Beantwoorden
Noelis
Freshman Meerweter
Berichten: 49
Dag van de Chocolade Verander-je-wachtwoord-dag Alles op zijn plek! On a roll...

Netflix-app onvindbaar op AD2200 digicorder

Beste, 

 

via https://www2.telenet.be/allesovernetflix de info gelezen dat mijn decoders ad 2200 netflix kunnen weergeven. Er staat bij dat je via home-apps naar netflix kan gaan.. of via zender 600. Een apps menu heb ik niet maar zender 600 geeft wel een netflix scherm. Alleen... ik kan nergens aanloggen met mijn netflix account.  

Heeft iemand dit al voor elkaar gekregen?

0 Likes
45 reacties
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Netflix-app onvindbaar op AD2200 digicorder

@Noelis 

Zoals je op de link uit uw initiële vraag kunt lezen kan je uw modem omwisselen naar een ander model. Vermits je nu een modem only hebt (dus heb je allicht een eigen router daarachter), is het voor u waarschijnlijk best om een CV8560E te vragen.

StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Netflix-app onvindbaar op AD2200 digicorder

Hieruit leid ik dus af dat met een modem-only (zoals ik er ook eentje heb) die extra optie niet werkt. Nog een geluk dus dat ik nog de AD2100 heb, daar werkte het sowieso al niet op, nu hoef ik mij daar niet over te ergeren 😋


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
luc55
Experienced Allesweter
Berichten: 2594
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Netflix-app onvindbaar op AD2200 digicorder

vindt raar dat deze modem anderhalve maand geleden vervangen is door foute modem dit moet een heel oud toestel zijn geweest  een fout van de technieker dat zou niet mogen gebeuren dat zouden toch beter in gaten moeten houden en aanduiden op de toestellen dat dit niet meer kan  gebeuren een 2de verplaatsing dat eigenlijk niet moest gebeuren  de klant krijgt compensatie die trek hem niet meer aan het werkt dat belangrijk

0 Likes
Noelis
Freshman Meerweter
Berichten: 49
Dag van de Chocolade Verander-je-wachtwoord-dag Alles op zijn plek! On a roll...

Netflix-app onvindbaar op AD2200 digicorder

Neen,

 

ik denk dat hij zelf voorstelde omdat ik aandrong op modem only.
Hij had ze allebei bij.

Met de CV8560E heb je NAT ingebouwd en dus theoretisch gezien een router.

Door de mac passthrough heb je wel een layer 2 optie om dit te omzeilen.

De modem only heeft die taken niet. Ik wil gewoon geen NAT voor mijn installatie.

Hopelijk komt Netflix wel op modem-only. Ik tracht te begrijpen of er een technische verklaring is.

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Netflix-app onvindbaar op AD2200 digicorder

@Noelis 

Een paar rethorische vragen:

Welke objectie reden heb je om de mac pass trough van de CV8560E te verwerpen als een volwaardig alternatief? Wat  kan je minder dan met een modem only?

0 Likes
Ex-Netweter
 

Netflix-app onvindbaar op AD2200 digicorder


@Noelis  schreef:

De modem only heeft die taken niet. Ik wil gewoon geen NAT voor mijn installatie.

Hopelijk komt Netflix wel op modem-only. Ik tracht te begrijpen of er een technische verklaring is.


Ja, natuurlijk is er een technische verklaring.

Ik neem aan dat jouw decoder aangesloten is op een switch, die tussen de modem (CV7160E) staat en jouw eigen router.

Hierdoor krijgt de decoder een IP adres voor Telenet TV, waarmee de interactiviteit van de decoder geregeld wordt.
Gezien de decoder niet achter jouw router staat, krijgt hij geen internet, en kan Netflix dus niet werken.

Als je toch jouw set-up wil houden (modem-only + eigen router), dan zal je ervoor moeten zorgen dat je decoder, naast zijn "Telenet TV" IP adres, ook een IP adres krijgt van je router (VLAN's?).

 

Of overgaan naar de CV8560E (E-router):

  •  hierbij vervalt jouw switch achter de modem-only
  •  de decoder wordt aangesloten op een van de LAN poorten van de E-router.
  •  je eigen router wordt aangesloten op een andere LAN poort van de CV8560E, maar door gebruik te maken van de MAC bridge krijgt je eigen router een extern IPv4 adres, dus geen dubbele NAT)

 

Ex-Netweter
 

Netflix-app onvindbaar op AD2200 digicorder


@Noelis  schreef:

Hey,

 

het is uiteindelijk uitgeklaard.

De technieker die

langs kwam vond niet direct een probleem en gaf het door aan het “swat” team.

Tegen de middag kreeg ik telefoon met de melding dat mijn modem het niet ondersteunde. Enkel recente modems. Grappig detail is dat mijn modem anderhalve maand geleden vervangen is voor de 300mbit downstream... dus ik dacht wel dat dit recent genoeg was.

 

Dus even nagekeken en...het is een CV7160E en die staat NIET in de lijst.


Uit deze hele discussie blijkt nog eens dat ja als probleemsteller altijd volledige en correcte info moet geven.

