24751
netweters
|
152344
antwoorden
|
20691
vragen
|
We hebben sinds een paar weken storing op alle digitale zenders. Analoog lukt het wel. We hebben al een nieuwe Digibox. Coax kabels al vervangen en HDMI kabel werkt wel met laptop dus daar ligt het ook niet aan. Telenet beweert dat het niet aan hen ligt en als ze technieker sturen kost het ons 150 euro of zoiets en doen ze niets als het niet aan telenet ligt.
Wat kan het probleem zijn? En wie kan dit dan wel oplossen?
zo ziet de storing eruit.
Titel gewijzigd door Daan (mod) | Vorige titel: Storing op alle zenders digitaal
Opgelost! Ga naar oplossing.
Heb je al eens een andere HDMI er tussen gestoken en ook een geprobeerd op een andere HDMI poort ?
Belangrijk toch te testen allemaal ondanks dat de HDMI werkt op de laptop.
Ja dat ook. Geen andere HDMI want heb maar 1 maar wel op verschillende poorten.
Heb je ook niet nog ergens een ander apparaat die op HDMI is aangesloten ? Die kan je dan eens gebruiken en wisselen met de digicorder en dan eens kijken of de blokjes weg zijn.
kan je tv eens opstarten uit fabrieksinstellingen is om te zien dat helpt
De tv? Maar die werkt wel met Netflix en tv vlaanderen enzo.
Nee enkel mijn laptop en dat werkt dus zonder blokjes.
Dan is het dus niet zeker of dit probleem intern is of aan de digicorder zelf. Als de lijn test zegt dat het ok is dan zal je intern moeten kijken.
Of wel een HDMI probleem of wel een coax probleem intern. Maar je hebt helaas geen test met een andere HDMI kabel of een andere coax kabel.
Jawel hebben al 2 nieuwe coax kabels gedaan. Moet ik dus nog een nieuwe HDMI kabel kopen? Wat is de kans dat het daaraan ligt als laptop zonder storing wordt afgespeeld? Het lijkt dus niet aan Digibox of aan kabels te liggen. Wat dan wel?
wissel de HDMI kabel eens om trek uit kijk contacten eens na steek hem terug in de tv en box
Al paar keer gedaan en dat helpt niet.
@Liefbeth Als je wil weten wat er mis is kan je het volgende uitvoeren :
Stap 1 – Zap naar een post waarop de blokvorming zich voordoet.
Stap 2 – Druk op het huisje op uw afstandsbediening.
Stap 3 – Ga naar Allerlei
Stap 4 – Selecteer Instellingen
Stap 5 – Selecteer digibox/digicorder
Stap 6 – Selecteer Technische Informatie
Stap 7 – Selecteer Signaalsterkte
Stap 8 – Nu krijgt u een volledig overzicht van alle technische informatie, waaronder ook de signaalsterkte. Deze moet liggen tussen de -13dBmV en +15dBmV. Als dit NIET het geval is kan dit een teken zijn dat er iets mis is met de versterker (NIU) of de coaxverbinding. De coax-kabel op een andere aansluiting van de versterker plaatsen zou een oplossing kunnen zijn, aangezien elke aansluiting een andere sterkte heeft. Ook het nakijken van de aansluitingen kan wonderen doen!
Indien het ligt aan de versterker, moet je Telenet inschakelen, want daar kan je zelfs niets aan doen.
Signaalsterkte schommelt tussen -14 en -11 dbmv
Coax kabels hebben we vernieuwd. De kabel zit vast op de versterker? Die zit vast op de kabelaansluiting toch?
Dat is inderdaad wel bizar. Ik zou het toch nogmaals laten nakijken door onze collega's. Je kan ze bereiken via Facebook of Twitter. Een afspraak met een technicus kost niet direct €150. De normale kostprijs van een betalende interventie is €85. In jouw geval denk ik niet dat dit zal worden aangerekend. Het is wel duidelijk dat je effectief problemen ervaart. 😉 Lees zeker de voorwaarden eens na! Ik zou zeker vragen of ze jouw signalen daar nog eens goed kunnen bekijken. Op deze manier televisie kijken is in elk geval niet oké.
Aan je waarden van de signaalsterkte lijkt het me toch dat je inkomend signaal te zwak is.
Dan mag je nog zoveel kabels veranderen, het zal niet helpen.
Telenet nog eens contacteren en ze met hun neus op de feiten drukken.