24751
netweters
|
152327
antwoorden
|
20691
vragen
|
Op de zaak waar ik werk verdelen we sinds een tijdje het merk Loewe.
Blijkbaar is het in Duitsland meer dan ooit nog de gewoonte om lineair te kijken en ook op te nemen. Duitse merken zoals Loewe spelen daar handig op in en ze hebben televisies met interne HDD.
Tijdens een "producttraining" voor hun laatste nieuwe modelreeks, de Stellar, kwam de vraag of die ook een Dual Stream Ci+ ondersteunt zoals Ziggo NL dat zou aanbieden. De tv heeft een dubbele tuner, maar in Telenet gebied is dat eigenlijk bijna onbruikbaar nutteloos met de enkele CI+ schacht.
Vooral die Dual Stream Ci+ interesseert me. Heeft Telenet dat eigenlijk ooit ook gehad?
Ik kende dat enkel van TV-Vlaanderen kaartjes...
@raverke95 Telenet heeft dat nooit gehad, was altijd een CI+ module dat 1 stream of beter gezegd 1 zender kan decoreren.
daar de DVB-C gaat uitsterven gaat Telenet ook niet meer andere CI+ modules uitbrengen.
Panasonic heeft een tv gehad waar 2 ci+ in kon was eigenlijk voor de Duitse tv markt werkt hier ook
Van die Dual Stream Ci+ nog niet gehoord wel van fbc dvb-c tuner maar is hier en Nederland niet nuttig
Je kan voor dergelijke TV's ook een 2e CI+ aanschaffen. Maar zoals @Master-Magic zegt, in België wordt dit uitgefaseerd. Je zou ook, denk ik, voor de ene tuner het basispakket kunnen instellen en voor de tuner waar de HDD mee verbonden is de CI+ kunnen instellen. Ik ben er te lang uit om het nog te weten. Loewe was voor ons een te duur merk, dat qua beeldkwaliteit zelden aan Samsumg, Panasonic en Philips geraakte, al zaten er veel Philips onderdelen in een Loewe. Ze waren wel vrij vooruitstrevend qua netwerk en dergelijke maar ze hielden zich bijna nooit aan de standaardnormen. Ondertussen failliet gegaan en nu is het merk eigendom van een of andere Chinees vermoed ik.
gebeurt zoiets vandaag niet gewoon over IP ?
Je kijkt lineair over IP en neemt op over IP. Met de opkomst van fiber (to the home) lijkt me dit dan ook een beter pad, neen ?
Je kan zelfs de bestaande coax dan nog ombouwen via een moca-set naar een bekabelde IP Setopbox/appleTV/Google, blijft die nuttig en hoef je niet naar Wi-Fi, wat wel mag natuurlijk, maar in sommige omgevingen niet triviaal is.
CI+ lijkt me niet echt de toekomst, ook niet buiten Telenet
@BandR Met de digitale tv via dvb-c uitfasering zijn aanpassingen naar moca opties geen goeie stap, de kabel wordt volledig via internet, dus dan kan je binnen enkele jaren die kabel gebruiken voor een verlenging van je modem aansluiting bv.
geen aanpassing. Ik bedoel dat, bvb na uitfasering van DVB-C, je de Moca kabel zou kunnen re-usen als bekabelde verbinding naar je modem of fiberbox, en dat kan via simpele moca set. Ideaal voor als je niet via wifi wil werken en/of geen ethernet hebt. Als er al ethernet ligt: niet doen natuurlijk :-), geen nut dan
@raverke95 schreef:Tijdens een "producttraining" voor hun laatste nieuwe modelreeks, de Stellar, kwam de vraag of die ook een Dual Stream Ci+ ondersteunt
Neen, de Telenet CI+ module ondersteunt dat niet, en zal dat in de toekomst ook niet doen
@raverke95 schreef:De tv heeft een dubbele tuner, maar in Telenet gebied is dat eigenlijk bijna
onbruikbaarnutteloos met de enkele CI+ schacht.
