De Netweters
annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Storing en blokvorming op alle digitale zenders

Beantwoorden
Liefbeth
Professional Beetjesweter
Berichten: 10
Primeur! Je eerste full page! Goed gevonden! Pageturner!

46CDC806-40DC-4012-8AC1-41562E5FB0E9.jpeg

We hebben sinds een paar weken storing op alle digitale zenders. Analoog lukt het wel. We hebben al een nieuwe Digibox. Coax kabels al vervangen en HDMI kabel werkt wel met laptop dus daar ligt het ook niet aan. Telenet beweert dat het niet aan hen ligt en als ze technieker sturen kost het ons 150 euro of zoiets en doen ze niets als het niet aan telenet ligt. 
Wat kan het probleem zijn? En wie kan dit dan wel oplossen?

zo ziet de storing eruit.

5F051A10-2516-4302-8B4F-049DB9B08C3C.jpeg

 Titel gewijzigd door Daan (mod) | Vorige titel: Storing op alle zenders digitaal 

0 Likes
Beantwoorden
20 reacties
patrick37
Freshman Meesterweter
Berichten: 2290
It's your second party! Happy New Year! De slimste mens? Dat ben jij. De nieuwe Einstein!

@Liefbeth  

Heb je al eens een andere HDMI er tussen gestoken en ook een geprobeerd op een andere HDMI poort ? 

 

Belangrijk toch te testen allemaal ondanks dat de HDMI werkt op de laptop. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Beantwoorden
Liefbeth
Professional Beetjesweter
Berichten: 10
Primeur! Je eerste full page! Goed gevonden! Pageturner!

Ja dat ook. Geen andere HDMI want heb maar 1 maar wel op verschillende poorten.

0 Likes
Beantwoorden
patrick37
Freshman Meesterweter
Berichten: 2290
It's your second party! Happy New Year! De slimste mens? Dat ben jij. De nieuwe Einstein!

@Liefbeth  

Heb je ook niet nog ergens een ander apparaat die op HDMI is aangesloten ? Die kan je dan eens gebruiken en wisselen met de digicorder en dan eens kijken of de blokjes weg zijn. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Beantwoorden
luc55
Experienced Veelweter
Berichten: 317
Een bus vol! Lees je nog iets anders? ;-) WOW! Klasse!

kan je tv eens opstarten uit fabrieksinstellingen is om te zien dat helpt

0 Likes
Beantwoorden
Liefbeth
Professional Beetjesweter
Berichten: 10
Primeur! Je eerste full page! Goed gevonden! Pageturner!

De tv? Maar die werkt wel met Netflix en tv vlaanderen enzo.

0 Likes
Beantwoorden
Liefbeth
Professional Beetjesweter
Berichten: 10
Primeur! Je eerste full page! Goed gevonden! Pageturner!

Nee enkel mijn laptop en dat werkt dus zonder blokjes.

0 Likes
Beantwoorden
patrick37
Freshman Meesterweter
Berichten: 2290
It's your second party! Happy New Year! De slimste mens? Dat ben jij. De nieuwe Einstein!

@Liefbeth  

Dan is het dus niet zeker of dit probleem intern is of aan de digicorder zelf. Als de lijn test zegt dat het ok is dan zal je intern moeten kijken. 

Of wel een HDMI probleem of wel een coax probleem intern. Maar je hebt helaas geen test met een andere HDMI kabel of een andere coax kabel. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Beantwoorden
Liefbeth
Professional Beetjesweter
Berichten: 10
Primeur! Je eerste full page! Goed gevonden! Pageturner!

Jawel hebben al 2 nieuwe coax kabels gedaan. Moet ik dus nog een nieuwe HDMI kabel kopen? Wat is de kans dat het daaraan ligt als laptop zonder storing wordt afgespeeld? Het lijkt dus niet aan Digibox of aan kabels te liggen. Wat dan wel?

0 Likes
Beantwoorden
luc55
Experienced Veelweter
Berichten: 317
Een bus vol! Lees je nog iets anders? ;-) WOW! Klasse!

wissel de HDMI kabel eens om trek uit kijk contacten eens na steek hem terug in de tv en box

0 Likes
Beantwoorden
Liefbeth
Professional Beetjesweter
Berichten: 10
Primeur! Je eerste full page! Goed gevonden! Pageturner!

Al paar keer gedaan en dat helpt niet.

0 Likes
Beantwoorden
kristofDW
Experienced Bijna Allesweter
Berichten: 659
Volop in the game! En wanneer slaap jij? JACKPOT! Happy New Year!

@Liefbeth Als je wil weten wat er mis is kan je het volgende uitvoeren : 

Stap 1 – Zap naar een post waarop de blokvorming zich voordoet.
Stap 2 – Druk op het huisje op uw afstandsbediening.
Stap 3 – Ga naar Allerlei
Stap 4 – Selecteer Instellingen
Stap 5 – Selecteer digibox/digicorder
Stap 6 – Selecteer Technische Informatie
Stap 7 – Selecteer Signaalsterkte
Stap 8 – Nu krijgt u een volledig overzicht van alle technische informatie, waaronder ook de signaalsterkte. Deze moet liggen tussen de -13dBmV en +15dBmV. Als dit NIET het geval is kan dit een teken zijn dat er iets mis is met de versterker (NIU) of de coaxverbinding. De coax-kabel op een andere aansluiting van de versterker plaatsen zou een oplossing kunnen zijn, aangezien elke aansluiting een andere sterkte heeft. Ook het nakijken van de aansluitingen kan wonderen doen!

Indien het ligt aan de versterker, moet je Telenet inschakelen, want daar kan je zelfs niets aan doen.

Beantwoorden
Liefbeth
Professional Beetjesweter
Berichten: 10
Primeur! Je eerste full page! Goed gevonden! Pageturner!

Signaalsterkte schommelt tussen -14 en -11 dbmv 

Coax kabels hebben we vernieuwd. De kabel zit vast op de versterker? Die zit vast op de kabelaansluiting toch?

0 Likes
Beantwoorden
DaanJordens
Moderator
Berichten: 31
Al 25 duimen! Topicvreter! Alles op zijn plek! Happy New Year!

Dat is inderdaad wel bizar. Ik zou het toch nogmaals laten nakijken door onze collega's. Je kan ze bereiken via Facebook of Twitter. Een afspraak met een technicus kost niet direct €150. De normale kostprijs van een betalende interventie is €85. In jouw geval denk ik niet dat dit zal worden aangerekend. Het is wel duidelijk dat je effectief problemen ervaart. 😉  Lees zeker de voorwaarden eens na! Ik zou zeker vragen of ze jouw signalen daar nog eens goed kunnen bekijken. Op deze manier televisie kijken is in elk geval niet oké.  


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.png?version=previewDaan | Moderator

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

Beantwoorden
Steven-E
Experienced Allesweter
Berichten: 1519
Hallo zeg! Wat weet jij niet? Happy New Year! Like a journalist. Volop in the game!

Aan je waarden van de signaalsterkte lijkt het me toch dat je inkomend signaal te zwak is.

Dan mag je nog zoveel kabels veranderen, het zal niet helpen.

Telenet nog eens contacteren en ze met hun neus op de feiten drukken.


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Beantwoorden