Beantwoorden
STKN
Experienced Beetjesweter
Berichten: 8
Leesbeest! Mooi, mooi! Leesclubje starten? Pageturner!

Enkel compact signaal niet meer mogelijk?

Tot vorig jaar keek ik TV via een kabelabonnement van Telenet (analoog) op een analoge (beeldbuis) TV.

Toen Telenet echter de signaalswitch doorvoerde heb ik mijn kabelabonnement stopgezet aangezien ik mijn woonkamer volledig ging renoveren en het me zinloos leek een nieuwe TV te kopen als ik die toch nergens kon zetten...en het al even zinloos zou zijn te blijven betalen voor een kabelabonnement als ik toch geen TV zou kunnen kijken.

Nu de renovatie zo goed als rond is wil ik een nieuwe TV kopen die het compacte digitale signaal kan ontvangen (ik heb GEEN behoefte aan een digibox) en daarom mijn kabelabonnement opnieuw activeren. Echter, ik vind hierover geen info terug op de Telenet website. Meer nog, de enige info die ik wél kan vinden lijkt te suggereren dat ik geen kabelabonnement kan nemen zonder ook een abonnement op Telenet TV te nemen - wat ik, om bovenstaande reden, dus niet wil.

Klopt dit? Zou in ieder geval erg teleurstellend zijn van Telenet...

0 Likes
16 reacties
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Enkel compact signaal niet meer mogelijk?

@STKN 

Het analoog aanbod bestaat niet meer, het is nu allemaal digitaal geworden, 

je kan enkel nog een digitaal abbo nemen waarbij je een digibox of digicorder of tv box bij krijgt, wil je deze niet gebruiken dan zet je die in de kast, voor die 20€ en nog iets krijg je dus de ontvanger erbij van Telenet, je kan geen digitaal abbo meer krijgen zonder een ontvanger.

ik snap dat je dit niet juist vind, maar de kosten voor kabel te kijken zijn ook duurder geworden, zenders vragen meer geld en er zijn meer zenders overgegaan naar HD wat iets duurder is dan een SD zender (de zender vraagt dit bedrag zelf).

een andere optie bestaat niet meer (ga dit zelf ook voorhebben als ik verhuis en enkel de digitale tv wil met m’n ci+ module).


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
STKN
Experienced Beetjesweter
Berichten: 8
Leesbeest! Mooi, mooi! Leesclubje starten? Pageturner!

Enkel compact signaal niet meer mogelijk?

Het is dus zoals ik vreesde.
Wel een beetje vreemd dat het precies die 'extra kosten' waren die Telenet de signaalswitch deden doorvoeren, nu zijn het alweer 'extra kosten' waardoor enkel compact signaal kijken niet meer mogelijk is. Mmmmkayy...

Anderzijds: €20 is op zich niet zoveel meer per maand, al ligt het er wel aan natuurlijk of daar nog vaste kosten per maand voor het kabelabonnement bovenop komen. Zoniet, dan spaar ik misschien geld uit door gewoon een tweedehandse TV met HDMI-aansluiting te kopen waar ik de digibox op kan aansluiten.

Hoedanook, bedankt voor het antwoord!👍

 

0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Enkel compact signaal niet meer mogelijk?

@STKN 

Het kabel abbo zit in die prijs in verwerkt, je betaald dus een vaste prijs maandelijks waar je kabel abbo en die box aan een 4€ ongeveer in zit.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
STKN
Experienced Beetjesweter
Berichten: 8
Leesbeest! Mooi, mooi! Leesclubje starten? Pageturner!

Enkel compact signaal niet meer mogelijk?

A-ok, duidelijk.

In het andere geval bedacht ik dat het mss een optie zou zijn om een abonnement te nemen op digitale TV, dit meteen op te zeggen en enkel de kabel te blijven betalen en zo naar het compacte signaal te kijken.

In ieder geval zou het voor mij in de huidige situatie weggegooid geld zijn om een splinternieuwe TV te kopen.

Nogmaals bedankt!👍

0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Enkel compact signaal niet meer mogelijk?

@STKN 

Die digitale kabel en de box zitten in 1 prijs, kan je niet meer apart aanvragen, je hebt dus een vaste prijs voor de kabel en de box er inbegrepen (rond de 20€)


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Ex-Netweter
 

Enkel compact signaal niet meer mogelijk?


@STKN  schreef:

 

Nu de renovatie zo goed als rond is wil ik een nieuwe TV kopen die het compacte digitale signaal kan ontvangen (ik heb GEEN behoefte aan een digibox) en daarom mijn kabelabonnement opnieuw activeren. Echter, ik vind hierover geen info terug op de Telenet website. Meer nog, de enige info die ik wél kan vinden lijkt te suggereren dat ik geen kabelabonnement kan nemen zonder ook een abonnement op Telenet TV te nemen - wat ik, om bovenstaande reden, dus niet wil.

Klopt dit? Zou in ieder geval erg teleurstellend zijn van Telenet...


Telenet verkoopt online alleen de producten waar ze het meeste winst op maken. Dat zijn meestal combinatiepakketten die meerdere aparte producten combineren.
In de prijslijst van Telenet vind je een overzicht van alle producten apart: https://www2.telenet.be/content/dam/www-telenet-be/klantenservice/downloads/prijslijst-juni-2022.pdf

Als je alleen een kabelabonnement wil, zal je dat moeten vragen in een Telenet-winkelpunt.

