Beantwoorden
Brigand
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
Alles op zijn plek! Handje vol! Follow the reader, reader! Leesbeest!

VISTRON VDR-210 werkt niet voor de Belgische zenders

Onlangs VISTRON VDR-210 aangekocht voor de signal switch der FM-zenders via de kabel .

Kan sinds de correcte aansluiting ervan , met uitzondering van Radio Nostalgie , geen enkele der BELGISCHE  radiozenders ontvangen . Telkenmale melding : "Geen signaal " . Hollandse , Engelse , Franse en Duitse zenders wél goed te ontvangen . Technisch  : alles O.K. vanaf 881 tot  900  ,  doch vanaf  900  telkens melding : "geen signaal"  . Toestelletje reeds bij herhaling teruggezet naar "fabrieksinstelling" , doch tevergeefs .

Ziet iemand een mogelijke oplossing voor mijn probleem  ?  Zonder signal switch en de bij Telenet aangekochte VISTRON VDR-210  was er voorheen immers geen enkel probleem wat betreft de ontvangst van alle FM-kabelzenders .  

0 Likes
64 reacties
tvkijker_ss
Experienced Weetjesweter
Berichten: 18
Handje vol! Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest!

VISTRON VDR-210 werkt niet voor de Belgische zenders

Hallo,

 

Prettige Kerst aan iedereen.

Toch nog even reageren. Een NIU heb ik niet. Kabel komt binnen via de garage en verdwijnt direct weer onder de grond / in de muur. Er zit niets tussen.

 

Verder na ongeveer een maand luisteren mijn ervaringen. De storingen zijn er nog steeds.

 

Gisteren, dag voor Kerstmis, ganse dag naar Klara proberen te luisteren. Heb teneinde raad de radio afgezet. De BER die normaal rond 5*E-6 is, zat nu op maximaal 1*E-4. Dus veel te hoog.

Soms 15 seconden geen signaal.

Het radio signaal viel dus voortdurend weg of was gestoord. Deze morgen weer een stuk beter. Er zijn dus duidelijk fluctuaties op de kabel die het radio luisteren op sommige tijdstippen onmogelijk maakt. Dit ligt dus duidelijk niet aan mijn binnenbekabeling. Zeer frustrerend allemaal. Als straks ook nog het FM signaal uit de ether verdwijnt en vervangen wordt door DAB+ wordt het voor de audiofiel misschien nog slechter. Zoals ik al aangaf in een vorig schrijven, ben ik niet gelukkig met de digitalisering van het radiosignaal. Voor mij is het een verslechtering. 

 

 

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

VISTRON VDR-210 werkt niet voor de Belgische zenders

@tvkijker_ss 

Het beste dat je kan doen is een versterker plaatsen in de garage waar de kabel binnenkomt.

Neem eens contact op met Telenet en vertel hun uw probleem. Vraag achter een NIU met ingebouwde versterker. Op dat type NIU zijn er vier kabel tv uitgangen waarvan twee versterkt.

Ik heb er geen ervaring mee, maar ik veronderstel dat ze niet geneigd zullen zijn om dat te doen. Dat is dan wel het moment om er hun attent op te maken dat je door de veranderingen van Telenet de radio niet meer kan beluisteren, zelfs niet met de Vistron die zij aanbieden.

0 Likes
tvkijker_ss
Experienced Weetjesweter
Berichten: 18
Handje vol! Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest!

VISTRON VDR-210 werkt niet voor de Belgische zenders

Bedankt voor de tip

Ja misschien is een versterker inderdaad een optie.

 

Ik heb echter intussen klacht ingediend bij de overheid.

Misschien dat dit zoden aan de dijk brengt en Telenet aanzet 

om iets te verhelpen aan het euvel.

 

 

 

0 Likes
Ex-Netweter
 

VISTRON VDR-210 werkt niet voor de Belgische zenders


@janne_man  schreef:

Vraag achter een NIU met ingebouwde versterker. Op dat type NIU zijn er vier kabel tv uitgangen waarvan twee versterkt.


Ik begrijp dit advies niet zo goed.

 

De TS heeft aangegeven dat zijn kabel (via de garage) in één stuk naar zijn living loopt.

