25.347
netweters
|
156.167
antwoorden
|
21.127
vragen
|
Vanaf 1 september 2025 activeert Telenet geen tweedehands Digicorders, Digiboxen of TV met een kaartje meer. We verkopen al een tijdje geen decoders meer, en activeren vanaf 1 september dus ook geen tweedehands toestellen meer. Zo begeleiden we onze Telenet TV-klanten geleidelijk naar de TV-box – onze meest moderne en gebruiksvriendelijke decoder.
Wat betekent dit voor Telenet-klanten?
Als klant kan je jouw gekochte Digicorder, Digibox en/of TV met een kaartje gewoon blijven gebruiken als deze geactiveerd is voor 1 september 2025. Alleen: als je 'm later zouden willen doorverkopen of doorgeven, zullen we deze niet meer activeren.
Concreet betekent dit dus dat het niet meer mogelijk zal zijn om een tweedehands Digicorder, Digibox en/of TV met een kaartje te activeren in een Telenet-winkel. In dat geval raden we aan om over te stappen op de Telenet TV-box.
@Peter78 schreef:@Suzy jaja over een TV-box nemen zonder internet van Telenet maar je hebt met geen woord gesproken over als het nog mogelijk zou zijn om na 1 september nog oude digibox/corder en CI+ te activeren.
Je haalt wel 2 dingen door elkaar 😉
zie CI+ kaartje nog te activeren na september voor business - De Netweters
@WG94 schreef:
@Peter78 schreef:@Suzy jaja over een TV-box nemen zonder internet van Telenet maar je hebt met geen woord gesproken over als het nog mogelijk zou zijn om na 1 september nog oude digibox/corder en CI+ te activeren.
Je haalt wel 2 dingen door elkaar 😉
zie CI+ kaartje nog te activeren na september voor business - De Netweters
@WG94 🙄🙄🙄🙄 deze topic gaat over PARTICULIEREN moest het over business klanten gaan zou dat er wel explicitiet in staan 😉
Als je geen internet nodig hebt, kan je bij Telenet een "tv-oplossing op maat" vragen in een winkel of telefonisch.
Dan krijg je tv zonder internet. Als ze het niet willen geven via 015 66 66 66, bel je naar 0800 66 350
"Mijn werkgever betaalt mijn fiber internet." is het beste argument. Daar kan Telenet niets tegen doen.
@WG94 schreef:Dan is activatie sinds 1 september niet meer mogelijk. Duidelijk toch? Niemand weet welke info je nog wil weten van Telenet.
@WG94 ja en je kon geen TV-box zonder internet van Telenet hebben ook en toch was het mogelijk, daarom zou het mij niet verwonderen dat het wel nog mogelijk zou zijn om toch nog een box of module te activeren als particulier 😉
Neen, toch niet. Probeer maar eens, Telenet is wettelijk verplicht tv afzonderlijk van een internetabonnement aan te bieden.
Telenet probeert dit te omzeilen, maar de klant die uitdrukkelijk aangeeft om geen internet nodig te hebben, krijgt tv apart.
Het staat zelfs op de website: https://www2.telenet.be/residential/nl/producten/telenet-tv/tvbox/tvbox-omruilen.html
"Bel ons op 015 66 66 66 of ga langs in je dichtstbijzijnde Telenet-winkel voor een oplossing op maat."
@Roy78 schreef:Als je geen internet nodig hebt, kan je bij Telenet een "tv-oplossing op maat" vragen in een winkel of telefonisch.
Dan krijg je tv zonder internet. Als ze het niet willen geven via 015 66 66 66, bel je naar 0800 66 350"Mijn werkgever betaalt mijn fiber internet." is het beste argument. Daar kan Telenet niets tegen doen.
@Roy78 Proximus en Orange hebben ook geen tv zonder Internet dus waarom zou Telenet wel moeten plooien 😉
Da is blijkbaar voor iedereen geen enkel probleem maar ho maar als Telenet het zelfde doet als al de rest, da kan niet hoor... 🙄
@Peter78 schreef:
@WG94 schreef:
Dan is activatie sinds 1 september niet meer mogelijk. Duidelijk toch? Niemand weet welke info je nog wil weten van Telenet.
@WG94 ja en je kon geen TV-box zonder internet van Telenet hebben ook en toch was het mogelijk, daarom zou het mij niet verwonderen dat het wel nog mogelijk zou zijn om toch nog een box of module te activeren als particulier 😉
@Peter78 fijn dat je er mee over wil waken. Het is natuurlijk niet omdat er in het verleden bij een policy wijziging iets niet helemaal dichtgezet was in het systeem, dat dit altijd het geval is. 😉 Als er toch nog iets naar boven zou komen, ben ik er zeker van dat onze collega's ook dit zullen aanpakken en oplossen. Eind augustus zijn alleszins alle medewerkers van de klantendienst duidelijk gebrieft dat residentiële en SOHO-klanten vanaf 1/09 geen tweedehands Digicorder/Digibox/CI+ module meer kunnen activeren. Iedereen zou dus moeten weten wat de nieuwe policy is en vanaf wanneer deze in voege is gegaan.
@Suzy schreef:
@Peter78 schreef:
@WG94 schreef:Dan is activatie sinds 1 september niet meer mogelijk. Duidelijk toch? Niemand weet welke info je nog wil weten van Telenet.
@Peter78 fijn dat je er mee over wil waken. Het is natuurlijk niet omdat er in het verleden bij een policy wijziging iets niet helemaal dichtgezet was in het systeem, dat dit altijd het geval is. 😉 Als er toch nog iets naar boven zou komen, ben ik er zeker van dat onze collega's ook dit zullen aanpakken en oplossen. Eind augustus zijn alleszins alle medewerkers van de klantendienst duidelijk gebrieft dat residentiële en SOHO-klanten vanaf 1/09 geen tweedehands Digicorder/Digibox/CI+ module meer kunnen activeren. Iedereen zou dus moeten weten wat de nieuwe policy is en vanaf wanneer deze in voege is gegaan.
@Suzy heel goed Suzy ik hoop alleen dat 'het systeem' ook waterdicht is want als je het toch nog kan forceren heeft de nieuwe policy weinig zin je zult er toch altijd hebben die het zullen proberen... 😉
Wat kan het u uitmaken of het systeem al dan niet waterdicht is? Gewoon jaloers dat er eens iemand zou kunnen zijn die iets bekomt dat niet voorzien is?
Het kan gewoon niet waterdicht zijn als er een verschillend beleid tussen particuliere klanten en anderen. Ik vind het normaal dat Telenet de verkoop stopt van Digicorders, Digiboxen en CI+-kaarten voor particuliere klanten. Dat ze bij bestaande particuliere klanten een zelfde toestel ter vervanging van een bestaand niet meer willen activeren, vind ik niet normaal zolang dat het nog kan voor een andere categorie klanten. Ik ben overtuigd dat nog andere deze mening toegedaan zijn.
@Master-Magic schreef:@Roy78 Zeker dat deze regel nog in voege is, is al een heel oude regel van 2018….
en de gebruiksvoorwaarden enz gelezen van Telenet ook, die gelden normaal altijd.
100% zeker. En lees die voorwaarden nauwkeurig want je weet niet wat je zegt.
Bel ons voor een "oplossing op maat" staat ook op de website. Het kan niet duidelijker zijn dat Telenet voor slimme klanten een uitzondering wil maken. (Allez, om "in orde" te zijn met de wetgeving.)