Beantwoorden
Noelis
Freshman Meerweter
Berichten: 49
Dag van de Chocolade Verander-je-wachtwoord-dag Alles op zijn plek! On a roll...

Netflix-app onvindbaar op AD2200 digicorder

Beste, 

 

via https://www2.telenet.be/allesovernetflix de info gelezen dat mijn decoders ad 2200 netflix kunnen weergeven. Er staat bij dat je via home-apps naar netflix kan gaan.. of via zender 600. Een apps menu heb ik niet maar zender 600 geeft wel een netflix scherm. Alleen... ik kan nergens aanloggen met mijn netflix account.  

Heeft iemand dit al voor elkaar gekregen?

0 Likes
45 reacties
luc55
Experienced Allesweter
Berichten: 2594
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Netflix-app onvindbaar op AD2200 digicorder

als het een zwart toestel is het een AD2200  heb nog geen AD2100 in zwart gezien kijk eens dat Netflix werkt dan is het een AD2200  als hij aan internet hangt

https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/de-telenet-decoders-overzicht-technische-specificaties/

 

 

StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Netflix-app onvindbaar op AD2200 digicorder

@luc55 

 

Die test met Netflix kan ik niet doen want ik heb een modem-only, daarmee werkt die grap niet.

 

De man in het Telenet centre zei dat het opnieuw een 2100 was omdat ik een 2100 had binnengeleverd.

 

ik was dus ook verbaasd om thuis een zwart toestel uit de doos te halen. Probleem is, heb het tien keer langs alle kanten bekeken, er staat nergens een type vermeld op dat ding. Toch niet onder de vorm AD2X00.

 

In "mijn telenet" staat hij ook als AD2100 zichtbaar, weliswaar met de afbeelding van het zilveren toestel.

 

Wat het dus uiteindelijk echt is, Joost mag het weten, ik weet het dus niet.

 

Maar uiteindelijk maakt dat niet uit, hoofdzaak is dat het toestel goed werkt en dat doet het.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
FilipD
Moderator
Berichten: 185
De magic number! It's your ninth party! Lezersgoud. Respect! Even demarreren...

Netflix-app onvindbaar op AD2200 digicorder

De AD2100 is zeker ook in het zwart beschikbaar. Heb hier zelf al enkele jaren de zwarte versie


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.png?version=previewFilip | Moderator

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Netflix-app onvindbaar op AD2200 digicorder

@FilipD 

 

Aha, dat is een duidelijk antwoord.

 

Ik ga er dan ook van uit dat die zwarte in mijn living dan ook effectief een AD2100 is. En dat de aanduiding in "mijn telenet" correct is, behalve dan de afbeelding. Dat is die van de zilveren.

 

En ook dat de website van Telenet niet volledig is. Er zouden bij de AD2100 dus eigenlijk twee afbeeldingen moeten staan. Een zilveren en een zwarte.

 

Misschien een vraagje voor de kenners: zou het kunnen dat de twee zwarte toestellen, de AD2100 en de AD2200 , er niet helemaal hetzelfde uitzien qua vormgeving? Dat je, als kenner, dus meteen op het oog kan zien welke van de twee het is?


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
luc55
Experienced Allesweter
Berichten: 2594
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Netflix-app onvindbaar op AD2200 digicorder

het is niet duidelijk vindt ik. wat met oudere mensen stel u voor telenet stopt de grijze box te ondersteunen mensen met zwarte box zijn gerust opeens geen beeld meer wand hun box is eigenlijk een grijze box.

zeker de foto in mijn telenet daar kan je het weten welke box je hebt dit hadden ze toch beter kunnen regelen.

vind ook raar dat je geluk kan hebben en een AD2200 kan krijgen en die zal je langer kunnen gebruiken

als de winkel om de hoek is dat niets maar elke keer de opnames kwijt

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Netflix-app onvindbaar op AD2200 digicorder

@StefaanH 

Het front van de AD2100 staat loodrecht.

Het front van de AD2200 staat licht hellend.

 

Hoe het verder is met de AD2200 weet ik niet, maar bij de AD2100 kan het uiterst linkse deel van het front open geklikt worden (van boven naar beneden) en zie je een gleuf voor een smartcard (waar op het eerste ziccht niets achter staat).

luc55
Experienced Allesweter
Berichten: 2594
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Netflix-app onvindbaar op AD2200 digicorder

ad2200  = Processor BCM7242; RAM-geheugen: 1 GB   en Netflix

ad2100 =  processor: BCM7413; RAM-geheugen: 512 MB

voor de rest zie ik geen verschil

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Netflix-app onvindbaar op AD2200 digicorder

@luc55 

Ik geloof helemaal niet dat de AD2200 langer zal meegaan dan de AD2100. De zaken die he extra hebt op de AD2200 zijn enkel van belang voor een deel van het clienteeel van Telenet.

Beide modellen hebben drie DVB-C tuners. Beide modellen ondersteunen dezelfde versluiering.

