Beantwoorden
AdriaanV
Freshman Weetjesweter
Berichten: 12
Twee handen vol! Leesbeest! Goed gevonden! Mooi, mooi!

Enkel vrt en canvas te zien met Digicorder

Ik krijg op tv alleen vrt en canvas en ketnet met beeld en klank. Ik kan alle andere zenders kiezen. Digicorder al naar fabrieksinstellingen gezet, modem herstart, hdmi kabels al op andere poorten gezet.

Terug kijken of iets opnemen van vrt is ook niet mogelijk. 

Ik vermoed dat ik niet alle rechten heb en dat het niet iets is met digicorder zelf of aansluiting.

Helpdesk via WhatsApp is ontgoocheld qua info en responstijd (al 24 uur mee aan de waggel)

 

 

Helpdesk telenet via whatsapp leidt niet naar oplossing.

0 Likes
33 reacties
AdriaanV
Freshman Weetjesweter
Berichten: 12
Twee handen vol! Leesbeest! Goed gevonden! Mooi, mooi!

Enkel vrt en canvas te zien met Digicorder

Via whatsapp gevraagd: 

Heb op netweters situatie voorgelegd en conclusie daar is decoder opnieuw te provisioneren. Kunnen jullie dat even checken?

https://www.netweters.be/t5/Hardware-instellingen/Enkel-vrt-en-canvas/m-p/156043/highlight/false#M19...

 

Antwoord:

Dat gedeelte ziet er momenteel in orde uit, Adriaan. Een Digicorder moet ook zonder interactiviteit zijn zenders kunnen terugvinden. Ik heb zekerheidshalve deze zenders wel nog eens opnieuw gesynchroniseerd. Kan je eens nagaan als dit een positief effectief heeft? Ruben;

Effect: nada

 

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5867
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Enkel vrt en canvas te zien met Digicorder

@AdriaanV 

Herstart je HGW eens ( je modem ) en herstart de digicorder ook eens en test dan nog eens ? 

 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Ex-Netweter
 

Enkel vrt en canvas te zien met Digicorder

De Digicorder afstemmen op VTM HD en 1 uur wachten.

Als alles langs de kant van Telenet oké is, moet je na 1 uur beeld hebben.

Anders heb je inderdaad geen kijkrechten meer. Dat komt voor bij onbetaalde facturen (of een administratieve fout in de systemen van Telenet).

Als de helpdesk dit niet kan oplossen, ben je gejost.

AdriaanV
Freshman Weetjesweter
Berichten: 12
Twee handen vol! Leesbeest! Goed gevonden! Mooi, mooi!

Enkel vrt en canvas te zien met Digicorder

Done. Probleem blijft.

0 Likes
AdriaanV
Freshman Weetjesweter
Berichten: 12
Twee handen vol! Leesbeest! Goed gevonden! Mooi, mooi!

Enkel vrt en canvas te zien met Digicorder

Ben er ondertussen bijna zeker van dat dit probleem niets met toestellen modem of digicorder of lijn te maken heeft. Ofwel zit er een bug in de digicorder software 0.6.33r van 22/11 04:18 (mijn probleem dateert van 22/11), ofwel is er administratief ergens iets fout.

0 Likes
luc55
Professional Allesweter
Berichten: 2709
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Enkel vrt en canvas te zien met Digicorder

Een bug zal het niet meer zijn vanaf je toestel zonder stroom zet zal hij de update installeren

Ik denk toch dat je een activeringen moet terug vragen aan telefoon ze sturen een code naar toestel dan werkt het weer duurt 5 min

 

0 Likes
fvancauw
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! Hi there!

Enkel vrt en canvas te zien met Digicorder

Ik heb hetzelfde probleem.

De digicorder heb ik al gaan wisselen maar toen had ik niet door dat mijn digiboxen geen intern (telenet TV) IP meer toegekend krijgen, de 10.x.x.x-range dus.
Als ik ze op mijn intern netwerk zet krijgen ze wel een IP (maar dan van mijn DHCP server), dus het probleem ligt niet aan mijn kabel of aansluitingen.

Vandaag belde ik Telenet en ik moet mijn modem laten vernieuwen, echter als ik een nieuwe modem plaats kan ik mijn 'koop' digibox niet meer gebruiken en ben ik verplicht over te stappen naar tv-box wat mij een extra €4,82 per maand zal kosten. De digicorder kan ik  kosteloos inruilen (en blijven huur betalen) maar de koop-box moet ik vervangen door een huurbox.