Wat stel je dan voor?

  •  de kabel in de garage doorknippen en daartussen een NIU hangen (voor zover die kabel kabel lang genoeg is om die naar de NIU om te leiden). En als hij dan de 2de (versterkte) uitgang wil gebruiken, moet hij dan een 2de kabel vanaf zijn garage naar de living (Vistron) leggen?
  •  of stel je voor dat hij zo'n 4-uitgangen NIU in de living laat monteren? 

Ik zou eerder voorstellen om gewoon een technieker te laten komen. Deze zal een "compacte" NIU (ook "living model" genoemd) installeren ter vervanging van de huidige coax aansluitdoos.

Deze NIU bevat ook een 2de coax uitgang (onderaan), waarop de technieker zijn Vistron kan aansluiten.

 

PS. De "living NIU" heeft ook een ingebouwde versterker! 

 

@tvkijker_ss heeft duidelijk last van een slecht signaal. Het is de taak van Telenet om te zorgen voor een technisch perfect signaal.

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

VISTRON VDR-210 werkt niet voor de Belgische zenders

@Ex-Netweter 

Als het signaal te zwak en vooral te verstoord is, zal met met het signaal te versterken ook de storingen versterken. Ik verwacht dat in de garage waar de kabel effe zichtbaar is het signaal minder verstoord zal zijn. 

Als een technieker (van Telenet) komt kan die het signaal meten en dan beslissen waar het best de NIU komt. 

0 Likes
tvkijker_ss
Experienced Weetjesweter
Berichten: 18
Handje vol! Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest!

VISTRON VDR-210 werkt niet voor de Belgische zenders

Goedenavond, 

 

Een nieuwe update :

 

Vandaag tijdens de dag vrij lang naar Klara geluisterd . BER zat tussen E-6 en E-7 dus acceptabel. Bijna geen storingen vastgesteld. Tegen de avond verzwakte de BER tussen de E-5 en E-6. Waarschijnlijk door zwaardere belasting van het netwerk. Echter nog steeds redelijk stabiel signaal met om de zoveel tijd een kleine storing. We zijn nu 23.24. Studio Brussel is niet te beluisteren zo ongelooflijk slecht is de kwaliteit van de muziek. De bassen klinken zeer onzuiver alsof de luidsprekers kapot zijn. Overgeschakeld naar De Tijdloze waar de kwaliteit van de muziek beter is. Het vreemde is dat wanneer ik op Studio Brussel de BER probeer uit te lezen, de Vistron tuner niet of met zeer veel vertraging reageert. Dit fenomeen is nieuw voor mij. Ik sprak vandaag trouwens een technieker telecom. Hij bevestigde dat hij nog mensen had horen klagen over dezelfde problemen met het digitale radio signaal van Telenet. Ik hoop dan ook dat Telenet inziet dat er wel degelijk een probleem is.  Ik blijf dit opvolgen.

0 Likes
EdwinC
Professional Meerweter
Berichten: 116
BINGO! De volle 100! Al 25 duimen! Goed bezig!

VISTRON VDR-210 werkt niet voor de Belgische zenders

@tvkijker_ssEr is wel degelijk een probleem met StuBru. Klinkt de hele tijd slecht.

 

@Suzy: Hopelijk wil Telenet dit probleem snel oplossen, al hebben ze dat toch al niet opgelost op de eerste werkdag na het weekend. 😉

Het geluid op de Vistron is voor StuBru totaal overstuurd.

Ik vermoed dat het met een Digibox/Digicorder eveneens overstuurd zal zijn, maar ik heb die moeite niet gedaan.

Op FM-radio is de klank normaal.

--> we schaffen ons een Vistron aan omdat de Kabelmij de FM gaat uitschakelen.

De Kabelmij mag er dan toch wel voor zorgen dat het digitale alternatief minstens de oude FM-kwaliteit heeft en liefst beter.

 

janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

VISTRON VDR-210 werkt niet voor de Belgische zenders

Bij mij is de klank van StuBru volledig normaal, zowel via de Digicorder als rechtstreeks op tv.

