Anders is er geen direct andere oplossing vrees ik aangezien de digicorders uitgefaseerd  zijn/worden. 

Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
flip1953
Freshman Meesterweter
Jij bent geliefd! De nieuwe Einstein! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Digicorder kapot

@patrick37  schreef:

Telenet is iedereen aan het omschakelen naar een tv box IP en als ik het via de website bekijk is er ook geen digicorder meer. Eventueel is er wel TV FLOW maar ook daar dien je een internet abonnement te hebben bij Telenet. Er was ook de CI+ module maar of die nog in omloop zijn durf ik niet te zeggen. 

Correctie

• je kan inderdaad geen digiboxen of digicorders meer kopen, wel nog altijd huren.
  • CI+ module kan je ook niet meer kopen (en ook niet huren). Een 2de handse kan je nog altijd laten registreren.

luc55
Freshman Meesterweter
De gouden postveer is voor jou Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. Jij Netweters wikipedia!

Digicorder kapot

Best dat je eens belt naar telenet en vraagt of een tv box met coax aansluitingen opsturen

Je legt uit als ze moeilijk doen dat je in co-housingproject woond dat je zelf niet beslist over het internet en dat niet gaat door de andere eigenaars

Gaat het niet zal je de telenet tv app moeten gebruiken die zal altijd blijven werken

Santa
Experienced Bijna Allesweter
Waar zijn die handjes? En wanneer slaap jij? JACKPOT! De race is begonnen!

Digicorder kapot

Of 2de hands kopen. Op 2de hands staan een 20-tal Digicorders te koop!

Kristof
Freshman Beetjesweter
Say what?! Nog geen reader's digest? :-) A born reader! Twee handen vol!

Digicorder kapot

Ik lees dat men iedereen aan he pushen is naar tv box ip, geven ze dan geen gewone tv box meer?

Ik was van plan deze week digicorder om te ruilen naar tv box, ouders zouden liever de gewone hebben en niet de ip 

Weet niet of er veel verschil tussen zit, buiten dat de ene met coax is en andere zonder, heb idee dat met coax better beeld heeft? Zijn er andere verschillen?

flip1953
Freshman Meesterweter

Digicorder kapot

@Kristof  schreef:

Ik lees dat men iedereen aan he pushen is naar tv box ip, geven ze dan geen gewone tv box meer?

Ik was van plan deze week digicorder om te ruilen naar tv box, ouders zouden liever de gewone hebben en niet de ip 

Zelfs als je de "gewone" TV-Box neemt, gaan meer en meer zenders via IP ontvangen worden (zonder dat je daar als gebruiker zicht op hebt) ...

Na de uitfasering van DVB-C komt alles via IP, de "gewone" TV-Box zal dan blijven werken via zijn netwerkaanluiting.

@Kristof  schreef:

IWeet niet of er veel verschil tussen zit, buiten dat de ene met coax is en andere zonder, heb idee dat met coax better beeld heeft? Zijn er andere verschillen?

Over de verschillen zijn de meningen verdeeld, maar hierover lopen er reeds andere topics ...

flip1953
Freshman Meesterweter

Digicorder kapot

@luc55  schreef:

Best dat je eens belt naar telenet en vraagt of een tv box met coax aansluitingen opsturen

Je legt uit als ze moeilijk doen dat je in co-housingproject woond dat je zelf niet beslist over het internet en dat niet gaat door de andere eigenaars

Ik vind dit een totaal verkeerd advies 😫

De TS is niet geinteresseerd in de TV-Box, gezien hij deze niet zal krijgen zonder een internet abonnement.

Hij wil gewooon een vervanging van zijn kapotte Digicorder. Hiervoor zijn er maar 2 mogelijkheden:

• zoals ik hierboven al schreef: afhalen bij een Telenet center die wel nog een Digicorder geeft (en je niet laten afwimpelen).
  • of zoals @Santa schreef: een 2de hands kooptoestel aanschaffen.
    • nadeel: 2de hands toestel moet eerst uitgeboekt worden, geen garantie, etc ...
    • voordeel: maandelijse huur valt weg.

@luc55  schreef:

Gaat het niet zal je de telenet tv app moeten gebruiken die zal altijd blijven werken

Dat beweer jij 🤔

Zolang hij verder de huur wilt blijven betalen van zijn kapotte digicorder zal de Telenet TV App blijven werken (maar hij zal niet meer kunnen "opnemen" via de Telenet TV App, gezien er geen "contact" meer is met het kapotte toestel (of-line).

Maar als hij zijn kapotte digicorder inlevert, zou het ook kunnen afgelopen zijn met de TV App?

luc55
Freshman Meesterweter
De gouden postveer is voor jou Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. Jij Netweters wikipedia!

Digicorder kapot

2dehands is een mogelijkheid natuurlijk alle toestellen hebben al veel jaren gewerkt

Kan zijn dat je geluk hebt en blijft werken maar  valt wel op dat er nu veel de geest geven

Zou deze weg niet inslaan behalve als in de  buurt woont  en maar 25 euro kost kan je proberen

Vernomen dat ze moeilijk doen om te terug te  activeren en eigenlijk zou dit niet mogen gebeuren maar deze verhalen hoor je ook

luc55
Freshman Meesterweter

Digicorder kapot

Op de eerste versie tv box zit toch een coax aansluiting op deze zou niet werken zonder een telenet internet aansluiting

Hij kan geen internet van telenet nemen deze aanpassingen gaan ze niet toestaan en netwerk zal moeten aangepast worden

Dat gaat te veel kosten hij is daar niets mee en dan moet er nog akkoord zijn

Mijn digicorder was kapot en kom via de app nog alles doen opnemen ook (drukke periode en vakantie geen tijd een maand zo gezien ) 

De kapotte digicorder houd hij nog bij dan blijft de app werken

flip1953
Freshman Meesterweter

Digicorder kapot

@luc55  schreef:

De kapotte digicorder houd hij nog bij dan blijft de app werken

Dus jouw advies is de kapotte digicorder houden en er verder huur voor betalen voor een kapot toestel (€11.26 per maand) 😫

Meen je dat nu echt 🤣?

_Bear_79
Experienced Weetjesweter
Jij bent af! Handje vol! Twee handen vol! Follow the reader, reader!

Digicorder kapot

AMAI  is dat meer dan 11€ per maand? ... in de tijd toen ik nog bij Telenet zat, was dit 8€ en nog een beetje. manmanman 🙄