Eigenlijk belachelijk, ik betaal al tientallen jaren €10 voor die digicorder en wat kost Telenet dat? Chinese brol van €50 als je per container koopt?
Daarom kocht ik mijn 2e digibox aan eigenlijk.

Dus ... Telenet past technische zaken aan waardoor services niet meer werken om dan de mensen te forceren over te stappen naar huur-boxen en ik ben het daar niet mee eens!
Ik ben 20+ jaar goede klant (dik pakket) en vind dit echt ongehoord! 

Momenteel betaal ik reeds €174 per maand. (internet, tv, 2 gsm's, streams, play sports...) en ik weet niet of ik nog bij telenet blijf als hier geen oplosing voor komt.

 

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5211
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Enkel vrt en canvas te zien met Digicorder

@fvancauw 

Ga met je defecte modem naar een Telenet center. Ruil die om voor een nieuwe, Installer thuis de nieuwe en kijk rustig voort.

Ik weet niet wie u wijsgemaakt heeft dat een nieuwe modem tot gevolg heeft dat je moet overschakelen naar een TV-Box.

fvancauw
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! Hi there!

Enkel vrt en canvas te zien met Digicorder

@janne_man 


Als ik mijn modem vervang zal mijn aangekochte digibox niet meer werken. DAT is mijn probleem.

Geen zin in om 2 toestellen te huren, dat is ook de reden waarom ik hem aankocht.

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5191
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Enkel vrt en canvas te zien met Digicorder


@fvancauw  schreef:

@janne_man 


Als ik mijn modem vervang zal mijn aangekochte digibox niet meer werken. DAT is mijn probleem.

Geen zin in om 2 toestellen te huren, dat is ook de reden waarom ik hem aankocht.


Dat begrijp ik niet helemaal. Waarom zou je uw aangekochte digibox niet meer kunnen gebruiken? Niemand is verplicht om over te stappen naar de TV Box. Je kunt nog steeds een digicorder vragen en dan kan uw digibox ook blijven werken.

 

EDIT: ik heb de vorige posts nog eens bekeken en nogmaals: wie beweert dat je uw digibox niet meer kan gebruiken omdat je moet overstapppen naar een TV Box bij het vervangen van de HGW, die zegt dus (bewust of uit onwetendheid, om niet domheid te zeggen) niet de waarheid. Om het woord "leugen" niet te gebruiken.

Je kan gewoon een andere HGW gaan halen en uw digicorder omruilen waardoor je uw digibox ook kan blijven gebruiken. Iemand die iets anders beweert mag u dat eens zwart op wit zetten.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1614
Champagne, lezer van het jaar! Hallo zeg! Wat weet jij niet? Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf!

Enkel vrt en canvas te zien met Digicorder


@StefaanH  schreef:
EDIT: ik heb de vorige posts nog eens bekeken en nogmaals: wie beweert dat je uw digibox niet meer kan gebruiken omdat je moet overstapppen naar een TV Box bij het vervangen van de HGW, die zegt dus (bewust of uit onwetendheid, om niet domheid te zeggen) niet de waarheid. Om het woord "leugen" niet te gebruiken.

Je kan gewoon een andere HGW gaan halen en uw digicorder omruilen waardoor je uw digibox ook kan blijven gebruiken. Iemand die iets anders beweert mag u dat eens zwart op wit zetten.


Op het ogenblik dat je uw modem wisselt, moet Telenet alle MAC adressen van de digicorders/digiboxen invoeren (Mac passtrough lijst), anders krijgen deze digicorders/digiboxen geen correct IP adres (10.x.x.x).

Van de gehuurde digicorders kent  "het systeem"  het MAC adres, een aangekocht (of 2-de handstoestel) moet manueel ingebracht worden.

Misschien is dit de oorsprong van het misverstand in bovenstaande berichten. Misschien is er een (nieuwe) interne regel waarbij er voortaan geen aangekochte (of 2-de handse) digiboxen meer geactiveerd worden?

 

@fvancauw  schreef:

Als ik mijn modem vervang zal mijn aangekochte digibox niet meer werken. DAT is mijn probleem.

Geen zin in om 2 toestellen te huren, dat is ook de reden waarom ik hem aankocht.