Bij sommige toestellen met dubbele tuner zijn er wel mogelijkheden met één CI+ kaart:
@raverke95 schreef:Op de zaak waar ik werk verdelen we sinds een tijdje het merk Loewe.
Blijkbaar is het in Duitsland meer dan ooit nog de gewoonte om lineair te kijken en ook op te nemen. Duitse merken zoals Loewe spelen daar handig op in en ze hebben televisies met interne HDD.
De Duitse markt is anders. Daar is nog heel veel satelietontvangst (DVB-S2). Loewe zricht zich vooral op de Duitse markt. Maar daat is ook aan het verdwijnen ...
Loewe heeft ook (als enige?) TV toestellen die Sat>IP ondersteunen.
Je moet eerst al een tv hebben met dubbele dvb-c tuner (hetzelfde geldt voor dvb-té en dvb-c2) om gelijktijdig twee programma's binnen te krijgen (één dat je bekijkt en het andere dat je opneemt en som ook niets kijken en twee opnemen).
Ik weet dat er toestellen op de Belgisch markt waren met dubbele tuner en met 2 CI+ aansluitingen. ik meen ooit eens reklame gezien te hebben van een toestel met dubbele tuner met slechts 1 CI+ aansluiting waarbij vermeldt werd dat de processor in de tv snel genoeg was om gelijktijding twee programma's te decoderen (maar kan de CAM het aan?).
@janne_man schreef:ik meen ooit eens reklame gezien te hebben van een toestel met dubbele tuner met slechts 1 CI+ aansluiting waarbij vermeldt werd dat de processor in de tv snel genoeg was om gelijktijding twee programma's te decoderen (maar kan de CAM het aan?).
Ja, dat bestaat, dat was wat ik hierboven schreef: 2 tuners, één CI+ module
Ik heb een Gigablue ontvanger, met daarin een DVB-C tuner en Telenet CI+ module + kaartje. Juist even getest of ik met behulp van PIP (Picture In Picture) twee verschillende zenders gelijktijdig kan bekijken.
Het gaat om hier om een single-tuner, dus ik kan enkel maar afstemmen op één frequentie, gelijktijdig op twee zenders op de frequentie kiezen.
Zo lukt het me gelijktijdig de ongecodeerde zenders VRT-1 en Canvas te bekijken.
Stem ik echter af op bijvoorbeeld Discovery, kan ik niet tevens een andere gecodeerde zender op die frequentie bekijken. Hieruit blijkt dat de CI+ module + kaartje inderdaad maar één zender tegelijk kan decoderen.
@Arnie zoals ik al eerder zei, met een VU+ kan je wel achter decoderen zodat je een 2de opname kan bekijken op je box maar dit moet de nacht zelf gebeuren want de codering vervalt snel.
op de gigableu dat ik heb staan en op de dreambox lukt dat niet spijtig genoeg.
Alé het bewuste kaartje heeft dus nooit bestaan in België. Net wat ik al dacht. Ik gebruik dat systeem nog altijd liever dan via de apps uitgesteld te kijken, of via een TV-Box. Je kan je opnames in principe oneindig bewaren en je hoeft bij het begin van de uitzending nooit reclame uit te zitten.
Er hebben in alle geval toch meerdere toestellen/merken dubbele tuners en dubbele Ci+ modules gehad hoor.
Panasonic heeft dat altijd in hun high end modellen gehad tot de komst van de toestellen die vandaag verkocht worden en op Fire tv draaien. Daar net zoals Loewe: ook twee kanaalkiezers, maar 1 ci+ schacht. De sat>ip mogelijkheid heeft Panasonic in die modellen ook nog. Bij Loewe is dat gestopt met het ter ziele gaan van het SL5 chassis.
Dat laatste merk had van ergens 2006 tot vorig jaar zoiets bijna overal standaard twee kanaalkiezers en twee ci+ schachten. Helaas zijn ze al twee keer failliet geweest, maar krabbelen altijd terug recht. Ik zit zowel op het werk als hobbymatig vaak achter een tv en technisch gezien maken ze echt pareltjes daar in Kronach. Ook nu nog.