 

Als er een probleem  met het signaal is, is het een regionaal probleem.

0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

VISTRON VDR-210 werkt niet voor de Belgische zenders

@janne_man ik vrees dat je tv en digicorder het geluid gelijk trekt van de verschillende zenders op radio en tv, ik kan je bevestigen dat stubru veel luider klinkt dan andere zenders mede waarschijnlijk doordat het een tv beeld is en de compressie daarvan minder hoog staat dan bij radio zenders.

er zit wel degelijk een groot verschil in DB op alle radio zenders.

misschien krijgen ze dit zo door of is hun geluidscompressie of begrenzer niet goed afgesteld daarvoor omdat veel radio zenders gedeeld staan op een MUX (freq) waar ook tv zenders op staan.

er is wel degelijk een probleem met stubru, ik merk het ook op.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
EdwinC
Professional Meerweter
Berichten: 116
BINGO! De volle 100! Al 25 duimen! Goed bezig!

VISTRON VDR-210 werkt niet voor de Belgische zenders

@janne_man"Als er een probleem met het signaal is, is het een regionaal probleem."

 

Ok, ik zit in Antwerpen. Moet ik dan de diensten van Integan contacteren? Op hun website verwijzen ze voor storingen naar Telenet. 😉

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

VISTRON VDR-210 werkt niet voor de Belgische zenders

In mijn denkpatroon is een probleem algemeen in twee gevallen:

  1. Het doet zich voor bij alle klanten (als ze dezelfde handeling uitvoeren) ongeacht waar
  2. Idem als vorige maar beperkt tot een bepaald netwerk-id.

In dat zelfde denkpatroon is een probleem regionaal indien het zich voordoet bij iedereen die bedient wordt door eenzelfde 'zendstation' van Telenet. Bijvoorbeeld het probleem is er enkel langs de kant van Antwerpen. 

 

 

 

 

0 Likes
tvkijker_ss
Experienced Weetjesweter
Berichten: 18
Handje vol! Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest!

VISTRON VDR-210 werkt niet voor de Belgische zenders

De kwaliteit van het radio signaal is blijkbaar geen prioriteit voor Telenet. Er werd mij ondertussen bevestigd dat ik niet alleen ben met mijn klachten over de kwaliteit van het digitale radio signaal. Mijn klacht wordt door Telenet blijkbaar niet ernstig genomen. Misschien als de digitalisering van het radio signaal volledig is uitgerold en er nog meer klachten binnenkomen er ,indien technisch mogelijk, actie wordt ondernomen. In tussentijd, is het geduld oefenen of blijven luisteren via de ether (FM / DAB+).  

 

0 Likes
tvkijker_ss
Experienced Weetjesweter
Berichten: 18
Handje vol! Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest!

VISTRON VDR-210 werkt niet voor de Belgische zenders

Hallo,

 

Even een update zoals beloofd. Telenet heeft uiteindelijk op eigen initiatief een technieker gestuurd. 

 

Deze heeft een modem geplaatst om het signaal te monitoren en blijkbaar was het signaal niet 100% ok. Vervolgens heeft de Telenet technieker de oude wandcontactdoos vervangen door een klassieke nieuwe wandcontactdoos en het signaal is nu een stuk stabieler. Blijkbaar is de tuner zeer gevoelig voor storingen. Een modem in de onmiddellijke omgeving van de tuner bleek nog steeds te storen, maar dit is bij mij niet aan de orde.

 

Dus ondanks mijn oude dunne coax van 30m heb ik nu een goed signaal zowel op de Vistron Tuner / DVD recorder als op de televisie en dit zonder enige versterking of splitter.

 

Dit bewijst dat de Vistron tuner ter vervanging van het FM signaal wel degelijk werkt.

 

Bedankt Telenet !!!  Het moet worden gezegd. Deze keer was de service super !

 

 

 

 

 

 

 

Radioluisteraar
Freshman Beetjesweter
Berichten: 8
Mooi, mooi! Leesclubje starten? Pageturner! It's your second party!