Dat is dus correct, een nieuwe modem zal een niet-geregistreerde digibox geen extern IP geven, die nodig is voor interactiviteit. Telenet moet deze digibox dus inbrengen in het systeem ...

Dat heeft geen invloed op de zenders die je (zonder interactiviteit) kan ontvangen...

0 Likes
luc55
Professional Allesweter
Berichten: 2709
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Enkel vrt en canvas te zien met Digicorder

Ik weet niet waar deze verhalen van dan komen een nieuwe modem moet je helemaal niets bij komend veranderen (toestellen)

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5211
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Enkel vrt en canvas te zien met Digicorder

@fvancauw 

Mogelijk is hier een groot misverstand aan het groeien omdat wij niet allemaal altijd hetzelfde begrijpen.

Je schreef dat je de Digicorder hebt gaan wisselen. Hierbij vermelde je niet gewisseld naar wat? Naar een andere Digicorder of naar een TV-Box.

Wat is het verschil tussen beiden: met de Digicorder neem op op het toestel zelf op. De TV-Box is een veel kleiner toestel en daar gebeurt de opname niet in dat kleine toestel maar ergens op een toestel van Telenet (dat noemt men in de cloud).

Als uw Digicorder gewisseld is tegen een andere Digicorder, dan is er geen reden waarom uw Digibox niet meer zou werken.

Als ux Digicorder gewisseld werd tegen een TV-Box, dan zit je in een ander verhaal. TV-Box en Digicorder werken niet samen (je kan hier op de netweters vinden dat er puur technisch geen reden is dat die niet samanwerken, maar Telenet heeft dat zo beslist en daar houden we het nu even bij).

Heb je gelijktijdig met de omwisseling van je Digicorder ook een aanpassing gedaan aan je abonnement? Dat kan ook de reden zijn dat je modem moet omgewisseld worden. Maar nogeens een omwisseling modem heeft absoluut niets van doen met een omwisseling Digicorder, Digibox of TV-Box.

Zelfs al ben je overgestapt naar een ander abonnement, je kan afzien van het omruilen van van een Digicorder (uw gehuurde) naar een TV-Box en blijven voortkijken zoals nu.

Als alles n iet duidelijk is, geef dan uw oude situatie weer en wat uw bedoeling is voor de toekomst.

 

fvancauw
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! Hi there!

Enkel vrt en canvas te zien met Digicorder

Op een dag had ik enkel nog VRT, Canvas en Ketnet op mijn digicorder (huur), op de digibox (koop) in de slaapkamer werkte het wel nog steeds.

Telenet heeft dan mijn digicorder ingeruild voor een refurbished toestel, maar als ik deze aansloot werkte het ook niet.

Mijn digicorder kreeg geen intern IP meer (10.x.x.x) de digibox wel als ik deze op de plek van de digicorder plaatste.

Daarom heb ik mijn digibox in de living laten staan en de digicorder in de slaapkamer gezet (minder belangrijk).

Dit is een tweetal weken geleden, nu deze week is de interactiviteit van de digibox OOK weg...

Als ik het IP adres bekijk, krijgt de digibox nu ook geen intern IP meer, dit terwijl dat toen mijn digicorder het niet meer deed hij WEL een kreeg.

Dus ben ik zeker dat het niet aan mijn toestellen of interne bekabeling ligt.

Gisteren belde ik nogmaals naar Telenet en daar kreeg ik te horen dat mijn modem verouderd is en sommige toestellen eventueel niet meer compatibel kunnen zijn met nieuwe technologie. Akkoord, bij nieuwe technologie maar ik heb al -tig jaren dezelfde modem en dezelfde digicorder en digibox.

Bij Telenet gaven ze mij het advies om de modem te vervangen, maar dan zou de koop digibox niet meer werken en zal ik deze moeten vervanden door een huurdigibox.

 

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5867
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Enkel vrt en canvas te zien met Digicorder

@fvancauw 

En waarom zou je digibox die je nu hebt niet meer werken als je de modem vervangt ?  

Een digibox die je hebt gekocht of hebt gehuurd zijn dezelfde digboxen daar zit geen enkel verschil tussen. In deze hoef je dus je digibox niet te vervangen want dan zouden veel mensen hun boxen of decoders mogen vervangen als ze een nieuwe modem krijgen. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes