24751
netweters
|
152332
antwoorden
|
20691
vragen
|
Momenteel ben ik enkel Telenet klant voor internet. Voor TV heb ik een abonnement bij TVVlaanderen.
Ik overweeg om of samen daarmee of in de plaats daarvan Telenet TV met een kaartje te gaan gebruiken. Ik ben op dit moment niet geïnteresseerd in een digibox of digicorder, het wordt TV met een kaartje of niks.
Ik had daarom op de site van Telenet het formulier ingevuld ("mailen" noemen ze dat) maar ik kreeg geen antwoord per mail helaas, maar werd gebeld door een 011-nummer terwijl ik in de winkel was.
Een uurtje later kreeg ik een SMS dat ik zelf moest bellen op 011 xx xx xx.
Als ik wou bellen had ik dat zelf wel gedaan ipv dat formulier in te vullen. Ik wou antwoord per mail om de zaken rustig te kunenn afwegen, maar dat schijnt helemaal niet te kunnen. Vreemd.
Ik heb ook niet op alle vrgen antwoord gekregen dus daarom probeer ik het hier ook eens.
De "mail" richting telenet zag er ongeveer zo uit:
--
Momenteel ben ik enkel Telenet klant voor (basic) internet. Voor TV heb ik een abonnement bij TVVlaanderen.
Ik overweeg om of samen daarmee of in de plaats daarvan Telenet TV met een kaartje te gaan gebruiken. Ik ben op dit moment niet geïnteresseerd in een digibox of digicorder, het wordt TV met een kaartje of niks.
Een aantal vragen daarover:
1. wat heb ik extra nodig, en wat gaat me dat allemaal kosten, eenmalig, maandelijks, jaarlijks... Momenteel heb ik enkel basic internet.
2. Mijn TV staat niet in de lijst met gecertifieerde toestellen, wel een aantal vergelijkbare modellen. De TV heeft wel een CI-slot, dus mogelijk werkt het wel. Kan ik alles ook weer annuleren als het toch niet zou blijken te werken? Hoe lang is de bedenktijd? 14 dagen? 7 dagen? 30 dagen?
3. wordt het TV-signaal momenteel gefilterd aangezien ik geen TV klant ben? Er is een coax-kabel in de muur voorzien door de vorige bewoners, en ik heb die eens in de TV gestopt en de TV laten scannen. Daarbij worden veel zenders gevonden maar niet alle.
Dat vond ik een beetje verrassend: ik had verwacht alles of niks. Als ik de zenderlijst er bij neem ontbreekt bv. Een, Canvas, Ketnet. De zendernrs 2, 4 en 12 worden gewoon overgeslagen.
Beeld heb ik op geen enkele zender, dat is dan weer wel logisch want ik heb nog geen CI-module (geeft de TV ook aan).
Ik heb wél enkele radiozenders die het doen (radio een, studio brussel etc...)
Ik heb bij wijze van test de coax-kabel eens in mijn satellietontvanger gestopt (die heeft ook een DVB-C tuner), en daar hetzelfde effect: ook hier worden de zenders van de VRT niet gevonden, en zo'n 130 andere wel.
Ik heb eens een andere coax-kabel geprobeerd, en de kabel eens op een andere poort op de NIU gestopt, maar dat verandert niks aan de zaak. Veel zenders worden gevonden, maar geen VRT.
Is dat normaal of wil dat toch zeggen dat er nog ergens niet in orde is? Of zit er een filtering op bepaalde frequenties?
Uiteraard is het belangrijk dat dat allemaal wel werkt op het moment dat ik de CI-module en kaartje zou bestellen, zeker als de bedenktijd beperkt is.
--
Volgens de Telenet-medewerker (of callcenter, lijkt me minstens even waarschijnlijk) is het niet mogelijk TV met een kaartje te bestellen via telefoon of via de website en ENKEL in een Telenet center. Doordat het een fysieke aankoop betreft, vervalt daarmee de bedenktijd en is er daardoor geen sprake van terugbetaling.
-> klopt dat, kan dat niet meer via de site besteld worden?
Hij heeft een aantal kosten genoemd (die konden niet op mail gezet worden) maar verder dan +/- 69 euro etc... kwam hij niet. Ik vreog om een totaalplaatje maar dat kwam er niet.
Hij had het ook nog over het analoog signaal dat terug geactiveerd moet worden, en dan omgezet naar digitaal. Dat is waarschijnlijk de reden warom ik nu niet alle zenders kan scannen. Er zou dan een filter weggehaald moeten worden maar dat kan enkel NADAT er digitale TV is besteld of dus:
1. ik koop het CI+ kaartje + alle toebehoren
2. er komt een technieker die filter weghalen
Of dat een betalende interventie is of eniet en hoeveel het dan eventueel zou kosten, wist hij me ook niet te vertellen. Dat "kon hij niet in het systeem zien"
Ik weet niet of dat de algemene instelling van Telenet is, maar deze man wou we duidelijk niet "TV met een kaartje verkopen" en me ook niet van de info voorzien waar ik om gevraagd had.
Kunnen en willen jullie me hier wel mee helpen?
Edit door mod: telefoonnummer aangepast.
@Ex-Netweter schreef:Deze filter (technisch een "bandpass filter with return path") liet de frequenties door, die door de modem gebruikt worden (5-65 MHz voor de upload kanalen) en >400 MHz. Met andere woorden: de frequenties voor (analoge) TV kwamen er niet of verzwakt door (voornamelijk frequenties < 300MHz).
Gezien inderdaad de VRT zenders, maar ook het hele Compact signaal (290 MHz, 298 Mhz) in deze geblokkeerde frequentieband zit, kan je nu stellen dat de "TOF" filter ervoor zorgt dat je niet kan zwartkijken naar de onversleutelde zenders...
Ok, dat verklaart dus waarom de TV en sat ontvanger geen signaal vinden op die 2 frequenties.
Past het feit dat dit weekend het signaal en de kwaliteit op die 298MHz zo schommelde (zie filmpje) ook in dat plaatje, of is dat vreemd?
@Ex-Netweter schreef:Dat hiervoor een technieker op de paal moet kruipen is een beslissing van Telenet (die een filter geplaatst heeft), en niet de schuld van de klant.
Ik denk niet dat ze op een paal zullen moeten kruipen 🙂
Hier staan van die Telenet bakjes in de voortuinen. Niet van die cilindervormige die ze tegenwoordig plaatsen maar nog zo'n rechthoekige van vorm.
Ik vermoed dat de filter daarin zit?
Ik kan bevestigen dat de kost van de kabelaansluiting (het aansluiten van de dropkabel voor de eerste keer op het Telenet netwerk) €50 bedraagt. Maar dat dit niet de kost is die hier van toepassing zou zijn.
Moest @gert-563 geen internet-klant van Telenet zijn, zou hij een activatiekost van €50 moeten betalen. Maar aangezien hij al internet van Telenet heeft, is ook dit niet van toepassing. Neem je dus digitale TV van Telenet erbij, bv. via een CI+ module, ga je daar buiten de maandelijkse kabelabonnement kosten en de eenmalige aankoop van de CI+ module, niets voor moeten betalen. 😉
Waar ik je al mee kan helpen. Analoog signaal = digitaal geworden. Je kan met andere woorden de zenders die nog analoog worden aangeboden, ook digitaal op de coax vinden zonder decoder. De ci + module is er voor een uitgebreider aanbod zoals eurosport etc. Verschil tussen digibox en ci+. Buiten het feit dat een digibox op elk toestel past , kan je er ook mee pauzeren of terugspoelen. Bij een digibox zijn er soms activatiekosten (als je nog geen klant bent ). Maar ik snap eigenlijk niet waarom!
@NegentigPlus schreef:Waar ik je al mee kan helpen. Analoog signaal = digitaal geworden. Je kan met andere woorden de zenders die nog analoog worden aangeboden, ook digitaal op de coax vinden zonder decoder. De ci + module is er voor een uitgebreider aanbod zoals eurosport etc. Verschil tussen digibox en ci+. Buiten het feit dat een digibox op elk toestel past , kan je er ook mee pauzeren of terugspoelen. Bij een digibox zijn er soms activatiekosten (als je nog geen klant bent ). Maar ik snap eigenlijk niet waarom!
Je gebruikt de term digibox verkeerd vrees ik. Met een digibox kan je niet opnemen of terugspoelen. Dit kan enkel met een digicorder of het nieuw type digicorder, de tvbox. Eventueel ook met een CI+ als je tv dat ondersteunt (via een externe HD bijvoorbeeld).
@NegentigPlus Activatiekosten betaal je 1 maal bij de installatie van het eerste digitaal product. Is dit een digibox of digicorder of CI+ module en je bent nog geen klant voor internet of telefonie dan zal je dat inderdaad betalen.
Ben je al klant voor internet dan betaalde je dat toen je internet nam.
opnemen gaat met digicorder 2 zender gelijk opnemen en 1 kijken gelijk
kaartje kijken en opnemen gelijk wel harde schijf aansluiten op tv
@Suzy schreef:Ik kan bevestigen dat de kost van de kabelaansluiting (het aansluiten van de dropkabel voor de eerste keer op het Telenet netwerk) €50 bedraagt. Maar dat dit niet de kost is die hier van toepassing zou zijn.
Moest @gert-563 geen internet-klant van Telenet zijn, zou hij een activatiekost van €50 moeten betalen. Maar aangezien hij al internet van Telenet heeft, is ook dit niet van toepassing. Neem je dus digitale TV van Telenet erbij, bv. via een CI+ module, ga je daar buiten de maandelijkse kabelabonnement kosten en de eenmalige aankoop van de CI+ module, niets voor moeten betalen. 😉
@Suzybedankt, dat is duidelijk.
Toch nog dit:
* ik neem dus aan dat de fenomenen die ik eerder beschreven heb (bepaalde frequenties) effectief de filter zijn die ik ervaar. et weghalen daarvan, zit dat ook in de prijs inbegrepen, of moet daar toch nog voor betaald worden.
* klopt het dat ik "TV met een kaartje" niet (meer) via de site kan bestellen en dat ik daarvoor dan naar een Teleent center moet? Of kan het nog wel?
Ik ben reeds Telenetklant voor internet thuis, tv en mobiel. Wat kost tv-met-een-kaartje mij ? Aankoop, eventuele registratie en aanpassing abonnement ? Graag een duidelijk antwoord, aub.
@Wim73 70 euro voor het kaartje, als je al een digibox of corder hebt dan moet je geen activatie betalen.
daarna kost het je enkel uw maandelijkse kabelkost dat in je abbo zit van je digibox of corder.
@Master-Magic schreef:70 euro voor het kaartje, als je al een digibox of corder hebt dan moet je geen activatie betalen.rna kost het je enkel uw maandelijkse kabelkost dat in je abbo zit van je digibox of corder.
Als je al een "digitale klant" bent (je hebt bijvoorbeeld internet of telefonie bij Telenet), dan hoef je ook geen activatie te betalen. Je moet hiervoor niet noodzakelijk al een digibox of digicorder hebben!
@Ex-Netweter in dit geval van de poster die het vroeg had die de 3 producten samen al, dus moet die geen activatie betalen, uw reactie is voor andere gevallen die ik dus niet beantwoorde 😉
Dus ik moet enkel de module aankopen, maar is er dan nog een verhoging van mijn abo ?