Arnie
Professional Allesweter
Berichten: 1744
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Enkel compact signaal niet meer mogelijk?

As je nu een kabel-abonnement afsluit voor het digitale signaal, maar geen digibox of tv-box wilt gebruiken, dan raad ik een CI+ module aan (TV met een kaartje). Dat is een éénmalig aankoop (extra kost), maar heeft als voordeel dat je niet het compact signaal hoeft te bekijken op je TV, maar het signaal in deftige kwaliteit kan bekijken.

De meeste moderne DVB-C TV's zijn compatibel met de Telenet CI+ modules, wanneer de TV in B of NL koopt,


   Arnie | Krak
   Meten is weten. Gissen is missen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Ex-Netweter
 

Enkel compact signaal niet meer mogelijk?

Ik raad niemand aan extra kosten te maken als ze dat uitdrukkelijk niet willen. In het Telenet-winkelpunt kan je duidelijk maken dat je alleen een kabelabonnement wil om het vrij te ontvangen kabeltelevisieaanbod te kunnen bekijken.

Ter informatie: Eén, Canvas, Ketnet en Vlaams Parlement TV kan je in hoge kwaliteit ontvangen zonder CI+ module. De rest van de kanalen wordt aangeboden in standaard kwaliteit.

Alle informatie hierover vind je op:

https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/zenderoverzicht-kabelabonnement-van-telenet/

https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/compact-signaal-instellen-op-je-tv/

0 Likes
flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1574
Champagne, lezer van het jaar! Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf! Boek alvast het Sportpaleis!

Enkel compact signaal niet meer mogelijk?


@Master-Magic  schreef:

Die digitale kabel en de box zitten in 1 prijs, kan je niet meer apart aanvragen, je hebt dus een vaste prijs voor de kabel en de box er inbegrepen (rond de 20€)


Waar haal jij die prijs van ca 20€?

Kabelabonnement alleen kost 19.45€ per maand.

Huur van de eerste TV-Box kost 9.99€ per maand.

In totaal dus 29.44€, toch??

De prijs van 20.90€ (TV Iconic) is alleen in combinatie van een pack (vb One/OneUp).

0 Likes
STKN
Experienced Beetjesweter
Berichten: 8
Leesbeest! Mooi, mooi! Leesclubje starten? Pageturner!

Enkel compact signaal niet meer mogelijk?

@flip1953 

 

Zou toch ongeveer kunnen kloppen als ik echt voor de goedkoopste optie ga (wat voor mij meer dan voldoende is):

Kabelabonnement (€19,45/maand) + digibox (€4,82/maand) = €24,27/maand.

Tesamen met mijn internetabonnement van €30,23/maand komt dat dus op €54,5/maand, wat nog altijd goedkoper is dan het goedkoopste Internet + TV-abonnement (€60,85/maand)

0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5216
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Enkel compact signaal niet meer mogelijk?

@STKN 

Het goedkoopste lijkt me toch wat @Arnie reeds voorstelde: kabelabonnement (maandelijks) met CI+ kaartje (eenmalige aankoop).


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
STKN
Experienced Beetjesweter
Berichten: 8
Leesbeest! Mooi, mooi! Leesclubje starten? Pageturner!

Enkel compact signaal niet meer mogelijk?

@sb 

 

Klopt inderdaad als ik een TV had die geschikt is voor een CI+ kaartje maar zoals in mijn OP vermeld; die heb ik momenteel niet.

Ik heb dus twee opties:

1 - Ik kan van familie een 15 jaar oude LCD-TV zonder DVB-C tuner en niet CI+ compatibel, maar mét HDMI-ingang overnemen aan €0, en dan kabelabonnement + digibox nemen. Kost: kabelabonnement + maandelijks €4,82

of:

2 - Tweedehands CI+ compatibele TV kopen + kaartje bij Telenet. Kost: laat ons zeggen €200 voor TV en kaartje + kabelabonnement

Momenteel lijkt optie 1 me het goedkoopst. Ook al omdat - noem me maar cynisch - ik er niet op vertrouw dat Telenet CI+ kaartjes gaat blijven ondersteunen. Een maandelijks bedrag incasseren is voor veel bedrijven namelijk veel interessanter dan een éénmalige verkoop.

0 Likes
luc55
Experienced Allesweter
Berichten: 2594
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Enkel compact signaal niet meer mogelijk?

Kabelabonnement (€19,45/maand) + digibox (€4,82/maand) = €24,27/maand.

Dit is juist  voor de 2 de tv of 3de tv kan je altijd ook een kaart gebruiken of digicorder of digibox kopen

maar standaard is 24,27 euro

voor oude klanten die oud tv abo hebben voor tv moet dit niet  voor de nieuwe tv klanten wel

die betalen 19,45  + gekochte digibox, digicorder of kaart tv of kunnen ook huren ze kiezen zelf enkel oude tv klanten

0 Likes
Christof75
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 539
Champagne, lezer van het jaar! En wanneer slaap jij? JACKPOT! WOW!

Enkel compact signaal niet meer mogelijk?

@STKN Of je koopt u nen apple tv, die je via hdmi aansluit op je tv, en neemt voor 10 euro een abo op tv vlaanderen.

0 Likes