  • In de eerste post geef je geen info over de modem.
  • In een volgende post schrijf je dat je een recente modem hebt.
  • Pas later komt het uit dat je een modem-only (CV7160E) hebt.

Indien deze info al vanaf de eerste post bekend was geweest, dan hadden we je al direct op het goede spoor kunnen zetten...

En blijkbaar heb je de link die @patrick37  en @Wheng vermeldde ook niet gelezen, want daar was al duidelijk welke modem je nodig hebt ☹️...

 

@patrick37  schreef:

Je decoder moet aangesloten zijn op het internet. Je kan dat eens bekijken door te zien of je twee weken verder kan in je tv gids. 

Dat is niet helemaal correct.

Als je 2 weken verder kan in de EPG, dan is jouw decoder interactief (= heeft een netwerkverbinding). Daarmee is hij nog niet aangesloten op het internet!

Voor internet (en de App's) moet de decoder ook een "IN-HOME" IP adres hebben (een intern IP adres van de HGW of E-router).

0 Likes
Noelis
Freshman Meerweter
Berichten: 49
Dag van de Chocolade Verander-je-wachtwoord-dag Alles op zijn plek! On a roll...

Netflix-app onvindbaar op AD2200 digicorder

@janne_man 


Omdat elke activiteit - de controle van het macadres voor de passthrough - load genereert.  Ik heb al NAT op mijn dreammachine en heb dus geen extra NAT nodig.

 

Ik heb thuis 1 voordeur... een 2de voordeur gaat minder efficiënt werken.

 

Het is een mening...

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Netflix-app onvindbaar op AD2200 digicorder


@Noelis  schreef:

@janne_man 


Omdat elke activiteit - de controle van het macadres voor de passthrough - load genereert.  Ik heb al NAT op mijn dreammachine en heb dus geen extra NAT nodig.

 

Ik heb thuis 1 voordeur... een 2de voordeur gaat minder efficiënt werken.

 

Het is een mening...


Zoals je in de reactie van @Ex-Netweter kan lezen heb je hierdoor juist geen tweede Nat. Het toestel waarvan je het Mac adres opgeeft heeft een publiek toegankelijk wan adres.

0 Likes
icymichel
Professional Meerweter
Berichten: 147
Lees je nog iets anders? ;-) Lezersgoud. Respect! Even demarreren... Een bus vol!

Netflix-app onvindbaar op AD2200 digicorder

Ik zal wel verder naar Netflix kijken via mijn smart tv, ik ga mijn digicorder niet speciaal gaan omruilen.

0 Likes
luc55
Experienced Allesweter
Berichten: 2594
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Netflix-app onvindbaar op AD2200 digicorder

mijn toestel is nu +- 6 jaar oud ad2200  er zal nu nog ondersteuning blijven dus een  5 jaar er bij omdat hij nog verdeeld wordt .AD200’ en de ‘digicorder AD2000 is de ondersteuning gestopt dus je zal een keuze moeten maken de AD210’ en de ‘digicorder AD2100 wordt nu nog ondersteund maar dat zal niet lang meer duren  ik heb mijn toestel 6 jaar en de 5 jaar ondersteuning is afgelopen voor AD210 en AD2100 ik denk dat ze deze toestellen eind van dit jaar ook gaan uitzetten

 

0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Netflix-app onvindbaar op AD2200 digicorder

@luc55 de några codering was gekraakt van die oudere boxen, daardoor hebben ze deze nu uitgeschakeld en de andere coderingen van nagra zijn nog niet gekraakt, dus waarom die andere boxen binnenkort ook al niet meer ondersteunen, zolang ze werken is het niet nodig om deze ook niet meer te ondersteunen, de telenet box staat nog niet op punt, eens alle klanten verplicht deze box moeten gebruiken zullen ze nog meer telefoons en klachten krijgen en klanten verliezen.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
luc55
Experienced Allesweter
Berichten: 2594
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Netflix-app onvindbaar op AD2200 digicorder

ad2200 zal zeker nog een tijdje meegaan de rest is twijfel soms zitten de zender er voor iets tussen codering moet aangepast worden vragen de zender bij het tekenen van nieuw contract en als je veel toestellen hebt moet elke toestel aparte versie gemaakt worden en dit kost geld natuurlijk. je hoort dit af en toe mensen met extra tv pakket moeten een nieuwe decoder afhalen anders zullen bepaalden zender niet meer kunnen zien op tv

0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Netflix-app onvindbaar op AD2200 digicorder

@luc55 Nu is dat niet meer nodig daar de codering voor de extra pakketten op alle bestaande boxen nog staan 😉

het was de oude nagra codering die nu is verdwenen dat niet meer op de extra pakketten werkte.

dus geen probleem meer nu 😉


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Netflix-app onvindbaar op AD2200 digicorder

Ik had vorige week één van de twee AD2100 die de geest gegeven heeft en heb deze in een centre gaan omwisselen. Het is opnieuw een AD2100 (weliswaar een zwarte, dat de vorige een zilveren was), dus als ze die nu nog uitdelen zullen die ook niet snel verdwijnen ....


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes