24619
netweters
|
151232
antwoorden
|
20576
vragen
|
Beste netweters,
Ik zou graag deze TV kopen: (philips 65pus8949)
https://www.vandenborre.be/lcd-led-oled-tv/philips-the-one-led-4k-65-inch-65pus8949-12-2024
Ik heb nog een CI+ kaartje van mijn vorige tv. (ook een philips).
Ik heb even geteken of dit model tv-kaartje ondersteund, (65pus8949), maar blijkbaar staat die er niet tussen, terwijl er anderen met 65pus... er wel tussen staan.
https://www2.telenet.be/nl/tv-met-een-kaartje/
Ik wil dus graag zo'n one led 4k 65inch tv (met ambilight).
Werkt dat tv-kaartje dan echt niet met dit modelnummer, want staat niet in de lijst.
Titel gewijzigd door Christof (mod) | Vorige titel: TV met kaartje -
Opgelost! Ga naar oplossing.
Ik zoek eigenlijk recente tv's van Samsung of Philips die nog werken met tv-kaartje, en die HVEC formaat kunnen afspelen.
Ik gebruik tv vooral voor usb stick om dingen terug te bekijken. Documentaires enzoverder, die moeten mooi in beeld komen, en dus alle RECENTE formaten aankunnen (mp4, mkv, ...)
Ook 4k resolutie.
De tv 's die je nu koopt zijn in orde voor tv met kaartje
Voor het opnemen met harde schijf aan de tv gekoppeld is ook geen probleem dit werkt enkel op deze tv enkel
de tv's van nu kunnen H264 en H265 aan zal geen probleem zijn om een usb af te spellen
@veertje34 weet dat dit nog maar max 4 jaar kan, dus ook al eens nadenken voor de toekomst (streaming).
het gaat zo snel allemaal dat voor je het weet er minder aanbod is via DVB-C.
beter nu al geïnformeerd zijn dan binnen de paar jaar voor een ontgoocheling staan.
@veertje34 schreef:Ik zou graag deze TV kopen: (philips 65pus8949)
Werkt dat tv-kaartje dan echt niet met dit modelnummer, want staat niet in de lijst.
Zal perfect werken ter vervanging van jouw oude Philips, maak je geen zorgen 🙂
Als uw usb stick opnames zijn gemaakt door een tv, bestaat de kans dat ze niet afspeelbaar zijn op een nader toestel, zelfs van hetzelfde merk.
Nochtans werk de TCL 55T8B wat Telenet als feestpromo heeft NIET met hun eigen CI+ kaartje:
https://www.netweters.be/t5/Hardware-instellingen/CI-error-17-met-TCL-55T8B/m-p/197542#M23479
Dus deze stelling klopt niet "De tv 's die je nu koopt zijn in orde voor tv met kaartje"
@SarahV schreef:Nochtans werk de TCL 55T8B wat Telenet als feestpromo heeft NIET met hun eigen CI+ kaartje:
https://www.netweters.be/t5/Hardware-instellingen/CI-error-17-met-TCL-55T8B/m-p/197542#M23479
Dus deze stelling klopt niet "De tv 's die je nu koopt zijn in orde voor tv met kaartje"
Jouw vraag ging over Samsungs en Philips, toch?
Hiervan zeggen we dat je met een gerust geweten ervan kan uitgaan dat TV met een kaartje zal werken.
Uizonderingen zijn er, zoals die **bleep** TCL TV die Telenet zelf verkoopt 🙄
De helpdesk van facebook van telenet zegt dat "die tv die ik helemaal hierboven schreef" niet in de lijst van "tv met kaartje" staat, en dus niet zal werken.
Ik heb letterlijk bijna alle tv's ingetoetst van krefel.be of vandenborre.be (ik ga eens proberen met bol.com) , want geen enkel recente tv staat in de lijst met "tv met kaartje".
