Beantwoorden
Tinne1
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
De 3 wijzen! Goed gevonden! Leesclubje starten? Primeur!

Source-knop op zwarte afstandsbediening

Hoi!

 

Ik gebruik een Chromecast bij mijn TV (om Netflix te kijken) en heb sinds daarjuist terug Telenet (jeej!).

ik heb mijn Telenet-afstandsbediening ingesteld zodat ik hier ook de TV mee kan bedienen, maar ik vraag mij af hoe ik met dit afstandsbediening de source (HDM1, HDMI2,...) van veranderen.

Is dit wel mogelijk?

0 Likes
12 reacties
Arthur2
Experienced Meesterweter
Berichten: 3098
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Jij Netweters wikipedia!

Source-knop op zwarte afstandsbediening

Er staat geen speciale knop op maar kan je het niet via het menu doen? Bij iedere tv is het anders dus ik stel voor, druk overal op 😄

 

Welke tv heb je? Misschien kan ik het vinden waar het in het menu staat.

 

Ik heb nog een heel oude tv dus waarschijnlijk zijn er anderen die je beter kunnen helpen als je vermeld welke tv je hebt.

   Arthur2 | Ere-Krak
   Don’t comment bad code—rewrite it. – Brian Kernighan
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Tinne1
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
De 3 wijzen! Goed gevonden! Leesclubje starten? Primeur!

Source-knop op zwarte afstandsbediening

Ik heb het gevonden!! Het lukt niet via menu, maar als ik de afstandsbediening in mode "TV" zet, en vervolgens op het knopje met het rode bolletje duw, zapt ie tussen de source kanalen.

Petervanhees
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
Primeur! It's your fourth party! It's your third party! It's your second party!

Source-knop op zwarte afstandsbediening

Principis:

De oplossing van Tinne is geweldig, maar nauwelijks bekend of te vinden op de Telenet site.

Veel mensen met Chromecast, dvd, Playstation,... Gaan dit nuttig vinden.

Meer bekend maken dus!

 

En nog beter: verander de rode knop in AV of het vakje met het pijltje, dan is het direct duidelijk!

 

Kan dit?

Mvg

 

Hofkens
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 488
De race is begonnen! WOW! Lees je nog iets anders? ;-) De magic number!

Source-knop op zwarte afstandsbediening

Op de nieuwe TV Box is er zo'n knop voorzien. Deze zal binnenkort beschikbaar zijn.

Arthur2
Experienced Meesterweter
Berichten: 3098
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Jij Netweters wikipedia!

Source-knop op zwarte afstandsbediening

@Petervanhees

Lijkt me een goed idee om toe te voegen aan de handleidingen!

@Suzy zouden jullie er eens naar kunnen kijken om dit toe te voegen? 🙂

   Arthur2 | Ere-Krak
   Don’t comment bad code—rewrite it. – Brian Kernighan
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Source-knop op zwarte afstandsbediening

denk dat er hier dingen worden verward, de TS heeft het over een digicorder, 

en de reactie van @Hofkens gaat over de nieuwe telenet box waar je kan switchen van HDMI bron door op het knopje vanonder rechts te drukken, zo krijg je de mogelijkheid om het HDMI kanaal te veranderen.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Hofkens
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 488
De race is begonnen! WOW! Lees je nog iets anders? ;-) De magic number!

Source-knop op zwarte afstandsbediening


@Master-Magic  schreef:

denk dat er hier dingen worden verward, de TS heeft het over een digicorder, 

en de reactie van @Hofkens gaat over de nieuwe telenet box waar je kan switchen van HDMI bron door op het knopje vanonder rechts te drukken, zo krijg je de mogelijkheid om het HDMI kanaal te veranderen.


Inderdaad, maar de vraag was om zo'n knop te voorzien op de afstandsbediening als ik me niet vergis, en binnenkort bij de nieuwe box is die knop er dus. 🙂

0 Likes
Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Source-knop op zwarte afstandsbediening

@Tinne1, deze mogelijkheid met de zwarte digicorder afstandsbediening was mij zelfs onbekend! Net even getest en het werkt inderdaad perfect. 

 

@Arthur2, scusi, zie nu pas dat je me in deze thread had gementioned. Ik geef dit zeker eens door! Smiley Knipoog


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

heenenweerwolf
Freshman Weetjesweter
Berichten: 10
O dierbaar België.. YEAH! CAPSLOCK DAY! TV-box / TV-app / telenttv.be Handje vol!

Source-knop op zwarte afstandsbediening

Onlangs (gedurende januari 2019 en deze maand) een paar keer serieus last met de source-knop die blijft hangen. De ene maal reageert deze totaal niet op commando, de andere keer met heel veel vertraging en de laatste maal bleef de souce-knop "hangen", waardoor de sourcekeuze heel snel door het beeld kwam en ik de decoder "hard" diende te stoppen door de stekker er uit te halen. Tweede probleem is dat de decoder (in vergelijking met zijn voorganger) heel wat meer tijd nodig heeft om tv-kanalen af te spelen, alsof de software te zwaar is voor de capaciteit van de decoder (heel lang het beginscherm in 20 talen "gelieve te wachten").

 

 

 

0 Likes
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Source-knop op zwarte afstandsbediening

Als een knop van de afstandsbediening blijft hangen kan je best een nieuwe vragen, dan scheelt er iets aan.

Het snel doorlopen van het scherm t.g.v. die hangende knop kan je dan ook stoppen door de batterijen uit de AB te halen.

Het traag opstarten was dat eenmalig?  In dat geval was er misschien een download bezig op dat ogenblik. Als dat telkens opnieuw gebeurt bij het opstarten kan je best naar instellingen gaan en een sneller opstarttype kiezen. Dat zal dan wel invloed hebben op uw energieverbruik.

Groeten


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Source-knop op zwarte afstandsbediening

Ik vroeg me af hoe het dan zit met de nog oudere grijze afstandsbediening. Deze heeft enkel de rode knop met de letter R en de rode knop die dienst doedt (deed) in teletext.  Ik heb het even getest: de linkertoets op de onderste rij, schermpje met pijl naar rechts, doet het.

0 Likes
Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Source-knop op zwarte afstandsbediening


@heenenweerwolf  schreef:

Onlangs (gedurende januari 2019 en deze maand) een paar keer serieus last met de source-knop die blijft hangen. De ene maal reageert deze totaal niet op commando, de andere keer met heel veel vertraging en de laatste maal bleef de souce-knop "hangen", waardoor de sourcekeuze heel snel door het beeld kwam en ik de decoder "hard" diende te stoppen door de stekker er uit te halen. Tweede probleem is dat de decoder (in vergelijking met zijn voorganger) heel wat meer tijd nodig heeft om tv-kanalen af te spelen, alsof de software te zwaar is voor de capaciteit van de decoder (heel lang het beginscherm in 20 talen "gelieve te wachten"). 


@heenenweerwolf, door je uitleg kan ik afleiden dat het over de nieuwe TV-box afstandsbediening gaat. Die heeft inderdaad een knop specifiek voor de source-functionaliteit. Hier zou ik het advies van @louishufk volgen en een andere vragen.

 

En het feit dat je 'Even geduld' krijgt in verschillende talen bij de opstart, geeft aan dat je TV-box in eco-start staat. Het klopt dat hij dan langer nodig heeft om op te starten, hij staat namelijk in een andere (energie-zuinigere) opstart instelling. Hem in normale of snelle start plaatsen, zorgt ervoor dat je hiervan minder/geen impact meer hebt. 😉


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes