Beantwoorden
KaNX
Professional Weetjeslezer
Berichten: 2
Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

FM-band rollback wegens coronacrisis

Hallo iedereen,

 

Weet één van jullie of de FM-radio via de kabel ook terug komt in de regio's die reeds 'geswitched' zijn? En zo ja, wanneer?

 

THX

0 Likes
8 reacties
Snerual
Professional Beetjesweter
Berichten: 6
Play Fit Goed gevonden! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

FM-band rollback wegens coronacrisis

Volgens mij stopt telenet voorlopig enkel de switch van de regio’s die nog niet aan bod kwamen. 

Volgens mij blijft de switch in uw geval wel behouden

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

FM-band rollback wegens coronacrisis

@KaNX  nee die komen niet terug. Als de switch geweest is blijft het signaal weg. Nu met het corona virus hebben ze de signaal switch uitgesteld in de steden die nog geen switch hebben gehad. Als alles het corona virus weg is zal de switch gewoon verder gaan. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
KaNX
Professional Weetjeslezer
Berichten: 2
Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

FM-band rollback wegens coronacrisis

Super spijtig... is voor mensen met (dure) multiroom audio systemen een echte dooddoener... die dingen staan ook meestal op plaatsen waar je niets aan een 'dipooltje' hebt.

THX 

0 Likes
Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

FM-band rollback wegens coronacrisis

@KaNX, hier kan je trouwens de officiële FAQ van Telenet vinden in verband met alle maatregelen die worden genomen nu in deze uitzonderlijke tijden. En in dit topic heb ik dinsdag wat meer informatie gegeven over enkele specifieke onderwerpen/vragen die op De Netweters werden gesteld, de signaalswitch aanpak staat er ook in uitgelegd. 😉


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

GeertVdW
Professional Weetjesweter
Berichten: 34
Say what?! On a roll... Happy New Year! Tien op tien!

FM-band rollback wegens coronacrisis

De informatie zoals hier door sommigen wordt verstrekt is NIET correct. Bij ons (Assenede, Noorden van Oost-Vlaanderen) werd de FM uitgeschakeld op -dacht ik- 18 of 19 februari jl. We luisteren sindsdien via Netradio, tot onze dakantenne geïnstalleerd is. Gisteren drukte ik per ongeluk op de verkeerde knop van de afstandsbediening van onze receiver waardoor ik op de FM terechtkwam en alle FM-zenders zijn wel degelijk terug zoals voorheen. Ik hekel hier al lang de aanpak van telenet rond de FM-afkoppeling maar vind het wel mooi dat ze de FM nu overal terugzetten. Het toont het belang aan van deze essentiële dienst voor veel mensen. Alleen jammer dat ze er niet duidelijk over communiceren.

0 Likes
GeertVdW
Professional Weetjesweter
Berichten: 34
Say what?! On a roll... Happy New Year! Tien op tien!

FM-band rollback wegens coronacrisis

Deze morgen is de FM alweer afgeschakeld (postcode 9960). Telenet is dus letterlijk met ons voeten aan het spelen...

 

mvg

Geert

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

FM-band rollback wegens coronacrisis

@GeertVdW 

Telenet heeft duidelijk meegedeeld dat de verdere afsluiting van het FM signaal gepauseerd werd. Voor de regio's waar het signaal reeds afgesloten was, veranderd er niets: dat signaal blijft afgesloten.

 

Als je in een reeds afgesloten regio woont en je probeert al dan niet bewust of het terug werkt, veranderd niets aan de mededeling van Telenet. Leer aanvaarden dat mensen fouten maken en dat er ergens iemand bij Telenet iets verkeerd gedaan heeft en dat die fout de volgende dag herstelt werd. Ik vind helemaal niet dat er iemand met uw voeten aan het spelen is.  

0 Likes
GeertVdW
Professional Weetjesweter
Berichten: 34
Say what?! On a roll... Happy New Year! Tien op tien!

FM-band rollback wegens coronacrisis

Beste Janneman,

 

Gezien het signaal werd teruggezet in de afgesloten regios, en dat het twee dagen later opnieuw werd afgeschakeld, blijkt nu duidelijk dat dit voor telenet slechts een eenvoudige handeling is.

 

Bovendien stelt telenet dat de verdere afwikkeling momenteel op pause staat en dus zie ik geen enkele reden voor hen om FM op de kabel toch nog af te schakelen.

 

Dus je hebt gelijk dat ik niet mocht stellen dat "telenet met ons voeten aan het spelen is".... dat was inderdaad te zacht uitgedrukt.

 

Gegeven het belang van alle informatie die momenteel wordt verstrekt via de radio wordt gaat deze manipulatie immers verder; het is gewoon kwaadwillige pesterij van een commercieel bedrijf dat helaas beter zou moeten weten.

 

Disclaimer: ik ben gewoon klant bij telenet en wordt niet betaald of werk niet voor hen.

0 Likes