Eigenlijk schandalig. De werknemers zelf van telent zeggen dat het in de lijst moet staan... of ze zijn zo opgeleid. Maar ik wil geen tv kopen en dan merken dat de tv maar half werkt want ik heb nog altijd een "tv met kaartje". Eigenlijk voor mijn ouders is dit ideaal, omdat die niks opnemen.
Als er iemand een recente tv vindt geschikt voor "tv met kaartje" (die dus in de lijst staat) zou ik heel gelukkig zijn....
Ben al dagenlang aan het zoeken. Schandalig dat het zo moeilijk wordt gemaakt, ik weet dat ze met tv met kaarte afwillen (binnen 5 jaar) , maar ik heb het recht dit nog te gebruiken tot einde dienst :).
Ik denk dat je het jezelf moeilijk maakt. Je begrijpt toch wel dat Telenet onmogelijk alle merken en modellen kan testen die op de markt zijn, en hiervan een lijst bijhouden. Dat zijn er duizenden ...
Persoonlijk ben ik nog geen enkel toestel tegengekomen dat niet werkte met de Telenet CI+ module (TV's met DVB-C en CI+).
Helemaal in het begin van DVB-C (2013/2014) waren er problemen met Philips:
Maar misschien zouden ze die lijst beter verwijderen, gezien ze niet in staat zijn om deze up-to-date te houden 🤔
Neem een contact met de fabrikant
De mensen aan telefoon kijken zelf in zelfde lijst die niet op punt staat
Als ze in dezelfde lijst kijken, dan haalt het niets uit.
Flip, dank u wel. Ik zal de raad opvolgen om mijn Telenet C+ kaartje mee te nemen.
Ik hoop dat ik mag testen in de Carrefour van Turnhout.
Ik wil er volgende tv kopen (valt nog te bezien of ze die hebben in Turnhout, anders kies ik wel een andere)
Philips-the-one 43PUS8909 Ambilight.
Nadeel: het is energielabel G.
Ik zoek ongeveer dezelfde tv, met dezelfde eisen, maar een beter energielabel. (bv F of beter).
Ik gebruik het vooral om documentaires te zien (geen natuurdocumentaires), en er zou zeker een koptelefoonaansluiting aanwezig moeten zijn (ik gebruik een Sennheiser RS 175-U Tv koptelefoon), en 42 tot 44 inch grote tv.
Op de coolblue geeft hij het aan
Er zijn 3 verschillende tuners:
Dat het model niet in die lijst staat betekent niet zo veel, maar het feit dat het merk Philips erin staat geeft aan dat het op een Philips wel zou moeten lukken. Ik koop al sinds mijn 13e Philips TV's en gebruik het CI+ kaartje al van toen het voor het eerst beschikbaar was. Ik ben nog geen enkele Philips tegengekomen (ook niet bij familie en vrienden) waar het kaartje niet werkte, zelfs al stond het model (nog) niet in die lijst.
Je zou het kaartje kunnen meenemen om te testen, maar als je bijvoorbeeld bij Coolblue koopt, dan kan je de TV gewoon terugbrengen. Ik ben niet zeker, maar ik meen dat ze je bij Vanden Borre een bon geven met dezelfde waarde.
Philips 65PUS8949/12 ondersteunt HEVC:
https://www.philips.be/c-p/65PUS8949_12/theone-65pus8949-4k-ambilight-tv/ondersteuning
Hetzelfde geldt voor het model 43PUS8909/12. (Ik ben vrij zeker dat mijn moeder dit model heeft met een werkend CI+ kaartje). Je kan dat gewoon zelf opzoeken door te zoeken op 'philips [model] ondersteuning' en dan in de handleiding kijken. Het energielabel is relatief. Vroeger was het energielabel van zo'n smart TV veel beter, maar dan hebben ze de voorwaarden veranderd waardoor het nu lijkt alsof die TV's gigantisch veel verbruiken.