VISTRON VDR-210 werkt niet voor de Belgische zenders

Na een email van Telenet met het bericht dat vanaf 21 april 2020 het radiosignaal wordt afgesloten heb ik ook besloten op het aanbod van Telenet om de Vistron VDR210 aan te schaffen aan 49€ teneinde een oplossing te vinden voor mijn bestaande Tuner die binnenkort geen ontvangst meer kan hebben via het inkomende radio signaal van telenet.

He toestel voldoet absoluut niet aan de minimaal te verwachten normen. Het signaal is af en toe niet beschikbaar en valt soms uit. "Zenders zoeken" wordt ook soms getoond op de display.

En bovenal is het signaal, als het apparaat dan al werkt maar de helft van de normale sterkte.

Aansluiting is gebeurd conform de aanwijzingen m.n. : In TV signaal contactdoos IN  -> Digicorder IN. Digicorder OUT -> VDR21 IN. Tulip verbindingen van VDR210 naar versterker. Tulip verbindingen van digicorder eveneens naar versterker, dit om eventueel TV klank via boxen te laten klinken. TV is verbonden via HDMI met Digicorder.

Heb contact opgenomen met Telenet om mijn misnoegdheid te melden. 

Reactie van de operator na mijn uitgebreide uitleg over de manier van aansluiten etc.:

1. "dit toestel is niet van ons, dus wij kunnen niet verantwoordelijk zijn voor het al of niet goed functioneren ervan."

2. U hebt een tweede mogelijkheid om naar de radio te luisteren, m.n. via uw digicorder aangezien u die ook heb aangesloten op uw versterker. 

3. Op de vraag of ik het recht had als koper van een toestel bij Telenet, dit toestel terug te sturen aangezien het niet voldoet was het antwoord dat daar waarschijnlijk geen terugbetaling zou voor kunnen gebeuren, ook al gebeurt  dat binnen de wettelijke garantieperiode.

Zeer bizarre en ongebruikelijke reactie dus, een provider onwaardig. Ik heb dit dan ook duidelijk aan de aan de operator laten blijken.

Hij ging mijn opmerkingen doorgeven aan de betreffende dienst en hij beloofde mij dat men mij zou terugbellen binnen de kortste keren. Ik heb hem gezegd dat ik mij daarover niet teveel illusies maak, en daar dus niks van geloof. En inderdaad, ik hoor daar ook niks meer van. 

Dus Telenet verkoopt een radio receiver voor 49€ en wil daar de verantwoordelijkheid niet voor opnemen. Dit heb ik dus nog nooit gehoord. 

Ze sluiten binnenkort zomaar het radiosignaal af en geven de klant dus geen alternatief of een gebrekkig alternatief. 

De oplossing om de radio te beluisteren rechtstreeks via de Digicorder impliceert dat ook die Digicorder steeds moet opstaan. Dit is een oplossing die Telenet u voorstelt om er gemakkelijk vanaf te zijn. Foei. 

Kunnen jullie mij hier raad geven? Bestaan er op de markt digitale tuners met een Coax IN en OUT om zo deze miskleun die de VDR210 is te vervangen.

Ik lees hier ook over een splitter om het zwakke TV signaal te versterken op de plaats waar dit binnenkomt via de contactdoos. Maar is dat wel efficiënt en mag dat van de provider? Indien wel de ideale oplossing, welke splitter stellen jullie dan voor?

Met dank bij voorbaat.

0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

VISTRON VDR-210 werkt niet voor de Belgische zenders

@Radioluisteraar ik zou een optie gebruiken als dat mogelijk is bij jou om een 2de kabel te leggen vanaf de NIU, dat bakje waar nu een kabel komt naar de modem, daar zit normaal nog een aansluiting op voor een 2de kabel, en die te leggen naar je radio, kennelijk zit je met verlies op je kabel en zo kan dit opgelost worden, of eens de kabel die naar je aansluiting loopt van de digicorder die daar ook op die NIU zit eens te versteken op een sterkere aansluiting, kan zijn dat die op de zwakkere aansluiting zit die kabel.

dit kan uw probleem oplossen.

of eens proberen om de kabel die van je aansluiting komt die naar de digicorder gaat eerst in die radio te steken en dan naar de digicorder te gaan.

allemaal opties om eens te proberen.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes