24757
netweters
|
152435
antwoorden
|
20704
vragen
|
Ik las in de krant dat de signal-switch eraan komt. Vreemd dat ik deze informatie niet in de eerste plaats van Telenet verneem, maar dat nog tot daar aan toe.
Ik stel me de vraag hoe ik enkele FM-tuners en gewone FM-radio's verder van geluid zal kunnen voorzien eens de analoge FM-radio's van de kabel zullen verdwenen zijn.
Hoe luister is dan bvb in de keuken naar NPO-Radio4 en in de slaapkamer naar BBC-Radio2, terwijl de digicorder in de living gewoon zijn ding doet: TV-programma's opnemen, afspelen en rechtstreeks kijken voor de andere huisgenoten?
Moet ik in alle kamers waar ik nu naar de kabel-FM-zenders kan luisteren een digibox plaatsen?
Ik neem aan dat het aanbod toch in een soort mux digitaal op de kabel zit, zodat ik die stations via een digibox kan ontvangen...
Zijn er ten andere ontvangers te vinden die, net zoals een digibox, in staat zouden zijn om de FTA-radiozenders te ontvangen?
Overschakelen naar:
- een draadantenne is slechts een beperkte oplossing: het gaan enkel om onze lokale FM-omroepen te kunnen ontvangen.... zolang dat nog duurt... en ruis zal er sowieso bij zijn.
- een DAB+ radio is ook maar een gedeeltelijke oplossing omdat een aantal internationale omroepen die nu wel op de FM-kabel zitten niet aanwezig zijn in het DAB-aanbod.
- een tablet / smartphone / computer en de live-streaming via internet capteren en aanbieden aan de AUX-ingang van de diverse toestellen lijkt me: te ingewikkeld en het zal het internetgebruik sneller bij zijn limieten brengen qua downloadcapaciteit ...
Heeft iemand enige suggesties?
Alvast dank!
Edwin
Opgelost! Ga naar oplossing.
De Vistron VDR-210 staat nu op de Telenet website, en is vanaf volgende week on-line te koop of via de Shops.
https://toestellen.telenet.be/tv-audio/merk/vistron.html
Prijs is 49€ voor klanten (listprijs 69€ - 20€ korting).
Als iemand die wil gaan halen en testen, benieuwd naar de bevindingen...
@Master-Magic @Ex-Netweter net even de URL geopend en bij mij komt het toestel nu toch onmiddellijk zichtbaar. Het zal inderdaad even nodig gehad hebben. 😉
Ik probeer de Vistron DVB-C tuner te bestellen.
Zoals uit de Screenshot van @Suzy te zien is aan 49€ (ipv 69€).
Maar van zodra ik inlog, komt alleen de prijs van 69€ op mijn bestelling, zonder de korting 🙄.
Wat doe ik verkeerd? Ik ben Telenet DTV klant (met 4 CI+ modules).
Hier nog steeds
S0RRY!
Er ging iets mis.
@Suzy schreef:@Master-Magic @Ex-Netweter net even de URL geopend en bij mij komt het toestel nu toch onmiddellijk zichtbaar. Het zal inderdaad even nodig gehad hebben. 😉
@Suzy De korting wordt niet toegekend. Van zodra ik hem in het winkelmandje plaatst veranderd de prijs naar 69euro. Laat jij dit nakijken?
@Suzy klopt, bedankt!
Je link hierboven werkt ondertussen niet meer, maar deze wel 😉
https://toestellen.telenet.be/dvb-c-radio-tuner-vdr-210.html
Beste,
zou er iemand kunnen uitleggen hoe ik dit toestel zou moeten aansluiten.
Wat is de werkwijze hiervan?
@gui1 net zoals je nu je fm radio op die kabel van telenet aansluit sluit je die kabel aan op dat toestelletje en dan met zo wit-rode kabel voor het geluid naar je versterker als dat kan.
voordeel is dat je de zendernaam dan ziet op het toestel.
Bedankt, maar de wit en rode kabel zijn al verbonden met mijn TV.
Wat @Master-Magic bedoelt is dat je een extra kabeltje zult moeten aansluiten naar je versterker. Nu heb je al je TV aangesloten naar een AUX ingang. Er zullen wel meerdere aux ingangen zijn dus kan je dan dit toestel ook aansluiten. Dat kan ook op de CD ingang als je geen cd speler meer gebruikt.
@gui1 schreef:
Beste,
zou er iemand kunnen uitleggen hoe ik dit toestel zou moeten aansluiten.
Wat is de werkwijze hiervan?
Niet vergeten om de coax kabel vanaf nu aan te sluiten op de tv uitgang van je wandcontactdoos. Dus niet de radio uitgang. Als je de dvb c receiver wil gebruiken.