24748
netweters
|
152274
antwoorden
|
20687
vragen
|
Telenet: Uitgesteld TV kijken, ook terugkijk tv genoemd, ook interactiviteit genoemd, werkt ook zonder dat je een internet abonnement hebt bij Telenet (sommige personen op de klantendienst beweren dat je een internetabonnement moet hebben, maar dit klopt niet.
Werkt het uitgesteld kijken na vervangen van de modem of router, niet meer, zie dan het volgende na.
De router heeft 4 netwerkaansluitingen (ethernetpoorten) die je via een UTP kabel verbindt. De UTP kabel (netwerkkabel) sluit je aan op je digibox of digicorder en de andere kant op de router.
Deze netwerkkabel moet aangesloten worden op POORT 1 van de router. Is deze aangesloten op een van de andere poorten 2,3 of 4, dan werkt de interactiviteit NIET.
Nota: het zou kunnen dat het ook nog wel werkt via poort2, maar via poort 3 of 4 zeker niet. Sommige techniekers (gestuurd door Telenet) sluiten de kabel op bvb poort 4 aan, omdat ze onvoldoende kennis hebben.
Versteek dan de kabel van poort4 naar poort1
Titel gewijzigd door Filip (mod) | Vorige titel: Uitgesteld tv kijken, terugkijk tv, interactiviteit
Opgelost! Ga naar oplossing.
Dit is niks nieuws wat je nu verteld enkel wel een opmerking hier over.
Als je de nieuwe tv box hebt moet je wel internet hebben anders werkt het niet. De tv box zal namelijk elke week of eens per zo veel tijd een test doen of die nog verbonden is met internet. Zo niet dan zal je tv box zich deactiveren en heb je niks meer.
Voor de TV box heb je inderdaad internet nodig, maar niet voor uitgesteld kijken met een Digibox of Digicorder. Ik wilde eigenlijk vooral zeggen dat je daarvoor de netwerkkabel Moet aansluiten op Poort1 van de router. Via poort 4 werkt de interactiviteit niet.
Niemand van de klantendienst van Telenet heeft mij kunnen helpen. Ik heb zelf moeten uitzoeken dat het enkel werkt via Poort1 .
@Janneke_Dust heb je internet van telenet ??
@patrick37 schreef:Dit is niks nieuws wat je nu verteld.
Dat is voor mij WEL nieuw wat de TS vertelt...
1) het gaat over digibox/digicorders.
2) het gaat over klanten met een modem, maar zonder internet.
De TS beweert dus dat je alleen LAN1 (of LAN2) kan gebruiken voor interactiviteit.
Wat ik mij afvraag:
1) over welke modem gaat het? Dit kan een bug zijn op één bepaalde type modem.
2) een TV klant mag tot 4 digiboxen/digicorders aansluiten. Als bovenstaande waar is, moet je dan een switch gebruiken op poort 1 om al je digicorders interactief te maken?
Eigenlijk geloof ik hier niets van. Hoe gaat dat technisch? MAC passthrough alleen op LAN1??
@Willy2430 schreef:Deze netwerkkabel moet aangesloten worden op POORT 1 van de router. Is deze aangesloten op een van de andere poorten 2,3 of 4, dan werkt de interactiviteit NIET.
Nota: het zou kunnen dat het ook nog wel werkt via poort2, maar via poort 3 of 4 zeker niet. Sommige techniekers (gestuurd door Telenet) sluiten de kabel op bvb poort 4 aan, omdat ze onvoldoende kennis hebben.
Versteek dan de kabel van poort4 naar poort1
Dat is nu eens de allereerste keer dat ik hoor dat de poort op de modem een verschil maakt voor interactiviteit van de Digibox/Digicorder.
Waar haal je die info, je zou verwachten dat die cruciale informatie neergeschreven staat in de Hulp-sectie van de Telenet website…
@Willy2430 schreef:Telenet: Uitgesteld TV kijken, ook terugkijk tv genoemd, ook interactiviteit genoemd, werkt ook zonder dat je een internet abonnement hebt bij Telenet (sommige personen op de klantendienst beweren dat je een internetabonnement moet hebben, maar dit klopt niet.
Terugkijk TV is een functie waar je interactiviteit nodig hebt, maat dat zijn zeker geen synoniemen. Voor een interactieve Digibox/Digicorder heb je geen internet nodig, wel een modem.
Een TV-box heeft wel internet nodig en dat is het enige product dat men vandaag online verkoopt, maar via klantendienst en winkelpunten kan je nog een TV-abonnement zonder internet bekomen,
Voor de volledigheid: wanneer je in deze thread het woord "modem" ziet staan zou daar eigenlijk HGW moeten staan. De HomeGateWay is een combo toestel dat drie toestellen in één is, een modem, een router en een switch.
Een modem-only (ook gekend als eMTA modem) heeft slechts één UTP poort, dus deze hele uitleg is daar niet op van toepassing. Of het fenomeen aangehaald in deze thread ook van toepassing is op een modem-only, geen idee.
Ik weet wel dat terug kijk tv en iets aankopen van film of serie nu via internet gaat op de digicorder en digibox, of daar een internet abbo voor nodig is of niet zal niet zeker zijn geweten bij de klantendienst veronderstel ik omdat ze de cloud linken aan internet hebben.
De router die onlangs bij mij werd geplaatst is de CH8568LG, met 4 UTP poorten. Terugkijk Tv werkte NIET indien aangesloten op poort 4.
Nota1: ik had ook volgende test gedaan,:
Deze router uit het stopkontakt en geen UTP kabel aangesloten. Ik kon zonder router nog altijd TV kijken, maar de TVgids ging dan slechts 1 dag vooruit en 1 dag terug. Terugkijken was niet mogelijk.
Nota2:
Het vorige toestel was een modem-only met slechts 1 UTP poort. Terugkijk Tv heeft altijd gewerkt met die modem-only.
Heb jij een internet-abonnement bij Telenet?
Indien ja, dan zou het kunnen zijn dat terugkijk tv op alle 4 poorten werkt.
Mijn router is CH8568LG. Ik heb geen internetabo.
Zie ook mijn antwoorden op de berichten van Janneke Dust en flip1953.
Voor alle duidelijkheid, ik heb enkel een TV abonnement en geen Internetabo. Bij mij werkte terugkijk Tv NIET via poort4 , wel via Poort1.
Nota: Het zou kunnen dat terugkijk Tv wel werkt via alle poorten indien je een internetabo hebt.
Als enkel tv abonnee heb je inderdaad maar één poort nodig. Klanten met internet kunnen alle poorten op dezelfde manier gebruiken.
Klopt is gewoon om de digibox of digicorder interactieve te maken daarmee dat er maar 1 poort gaat
Gewoon internet heb je niet
Terug kijk tv heb je ook op de app van telenet tv via een andere internet aanbieder gaat dit ook
Wat bedoel je met: 'terugkijk tv werkt ook via (internet) van een andere provider?
Werkt terugkijk tv dan ook als je de UTP kabel rechtstreeks verbindt van de Telenet digibox/digicorder naar een netwerkpoort op de router van een andere provider (bvb. proximus, scarlet, of andere) ?