Select HDMI audio output device.
Geen geluid meer via Digicorder + Denon receiver
Beste, ik heb sinds gisterenavond een probleem met mijn Digicorder, ik heb geen geluid meer, enkel beeld. Mijn digicorder is verbonden via een HDMI-kabel met mijn receiver (Denon AVR-X3500H, model uit 2018) en dan loopt er één HDMI-kabel naar mijn tv (LG 49SK8500PLA, model uit 2018). Deze opstelling gebruik ik al jaren en heeft altijd gewerkt. Gisterenmiddag was er geen probleem, 's avonds wel. In de avond heeft de digicorder even geen stroom gehad, dat is de enige verandering tussen middag en avond. De receiver krijgt geen geluid binnen, "unknown signal". Verbind ik de digicorder via een optische kabel met mijn receiver, dan is er wel geluid. Verbind ik de digicorder rechtstreeks met mijn tv (via HDMI), dan is er ook geluid. Ik heb heel kort een melding in beeld zien verschijnen over kopieerbeveiliging, misschien is dat toeval. Ik heb verschillende instellingen aangepast, bvb. Dolby Digital uit. Op de tv ook eens HDMI Deep colour uitgezet. Dit maakt allemaal geen verschil. Ik heb de digicorder opnieuw opgestart, ik heb een reset gedaan met behoud van opnames. Ook al verschillende kabels geprobeerd, verschillende poorten op de verschillende apparaten. Gewoon geen geluid via de tv of via de geluidsinstallatie als ik het signaal laat passeren via de receiver. Ik vraag me af of er door de stroomonderbreking niet één of andere update is geweest die bepaalde functionaliteit heeft aangepast op de digicorder?
Ik heb al gebeld met de klantendienst, maar dat heeft niets opgeleverd, digicorder nog eens opnieuw opgestart. Conclusie van de medewerker, het zal aan uw geluidsinstallatie liggen (om de fabrikant dan maar eens te contacteren), maar is dat wel zo?! Zelfde verhaal met HDMI Deep colour, ik moest daarvoor ook niet de fabrikant van mijn tv contacteren, het lag wel degelijk aan de digicorder (zie ook https://www.netweters.be/t5/Hardware-instellingen/Digicorder-update-beeld-en-geluid/m-p/102169). Zijn er bvb. recent updates geweest aan de digicorder die hier eventueel mee te maken kunnen hebben? Is dit nog een gevolg van bovenstaande update (zie link)? Ik heb deze vraag ook via mail gestuurd naar Telenet, misschien dat er een meer technisch iemand grondiger onderzoek wil doen. Ik wilde ook via deze weg hopelijk wat input verzamelen.
Ik heb een aantal gelijkaardige problemen gevonden hier:
Kan het zijn dat we gewoon de limiet hebben bereikt met de digicorder? Dat het gewoon tijd is om dat ding met pensioen te sturen en te werken aan een nieuwe versie. Die tv-box zie ik niet zitten, al was het maar omdat ik dan extra moet gaan betalen (gekochte digicorder).
Wat een verloren tijd allemaal... 😠
Titel gewijzigd door Suzy (admin) | Vorige titel: Geen geluid via digicorder