25.345
netweters
|
156.152
antwoorden
|
21.124
vragen
|
Vanaf 1 september 2025 activeert Telenet geen tweedehands Digicorders, Digiboxen of TV met een kaartje meer. We verkopen al een tijdje geen decoders meer, en activeren vanaf 1 september dus ook geen tweedehands toestellen meer. Zo begeleiden we onze Telenet TV-klanten geleidelijk naar de TV-box – onze meest moderne en gebruiksvriendelijke decoder.
Wat betekent dit voor Telenet-klanten?
Als klant kan je jouw gekochte Digicorder, Digibox en/of TV met een kaartje gewoon blijven gebruiken als deze geactiveerd is voor 1 september 2025. Alleen: als je 'm later zouden willen doorverkopen of doorgeven, zullen we deze niet meer activeren.
Concreet betekent dit dus dat het niet meer mogelijk zal zijn om een tweedehands Digicorder, Digibox en/of TV met een kaartje te activeren in een Telenet-winkel. In dat geval raden we aan om over te stappen op de Telenet TV-box.
@janne_man schreef:Wat kan het u uitmaken of het systeem al dan niet waterdicht is? Gewoon jaloers dat er eens iemand zou kunnen zijn die iets bekomt dat niet voorzien is?
@Moderator @Suzy en dan krijg ik de opmerking dat ik vaak aanvallend ben en op de man speel! 🙄
Of rechtvaardigd meneer 'zijn statuut' dat mss? 😡
Een ERE-KRAK die openlijk het goedpraat dat de policy van Telenet geschonden wordt, wel wel het wordt er hier met de dag beter op...
@Peter78 Ben je jaloers misschien dat sommige klanten een TV-box kunnen krijgen zonder een internetabonnement?
Telenet heeft deze zomer hun beleid aangepast na klachten:
Op 3 juni 2025 was er nog geen verwijzing naar een "oplossing op maat": https://web.archive.org/web/20250603201810/https://www2.telenet.be/residential/nl/producten/telenet-...
In de loop van de zomer is die "oplossing op maat" erbij gekomen: https://www2.telenet.be/residential/nl/producten/telenet-tv/tvbox/tvbox-omruilen.html
Er zijn twee manieren om geen informatie te geven. De algemeen gekende: niet van informatie geven. De sublieme zoveel informatie geven dat je uiteindelijk geen informatie hebt. Je geeft een link naar een document van 1147 pagina's. Zeer sympathiek. Kan je vermelden op welke pagina's uw beweringen steunen?
@Roy78 schreef:
Bedankt, ik kan in het 1147 pagina's tellende document niet meteen vinden waar je net op doelt. Ik zie heel veel Wholesale maatregelen, maar voor de retailmarkt kan ik niet meteen een relevante regel vinden.
@Peter78 schreef:
@janne_man schreef:
Wat kan het u uitmaken of het systeem al dan niet waterdicht is? Gewoon jaloers dat er eens iemand zou kunnen zijn die iets bekomt dat niet voorzien is?
@Moderator @Suzy en dan krijg ik de opmerking dat ik vaak aanvallend ben en op de man speel! 🙄
...
@Peter78 op De Netweters waarderen we open gesprekken en constructieve discussies, maar we verwachten ook dat iedereen elkaar met respect behandelt. Als je als lid van deze community zelf nogal regelmatig scherpe of directe reacties geeft, is het belangrijk dat je ook begrijpt dat anderen daar op zullen reageren. We verwachten sowieso van iedereen om elk onderwerp beleefd te houden, zodat iedereen zich welkom voelt. Je hebt ons recent nog aangegeven dat je erop zult letten, dan ben ik er zeker van dat andere leden dit ook terug zullen doen richting jou.
@Peter78 schreef:
...
Of rechtvaardigd meneer 'zijn statuut' dat mss? 😡
Een ERE-KRAK die openlijk het goedpraat dat de policy van Telenet geschonden wordt, wel wel het wordt er hier met de dag beter op...
We hebben al eens uitgelegd wie onze Kraks en Ere-Kraks zijn. Zij zijn leden van onze community die zonder twijfel een eigen mening mogen hebben over de onderwerpen die hier besproken worden. Het is niet omdat wij vanuit Telenet een nauwere samenwerking met hen hebben (Krak) of gehad hebben (Ere-Krak) dat zij geen kritische opmerkingen of andere meningen mogen uiten over Telenet. Laten we concluderen dat we allemaal hopen dat de policy goed nageleefd wordt en er geen achterpoortjes zijn. En indien deze zich toch zouden voordoen, ze zeker opgelost worden.