Beantwoorden
Pieterigste204
Freshman Weetjesweter
Berichten: 9
Leesbeest! Goed gevonden! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Opnemen via externe DVB-C tuner Quantis QE420 lukt niet

ik heb een digicorder gekocht en bij het opnemen kan ik geen enkel ander kanaal zien alleen het kanaal dat ik opneem kan ik zien , is dat normaal?

 

Titel gewijzigd door Suzy (admin) | Vorige titel: problemen met opnemen digicorder Quantis QE 420

Tags (2)
0 Likes
13 reacties
Arnie
Professional Allesweter
Berichten: 1744
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Opnemen via externe DVB-C tuner Quantis QE420 lukt niet

Ik ken dit type ontvanger/corder niet, maar vermoed dat deze single-tuner is, wat dus wil zeggen dat deze maar één frequentie (transponder) gelijktijdig zal kunnen ontvangen.

Normaal zou ik wel verwachten dat je terwijl je één kanaal op deze frequentie opneemt, je gelijktijdig een ander kanaal zou kunnen bekijken mits de frequentie gelijk is.

 

Ik zal dat straks eens nakijken op mijn gigablue, een gecombineerde DVB-C en DVB-S2 ontvanger.


   Arnie | Krak
   Meten is weten. Gissen is missen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Opnemen via externe DVB-C tuner Quantis QE420 lukt niet

@Arnie als het een single tuner is kan je maar 1 zender kijken ermee, zelf als het op dezelfde freq is, als je een FBC tuner hebt als ik dan kan je 8 zenders kijken en/of opnemen.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes

Opnemen via externe DVB-C tuner Quantis QE420 lukt niet

Dit gaat hier over een externe DVB-C tuner (zoals er hier al veel besproken zijn n.a.v.de signaal switch). Het woord "digicorder" is een beetje verwarrend in deze context 🤔.

 


@Pieterigste204  schreef:

ik heb een digicorder gekocht en bij het opnemen kan ik geen enkel ander kanaal zien alleen het kanaal dat ik opneem kan ik zien , is dat normaal?


Ja, dat is perfect normaal.

Je kan alleen kijken naar het programma dat je opneemt. Je kan ook opnemen terwijl je niet kijkt (opname programmeren), of op de TV kijken naar een andere "bron"...

0 Likes
Arnie
Professional Allesweter
Berichten: 1744
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Opnemen via externe DVB-C tuner Quantis QE420 lukt niet


@Master-Magic  schreef:

@Arnie als het een single tuner is kan je maar 1 zender kijken ermee, zelf als het op dezelfde freq is, als je een FBC tuner hebt als ik dan kan je 8 zenders kijken en/of opnemen.


Ook met een single-tuner kun je normaal gesproken meerdere kanalen gelijktijdig ontvangen, zolang deze dezelfde frequentie gebruiken. Het is dan aan de software om die gelijktijdig te demuxen.


   Arnie | Krak
   Meten is weten. Gissen is missen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Opnemen via externe DVB-C tuner Quantis QE420 lukt niet

@Arnie 

Weinig toestellen bieden dat aan. Als je van kanaal verandert, zelfs op dezelfde frequentie, gaat dat meestal globaal zijn.

0 Likes
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2247
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

Opnemen via externe DVB-C tuner Quantis QE420 lukt niet

Op de site van quantis staat dat men niet een Zender kan opnemen en naar een andere kijken of 2 zenders kan opnemen

 


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
luc55
Experienced Allesweter
Berichten: 2594
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Opnemen via externe DVB-C tuner Quantis QE420 lukt niet

Ideaal voor de (oude, dikke) TV in de woonkamer, maar ook voor bijv. de 2e TV in uw slaapkamer.

staat op de website  is maar om 1 kanaal op te nemen of te kijken niet de 2 gelijk

is voor oude tv ik vind dit weg gegooid geld( te duur) maar als je niet anders kan ok dan

0 Likes
Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Opnemen via externe DVB-C tuner Quantis QE420 lukt niet


@Ex-Netweter  schreef:

Dit gaat hier over een externe DVB-C tuner (zoals er hier al veel besproken zijn n.a.v.de signaal switch). Het woord "digicorder" is een beetje verwarrend in deze context 🤔.

...


@Ex-Netweter heb de titel gewijzigd naar aanleiding van jouw melding, thanks!


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes
Pieterigste204
Freshman Weetjesweter
Berichten: 9
Leesbeest! Goed gevonden! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Opnemen via externe DVB-C tuner Quantis QE420 lukt niet

Ik vind het wel normaal dat men er mede kan opnemen als men weg gaat maar het is niet normaal als men het opgenomen programma wilt bekijken het nergens kan terug vinden , waarom dan het programma opnemen als men het toch niet kan herbekijken mischien doe ik iets verkeerd? 

0 Likes
luc55
Experienced Allesweter
Berichten: 2594
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Opnemen via externe DVB-C tuner Quantis QE420 lukt niet

Wanneer u voor de eerste keer een externe harde schijf op de Quantis QE420 aansluit, wordt u gevraagd of u de schijf geschikt wilt maken voor het opnemen en weergeven van TV-programma’s. Quantis QE420 zal de externe harde schijf formatteren of toewijzen voor opname en weergave.

dit is toch gebeurt anders gaat niet werken

anders de harde schijf te groot kijk daar goed naar max 2tb = 2tb geen 3tb (vb)

 

 

0 Likes
Pieterigste204
Freshman Weetjesweter
Berichten: 9
Leesbeest! Goed gevonden! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Opnemen via externe DVB-C tuner Quantis QE420 lukt niet

het is nu opgelost ik kan opnemen en het weerzien op een USB stik maar als ik de usb stik in mijn pc steek dan word er gevraagd die eerst te formateren maar dan is alles terug weg en dat wil ik niet?

 

0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Opnemen via externe DVB-C tuner Quantis QE420 lukt niet

@Pieterigste204 dat is omdat op uw stick de format is gedaan naar linux, is een andere format dan een windows format, daarom zal dit niet lukken om deze in de windows pc te zien, 

kan ook zijn dat de opnames gecodeerd op die stick staan zodat ze enkel met dat toestel zijn te bekijken.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Pieterigste204
Freshman Weetjesweter
Berichten: 9
Leesbeest! Goed gevonden! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Opnemen via externe DVB-C tuner Quantis QE420 lukt niet

@met Linaster-magic1 , met Linux zal dat niet kunnen wat die versie heb ik niet alleen Windows 10

maar het zal wel zijn zoals u schrijft 

 

0 Likes