Beantwoorden
Amazone
Professional Weetjesweter
Berichten: 46
On a roll... Tien op tien! Dat loopt vlotjes. A born reader!

Signaalswitch op mijn Phillips 40PFL663H/12 LUKT NIET

Ik heb alle stappen op www.telenet.be/signaalswitch overlopen.

Op mijn toestel komt na de keuze Kabel DVB-C geen keuze voor Telenet. Er worden gewoon zenders geladen en ik krijg melding dat er 20 analoge zenders gevonden zijn.

Meer kan ik niet doen.

NB: Waarom geeft Telenet geen lijst van toestellen waarop de switch werkt?

Deze TV is van 2011 en de software is geupdated tot de laatste.

Ergens in de settings heb ik een netwerkfrequentie gevonden. Die veranderen naar 290 was moeilijk - ik moest alle frequenties stap voor stap doorlopen. Nu en dan was er op een frequentie een uitzending. Op de frequentie 290 vond ik niets

Tags (1)
0 Likes
16 reacties
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Signaalswitch op mijn Phillips 40PFL663H/12 LUKT NIET

Kon je, toen je de kanalen begon te zoeken niet kiezen tussen analoog, digitaal of beiden? Het is ook mogelijk, maar dat moet je nakijken in de specs van de TV dat je geen DVB-C tuner hebt maar een DVB-T tuner en dan lukt dit niet. Ook eventueel manueel zoeken kiezen i.p.v. automatisch.

Edit: zou toch moeten kunnen. Zie specificaties: https://www.philips.fr/c-p/40PFL6636H_12/6000-series-smart-tv-a-led-avec-pixel-plus-hd 



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2247
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

Signaalswitch op mijn Phillips 40PFL663H/12 LUKT NIET

Is dat een TV die uit Frankrijk komt ?

Als er geen telenet komt voor DVB-C dan is dit waarschijnlijk een TV voor een ander land.

In dat geval kies je "automatisch afstemmen" , DVB-C maar voor "Snel" afstemmen.

De andere waardes zoals telenet opgeeft 290 of 290 000 netw Id ....

En dan gaat alles hopelijk goed.


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Signaalswitch op mijn Phillips 40PFL663H/12 LUKT NIET

TV's van deze ouderdom zijn grensgevallen. sommige zullen werken anderen moeilijker tot niet.

Heeft je tv een DVB-C tuner?

Is uw tv HD Ready?

 

Probeer als land Zweden of Oostenrijk of Nederland (uw taalinstelling laat je staan, maar welk digitale tv land, ik weet niet hoe dit verwoord is in uw tv. Als het een Philips tv is zal je allicht terug moeten gaan naar fabrieksinstellingen, bij een Samsung tv allicht niet).

Als je het netwerk niet kan invullen, activeer geen keuze voor het automatisch vinden van het netwerk.

 

Mogelijk kan het helpen als je merk en model van je tv meedeelt

Om enkel de tv zenders te hebben, moet je slechts twee frequenties scannen: 290 MHz en 298 MHz.

igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Signaalswitch op mijn Phillips 40PFL663H/12 LUKT NIET

@janne_man  Merk en model staan in de titel. Phillips 40PFL663H/12. 😎



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
hondaboy
Experienced Meerweter
Berichten: 93
Lees je nog iets anders? ;-) Lezersgoud. Respect! Topicvreter! Warming up?

Signaalswitch op mijn Phillips 40PFL663H/12 LUKT NIET

Probeer eens op handmatig zoeken en instellen op Nederland, zo is het hier gelukt op een ongeveer evenoude Phillips.

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Signaalswitch op mijn Phillips 40PFL663H/12 LUKT NIET

Sorry @Amazone voor mijn nutteloze vraag. 

@igvfer goed gezien van u, en voor mij wat baten kaas en bril als de uil niet zien  en wil.

Amazone
Professional Weetjesweter
Berichten: 46
On a roll... Tien op tien! Dat loopt vlotjes. A born reader!

Signaalswitch op mijn Phillips 40PFL663H/12 LUKT NIET

Wow - bedankt allemaal voor de reacties. Hoewel ik aangegeven had mij te mailen als iemand antwoordt kreeg ik enkel melding van het bericht van @Janne omdat die mij vermeld had.

Dus willen jullie @Amazone vermelden in jullie antwoorden.

Ik heb deze namiddag nog maar eens het stappenplan overlopen en zag nu bij de tips staan dat je moet proberen met Nederland als je de megaherz niet kan aanpassen naar 290.

Nu heb ik 132 digitale zenders bij de 30 analoge. Toch ben ik niet zeker dat alles in orde zal zijn als Telenet stopt met analoog uit te zenden. Ik krijg bvb bij de HD zenders de melding dat het een gecodeerd programma is en TF1 geeft geen beeld hoewel dat via mijn digibox wel gaat.

Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Signaalswitch op mijn Phillips 40PFL663H/12 LUKT NIET

@Amazone die TF1 zit ook enkel in het Brusselse op de kabel digitaal in het beperkt vrij aanbod.

dus die zal niet opengaan, je krijgt enkel de zenders die je analoog ook hebt in het beperkte digitale aanbod.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2247
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

Signaalswitch op mijn Phillips 40PFL663H/12 LUKT NIET

@Amazone : Kijk ook eens in uw SPAM map of daar de andere mails soms zitten.


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Amazone
Professional Weetjesweter
Berichten: 46
On a roll... Tien op tien! Dat loopt vlotjes. A born reader!

Signaalswitch op mijn Phillips 40PFL663H/12 LUKT NIET

 Dus als ik goed begrijp had ik dat nooit via de kabel?

0 Likes
Amazone
Professional Weetjesweter
Berichten: 46
On a roll... Tien op tien! Dat loopt vlotjes. A born reader!

Signaalswitch op mijn Phillips 40PFL663H/12 LUKT NIET

Ik heb mijn spam nagekeken daar zitten ze niet. Ik krijg wel constant mails over verdiende badges 🤔

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Signaalswitch op mijn Phillips 40PFL663H/12 LUKT NIET


@Amazone  schreef:

Ik heb mijn spam nagekeken daar zitten ze niet. Ik krijg wel constant mails over verdiende badges 🤔


Om daar meer over te weten moet je maar eens in uw profiel gaan kijken. Daar staan de badges die je verdiend hebt en wat je daarvoor hebt moeten doen.

Het is wel normaal dat je daar telkens een mail voor krijgt, tenzij je dat afzet in uw persoonlijke voorkeuren.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Signaalswitch op mijn Phillips 40PFL663H/12 LUKT NIET

@Amazone 

Als je op frequentie scant, dan krijg je inderdaad ook zenders die niet in het compact signaal zitten. 

Als je echter het netwerk kunt ingeven en je geeft 22 voor Vlaanderen en Brussele NL (of 42 voor Wallonië en Brussel FR)  en je doet de snelle scan, dan krijg je enkel de vrij te zien en horen zenders. 

igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Signaalswitch op mijn Phillips 40PFL663H/12 LUKT NIET

@Amazone  Uiteraard zullen de HD zenders niet werken. Deze zullen op je TV enkel werken als je een CI+ module gebruikt en dan nog alleen deze die standaard in het pakket zitten. Ze zijn er wel maar gecodeerd. De Play en Play sport zenders en andere extra betalende zal je maar zien als je ervoor betaalt. Dat is op een digibox niet anders. De SD zenders (+- 26) zal je nu wel kunnen zien.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes