|
25.776
netweters
|
159.742
antwoorden
|
|
21.523
vragen
|
Dit weekend noodgedwongen, ten einde play sport nog te kunnen kijken, over geschakeld naar Tv Box (Ip). We bezitten een LG tv en een Böse Lifestyle 135 soundbar.
Misschien eerste vraag, ik heb de aansluiting gedaan zoals dit voordien met de digibox het geval was, namelijk HDMI kabel van Tv Box naar Böse en HDMI kabel van Böse naar Tv. Is dit ok? Het meeste werkt behalve gaat de tv niet aan of uit samen met de Tv Box
Tweede vraag, de digicorder kon vroeger volledig bedient worden met de afstandsbediening van Böse. Weet er hier soms iemand op welke wijze men de Böse afstandsbediening zou kunnen instellen opdat deze de Tv box zou kunnen bedienen.
Dank bij voorbaat voor jullie reacties.
@Vic55 je zit met een verkeerde aansluiting van de soundbar en tv box, de tv box via HDMI naar je tv op poort 1 of 2 en dan op de arc HDMI poort een kabel naar je soundbar, dan zal je tv en tv box samen uit gaan mits CEC ook aanstaat op je tv.
of je kan dan je tv uitzetten met de linker knop of de rechterknop, dat laatste kan je zelf eens testen.
of je de tv box zal kunnen bedienen met je bose soundbar afstandsbediening kan ik niet met zekerheid zeggen want dat hangt van gebruikte zend optie af van die afstandsbediening van je Böse.
Veel gemaakte fout: TV-box => Soundbar => TV.
Enige juiste manier: TV-box => HDMI 1 van TV en HDMI arc van TV => Soundbar.
Dank voor de reacties.
Ik ben niet zo een techneut maar wat is HDMI arc? Is dat een aansluiting op de tv? En hoe erken of vindt ik die dan?
HDMI - Arc staat aangeduid op uw LG televisie achteraan.
@Vic55 schreef:Ik ben niet zo een techneut maar wat is HDMI arc? Is dat een aansluiting op de tv? En hoe erken of vindt ik die dan?
Normaal wordt bij HDMI een signaal van je toestel naar je TV gestuurd. Bij een audio apparaat zoals een versterker of soundbar wil je echter ook het geluid van je TV kunnen horen. Daarom maakte men ARC: Audio Return Channel (en de opvolger eARC).
Op de TV staat er dus meestal een poort aangeduid met ARC of eARC. Op je audio toestel is het meestal een HDMI aansluiting waar TV of Output bij staat.
Ik wil wel nog even kaderen dat bij geluidssystemen met meerdere HDMI ingangen én een HDMI uitgang (wat volgens mij bij deze BOSE ook zo is, het is immers niet gewoon een soundbar maar een heel speaker systeem) het niet perse fout is om je TV-box aan het toestel aan te sluiten ipv de TV, aangezien het beschreven toestel ook beelden kan doorgeven aan de TV. Alle toestellen aansluiten op de TV maakt meestal het gebruik wel eenvoudiger.
@WG94 schreef:Ik wil wel nog even kaderen dat bij geluidssystemen met meerdere HDMI ingangen én een HDMI uitgang (wat volgens mij bij deze BOSE ook zo is, het is immers niet gewoon een soundbar maar een heel speaker systeem) het niet perse fout is om je TV-box aan het toestel aan te sluiten ipv de TV, aangezien het beschreven toestel ook beelden kan doorgeven aan de TV. Alle toestellen aansluiten op de TV maakt meestal het gebruik wel eenvoudiger.
Uit eigen ondervinding weet ik dat de kans op Lip-sync-problemen dan ook veel groter is! (als de soundbar tussen Tv-box en Tv is aangesloten).