Beantwoorden
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Einde DVB-C op termijn nabij

Dat de Digicorder en Digibox ten dode opgeschreven staan, is duidelijk. Dit is ook het geval voor de CI+, dit kan men zien op deze pagina van Telenet.

 

Ik stel vast dat er in het menu van de Digicorder onder Instellingen, Digicorder, Voorkeuren, Opnameopties de optie Opnames delen staat. Men heeft hier keuze tussen drie opties: neen, ja, inclusief 18+, ja exclusief 18+.

Ik veronderstel dat beide opties ja overeenkomen met opname in de cloud en optie neen overeenkomt met lokaal opnemen. Wie kan dit bevestigen?

 

@Suzyheeft Telenet ergens een publieke verklaring over welke termijn dat het DVB-C signaal voor het product iconic tv gaat verdwijnen. Is dezelfde termijn voorzien voor het compact DVB-C signaal? Ik weet en begrijp wel dat men onmogelijk bindende termijnen kan geven, niemand kent de toekomst, maar er is wel een intentie met allicht een streefdatum.

0 Likes
5 reacties
kristofDW
Experienced Allesweter
Berichten: 1668
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Einde DVB-C op termijn nabij

@janne_man Het gaat hier over opnames delen. Dus als je op je digicorder een opname hebt die bijvoorbeeld 18+ is en de optie ja exlusief 18+ zal deze 18 + opnamen niet afgespeeld kunnen worden op een digibox in een andere kamer, de rest van de opnames wel. Het zal dus lokaal op je digicorder blijven , net zoals alle andere opnames, maar niet niet gedeeld worden. Je kan ook kiezen om niets te delen, dan moet je de optie neen aanduiden bij uw opnames delen menu. 

Bij de tv box zal niets lokaal bewaard worden, maar allemaal in de cloud. Als je een leeftijdsgrens op de TV box ingesteld hebt op je profiel zal het al dan niet zichtbaar zijn bij je opnames. je kan dit ook afschermen met een pincode.


  KristofDW | Krak
  carpé diem.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Einde DVB-C op termijn nabij

@kristofDW 

Na het zien van de reactie van @Sfcharger op deze draad, ben ik even gaan zoeken op de website van Telenet.

De combinatie van de melding op het scherm (dat ik verkeerd veronderstelde te zijn van een Digicorder, want die draad ging over TV-Box), de Telenet TV app waar er in de app opnames voorkomen die gewist zijn op mijn Digicorder en de vijf jaars melding van Telenet, laten mij veronderstellen dat Telenet de hardleerse (volgens Telenet) gebruikers van een Digicorder op deze manier probeert te overtuigen om over te schakelen naar een TV-Box. Dus in mijn tunnel visie zocht ik naar een instelling op de Digicorder en ik vergat hierbij dat ik een paar maanden geleden een Digibox gekregen had  en 2e hand geregistreerd heb.

Dit alles neemt niets weg aan mijn 'vrees' wat Telenet van plan is om te doen.

 

0 Likes
Arnie
Professional Allesweter
Berichten: 1744
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Einde DVB-C op termijn nabij

Er zal ongetwijfeld een moment komen dat DVB-C afgeschakeld zal worden. Gezien de meest recente TV-boxen er nog gebruik van maken denk ik zelf echter dat dit moment nog wel redelijk ver in de toekomst zal zijn.

Dat Tetelenet nu eerst op één platform wil standariseren vind ik wel begrijpelijk.


   Arnie | Krak
   Meten is weten. Gissen is missen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Ex-Netweter
 

Einde DVB-C op termijn nabij

Op de website voor wholesaleklanten heeft Telenet op 1 maart 2022 het volgende gepubliceerd:




(5) Op de lange termijn wordt eveneens gekeken naar een volledige omschakeling van DVB-C naar de IP-techniek (All IP) voor het aanbieden van televisie en aanverwante diensten. Om een stabiele tijdslijn op te stellen voor de overschakeling naar een “All IP” aanbod moeten er diverse elementen in kaart gebracht worden. Enerzijds dienen er aanpassingen in het netwerk te gebeuren, anderzijds moet er ook op het vlak van eind-apparatuur een grote aanpassing gebeuren (i.e. roll-out van nieuwe IP set-top boxen binnen Telenet grondgebied). Wat betreft de aanpassingen nodig in het netwerk, verwijzen we naar de introductie van de mogelijkheid tot multicast. In dit kader zal Telenet starten met een voorbereidende analyse aangaande een schaalbare multicast oplossing. Een volwaardig lineair televisieaanbod over IP zal redelijkerwijze niet voor eind 2025/ begin 2026 kunnen worden aangeboden rekening houdend ook met de nood voor het beschikken over de nodige IP set-top boxen. Deze IP set-top boxen zullen ten vroegste vanaf 2023 geleidelijk aan worden ingezet in het netwerk. In afwachting van multicast IP TV oplossing, is het mogelijk dat er in tussentijd bepaalde stappen worden gezet richting een unicast IP TV oplossing. Echter hiervoor zijn nog geen concrete plannen. De nood hiertoe zal ook bepaald worden in functie van de schaarste aan beschikbare netwerkcapaciteit voor het toenemend breedbandverkeer.

 

sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5213
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Einde DVB-C op termijn nabij

Binnenkort gedaan met CI+?

DP9DgnJWAAEetlU.jpg


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.