Vriendelijk dank voor de technische uitleg en de WPA3 beveiliging.
Maar ik ben ondertussen meer te weten gekomen.
Ik heb 2 msi cr61 laptops met een intel core i5-4200M en een i3-4100M cpu's .
En dan heb ik ook nog een Lenovo laptop.
Deze Lenovo laptop heb ik gekocht in 2015 en heeft een celeron N2840 cpu 2,16GHz aan boord.
Zoals u reeds weet kan ik geen Wi-Fi verbinding maken met de nieuwe Telenet modem F@ST3896LG-TN Eurodocsis 3.1 op de twee msi cr61 laptops.
Ik startte deze voormiddag de Lenovo laptop die ik nog zelden gebruik eens op om te kijken of hij misschien een Wi-Fi verbinding kon maken.
En ja de Lenovo laptop van 2015 met een wireless adapter van abgn en dus geen ac of ax6 en dus ook geen WPA3 beveiliging maakte onmiddellijk verbinding met de Wi-Fi
van de nieuwe Telenet modem.
Dit betekent dat de nieuwe modem uitstekend werkt en de netwerk adapters in de laptops niet goed zijn ingesteld.
Voor dat de 2 techniekers de nieuwe modem hadden geïnstalleerd werkte de oude modem nog perfect. Natuurlijk na al die jaren dat hij soms uitviel, dat gebeurt bij een ander ook, is nooit een probleem geweest. Gewoon de stekker uit het stopcontact, 10 minuutjes resetten en alles draaide weer als een zonnetje.
En nu blijkbaar ondanks dat de technieker alles uit pluisde op mijn msi cr61 laptop kon hij geen verbinding maken met de Wi-Fi van de nieuwe modem.
Als ik in systeemformatie de instellingen bekijk bij Netwerk Adapter zie ik wel verschillen staan tussen de Lenovo laptop en de msi cr61 staan.
Hetgeen me het meest opvalt is dat ik geen ip - adressen en ip-
subnet adressen zie staan op mijn msi cr61 laptop en wel ip- adressen en ip- subnet adressen op mijn Lenovo laptop. 
Ook zie ik bv op de msi cr61 laptop dat DHCP is ingeschakeld. DHCP-server :Niet beschikbaar.
Op de Lenovo laptop zie ik DHCP ingeschakeld en DHCP-server:192.168.0.1 staan.
Er staan ook veel meer Mac adressen op de Lenovo laptop dan op de msi cr61 laptop.
Natuurlijk ben ik een leek op dit gebied en weet ik niet hoe ik dit kan oplossen.
Maar vermits de Lenovo laptop zonder problemen met de Wi-Fi verbinding werkt van de nieuwe modem, en de techniekers niet aan deze laptop Lenovo zijn gekomen, en de Wi-Fi verbinding voorheen goed werkte op mijn twee msi cr61 laptops, is de verantwoordelijkheid voor het niet meer werken blijkbaar bij de 2 Telenet techniekers te zoeken.
Vermits ze niets zeggen van wat ze hebben gedaan blijft het een vraagteken.
grtz,
gigi