24756
netweters
|
152397
antwoorden
|
20699
vragen
|
Bij mijn 81 jarige vader werd er vorige week door Telenet een nieuwe installatie geplaatst. Modem, digicorder en powerlines waren nog van het oude model en dienden vervangen te worden. Eerst had hij gekozen voor de nieuwe 4K TV box maar omdat dat mijn vader geen internet heeft was dit helaas niet mogelijk.
Dus gekozen voor het recentste AD2200 digicorder model. Tot zover alles goed.
Toen de technieker de deur uit was begon mijn vader een paar testjes te doen en bleek dat hij maar een 4 tal zenders kon ontvangen.
De volgende dag heb ik ongeveer een half uur met TN aan de de telefoon gehangen en hebben ze het uiteindelijk in orde gekregen. Bleek nadien een registratie probleem te zijn.
Om een lang verhaal kort te maken kan de tv gids maar 2 dagen verder en is er dus geen interactiviteit. 😞
Wat heb ik ondertussen ondernomen:
modem, powerlines & digicorder voor een 10 tal minuten van de stroom gehaald maar dit leverde niks op. De 3 lampjes branden op beide powerlines....
Mogelijks nog een probleem bij Telenet?
Opgelost! Ga naar oplossing.
Je kan niets anders doen dan opnieuw bellen. Volhouden tot het in orde is. Eens je de juiste persoon getroffen hebt is het op een half uur in orde. Het klinkt niet erg positief, maar het is helaas niet anders.
Misschien kan je eens voor je belt, eerst eens de ganse Telenet installatie zonder stroom zetten.
Terug opstarten vanaf modem naar digicorder en telkens wachten tot het voorgaande volledig opgestart is.
@Beemerke nog een extra bemerking die ik wil maken: indien je vader een comfort installatie had, moet de technicus dit sowieso van a tot z installeren en testen voordat hij vertrekt. Weet natuurlijk niet of dit het geval was.
Neem zeker nog eens contact op met Telenet.
@Suzi. Het ging hier inderdaad om een comfort installatie, de technicus heeft hier 2 zware steken laten vallen. TN heeft gisteren ochtend mijn vader gecontacteerd en ze gingen bekijken wat er mis is. Nu 24u later nog steeds niks verandert.... 😞
Je hebt een foutje gemaakt in uw post met het mentionen van suzy.
Typ het @ en kies dan uit het lijstje. Door volledig zelf te typen kan je een fout maken en krijgt de genoemde geen bericht.
Anders nog eens bellen naar telenet. Niet loslaten. Zorg er ook voor om een dossier te laten maken, als dat nog niet gebeurd is.
Een klein citaat uit uw eerste post:
Eerst had hij gekozen voor de nieuwe 4K TV box maar omdat dat mijn vader geen internet heeft was dit helaas niet mogelijk.
Als dit echt zo is en geen vergissing of typfout, dan is het heel logisch dat er geen interactiviteit op de digicorder is: die gaat namelijk via het internet ....
Volledig juist, maar bij zijn vorige digicorder (1ste generatie) was er wel interactiviteit...
Daarnet telefoon gekregen van ons vader met het goede nieuws dat alles in orde is gebracht.
Blijkbaar heeft TN een "light" internetverbinding uitsluitend voor de digicorder en dit voor klanten die geen internet hebben. Voor de TV box heeft men dan wel een volwaardige internet verbinding nodig.
Dus probleem opgelost. Iedereen bedankt voor het meedenken!!
Groeten
Frank