Als je een toestel huurt heb je recht op een toestel dat overeenstemt met je abonnement. Het is niet omdat ik een abonnement neem bij Netflix dat dit met recht geeft op een Decoder van Telenet waarmee ik ook naar Netflix kan kijken. Neem ik echter een Netflix abonnement bij Telenet, zit ik in een ander geval, dan heb ik recht op een toestel van Telenet waarmee ik dat kan zien.

0 Likes
Hofkens
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 488
De race is begonnen! WOW! Lees je nog iets anders? ;-) De magic number!

Netflix-app onvindbaar op AD2200 digicorder


@janne_man  schreef:

@StefaanH 

Het front van de AD2100 staat loodrecht.

Het front van de AD2200 staat licht hellend.

 

Hoe het verder is met de AD2200 weet ik niet, maar bij de AD2100 kan het uiterst linkse deel van het front open geklikt worden (van boven naar beneden) en zie je een gleuf voor een smartcard (waar op het eerste ziccht niets achter staat).


Op volgende site staat ook een verschilpuntje: https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/hoe-netflix-kijken-via-je-decoder/

 

AD2200: de aan-uit knop op de Digicorder zelf is wit

AD2100: de aan-uit knop op de Digicorder zelf is rood

StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Netflix-app onvindbaar op AD2200 digicorder


@janne_man  schreef:

@StefaanH 

Het front van de AD2100 staat loodrecht.

Het front van de AD2200 staat licht hellend.

 

Hoe het verder is met de AD2200 weet ik niet, maar bij de AD2100 kan het uiterst linkse deel van het front open geklikt worden (van boven naar beneden) en zie je een gleuf voor een smartcard (waar op het eerste ziccht niets achter staat).


Nog meer tegenstrijdige info ... Zowel in het TN Centre waar ik hem gehaald heb, als via WA en in "mijn telenet" is de info dat ik een AD2100 heb meegekregen. In "mijn telenet" staat die wel zilver afgebeeld en niet zwart. 

 

En nu ook : het front van mijn zwarte "AD2100" staat hellend, hetgeen erop zou wijzen dat het toch een AD2200 is ... En ja, die linkervoorkant kan open en vertoont dan een sleuf voor een smartcard.

 

Naar de kleur van de aan/uit knop zou ik eens moeten gaan kijken, dat weet ik zo niet ...

EDIT: net even nagekeken en de knop is rood.

 

Als ik al die info samenvat zou het dus inderdaad een AD2100 zijn, behalve dan het schuine front, iets dat eigen zou zijn aan de AD2200 ...Tenzij @janne_man zich vergist heeft en het omgekeerd is ...


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Netflix-app onvindbaar op AD2200 digicorder

@StefaanH 

Als ik de link volg die @luc55 gegeven heeft, schenk ik aandact aan het model van kast. De kleur vind ik minder belangrijk. Ik heb het lichthellen en loodrecht gegeven op basis van mijn AD2100 en de afbeelding op de hierboven vermelde link.
Tegenwoordig heeft Telenet ook de 'refurbished' toestellen in aanbiedinge (zowel huur als verkoop). Mogelijk heeft er iemand bij Telnet gezien dat je in de kast van de AD2200  ook een motherboard van de AD2100 kan steken. Als dat zo is, kan je natuurlijk niets meer visueel herkennen. In elke geval moet een een plaatje op staan met model.

0 Likes
luc55
Experienced Allesweter
Berichten: 2594
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Netflix-app onvindbaar op AD2200 digicorder

ik denk het ook dat Telenet ook de 'refurbished' toestellen gebruikt en nieuwe mantel rond het toestel  doet een goede oplossing om de mensen aan het werk te houden 

bij prox gaan de toestellen in de vuilbak of containerpark  deze week een collega horen zeggen dat de oude in de  vuilbak mogen na het ontvangen via post van een  nieuw toestel van prox

 

https://press.telenet.be/donderdag-21-september-2017-elke-dag-verwerken-zon-zestig-medewerkers-van-d...

 

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Netflix-app onvindbaar op AD2200 digicorder

@janne_man 

 

Nu ja, eigenlijk maakt het niet uit, het ding werkt goed en dat is het voornaamste. Heel deze discussie zou eigenlijk niet nodig geweest zijn moest er ergens op dat ding een type aanduiding vermeld staan, maar dat is dus juist niet het geval ...


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Netflix-app onvindbaar op AD2200 digicorder

@StefaanH staat er ook niks op de stickers op de onderkant van de box???

normaal staat daar ergens ADB en type nummer op.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Netflix-app onvindbaar op AD2200 digicorder

@Master-Magic 

Ik heb dat ding langs alle kanten bekeken toen ik het uit de doos haalde. Er staat wel ergens aan de onderkant een raar nummer , maar niks in de aard van AD2*00. Hetgeen jij zegt misschien wel, maar hij staat nu geïnstalleerd in de TV kast en dan moet ik eraf blijven ....


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes